Huis uit SRO op eigen naam zetten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In 2005 hebben we een huisje gekocht via een SRO van vrienden. Nu willen we het op onze naam zetten. Welke stappen moeten we er voor ondernemen. Welke kosten, enz. Heeft iemand er ervaring mee? Zou je die met ons willen delen?
 
Beste mensen,

Wij zijn al lang lid van het forum, maar we zijn er een paar jaar niet op geweest.

Ik heb ook een vraag over omzetten van SRO op eigen naam.

Ik zou graag een indicatie van de kosten hebben. Wat kost de bemiddeling door Radka ?

Een 2e opmerking. We hebben weer een verklaring omtrent gedrag (VOG) nodig lees ik. Daar hebben we een paar jaar geleden bij de gemeente veel last van gehad, omdat het standaard formulier VOG niet voorziet in de reden. Ik vrees, dat de gemeente nu weer moeilijk gaat doen, want we kunnen niet als reden aangeven: huis op eigen naam zetten.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat.

Graag een reactie over de kosten bij Radka.

(Nb: ik krijg mijn foto niet goed , kan de moderator daar iets aan doen?)

[EDIT] Foto aangepast.:beleefd:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou de kostenprognose zelf bij Radka opvragen. Lijkt me de juiste weg. Voor wat betreft de VOG kan de advocaat je het beste vertellen wat voor VOG -aanvraag dat moet zijn. Vreemd dat jullie daar problemen mee hadden. Bij ons is er nooit moeilijk gedaan bij de aanvragen voor Tsjechische zaken.
 
We hebben weer een verklaring omtrent gedrag (VOG) nodig lees ik. Daar hebben we een paar jaar geleden bij de gemeente veel last van gehad, omdat het standaard formulier VOG niet voorziet in de reden. Ik vrees, dat de gemeente nu weer moeilijk gaat doen, want we kunnen niet als reden aangeven: huis op eigen naam zetten.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat.
Wij hebben ook voor de tweede keer veel problemen gehad bij de gemeente toen we zelf jednatel wilde worden.
De eerste keer konden ze bij de gemeente het nog handmatig invullen, maar de tweede keer ging alles via de computer.
Wat een ellende was dat. Uiteindelijk heb ik zelf alles opgezocht waar ze het konden vinden op een bepaalde site.
Uiteindelijk is het wel gelukt.
Ik wens je veel succes!
 
Bovenaan