Huis Petrakova en Bohemia Travel

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

afgelopen zomer hebben wij dus ons hart achtergelaten in het prachtige Tsjechie. Het Ertsgebergte was de bestemming. Hoewel we het liefst onze koffers zouden pakken en voorgoed die kant op zouden gaan, zijn we voorlopig nog even "verstandig" en houden we het bij vakantie.

Ik heb afgelopen weekend al geboekt, 3 weken voor volgend jaar zomer. Om precies te zijn huis Petrakova (Bohemia Travel) in Boheems Zwitserland.

Wie kan mij alvast "lekker" maken met info over de reisorganisatie, het huisje en bovenal de omgeving?

Bianca
 
Wij hebben in juni een rondreis gemaakt, de pensions hebben we toen geboekt via Bohemia Travel, heb totaal geen klachten over deze organisatie... alles was optijd binnen (papieren enzo), en de accomodatie's waren top....

Boheems Zwitserland is een erg mooi gebied in het noorden van Tsjechië.....
Vooral de Pravcická Brána en omgeving is zeer de moeite waard....
 
Dit jaar het Ertsgebergte hebben we met Tsjechoreizen gedaan. Hoewel we een geweldig vakantie hebben gehad, was de prijs-kwaliteitverhouding niet wat het zou moeten zijn.

Dordrecht mooie stad trouwens
grin.gif
ik ben er geboren...
 
De rozentuin bij het kasteel van Decin is ook wel aardig om te bezoeken....
1805rozentuin_decin2-med.jpg

1805rozentuin_decin-med.jpg


Een heel mooi en rustig stukje tuin in het midden van een grote, drukke en best smerige industriestad....
Heel byzonder...

Ik weet er ook nog wel een prima restaurant... tenminste het is een hotel waar een restaurant bij zit (je kan er ook als niet hotelgast gaan eten). Goed eten in een mooi en luxe restaurant tegen normale Tsjechische prijzen...

Ook de Pivo is daar goed te drinken
smile.gif
 
Mooie foto's!!! Wij zitten in het plaatsje Chribska trouwens ongeveer 30 km ten noordoosten van Decin.

Aanbeveling voor een restaurant is altijd goed
smile.gif
grin.gif
Daar waar ik thuis als single mama meestal niet in de positie ben voor dat soort uitspattingen heb ik me tijdens de 2 weken vakantie eens lekker laten verwennen. Tussen de 600 en 700 kronen voor een etentje met 4 personen, (en mijn kids eten als rasechte bouwvakkers, ongelofelijk wat daar in past
smiley29.gif
) daar heb ik dus lekker niet zelf voor gekookt. We hadden ook ons vaste restaurantje... Kom maar op dus met dat prima restaurant!
 
Het is bij Hotel Zámecek in Rynartice...
Dit is de website

1805hotel_zamecek-med.jpg


Schitterend hotel, lekker terras bij het luxe restaurant... enne als die bouwvakkers van jou nou hun zwembroekjes meenemen kunnen ze zelfs tegen een kleine vergoeding (geen idee hoeveel, was voor hotelgasten gratis) zwemmen in een lekker verwarmd binnenzwembad...
 
Re: Huis Petrakova Bohemia Travel

De Pravcická Brána in Tsjechisch Zwitserland heeft trouwens ook een eigen website met schitterende foto's.... Als er 1 plekje in Tsjechië is waar ik absoluut nog een keer naar terug wil is het wel hier naar toe....
Ik heb de foto's al vele malen bekeken, maar 1 ding is zeker... zo mooi als het in het echt is heb ik op nog niet 1 foto terug gezien.....
 

Pelhřimov

Donateur
Re: Huis Petrakova Bohemia Travel

Arno,

Hebben jullie de langere, maar wat minder steile route genomen uit Mezni Louka, of hebben jullie de kortere, maar zeer steile route genomen uit Hrensko?
Wij hebben deze laatste route genomen en die vond ik erg zwaar.
Maar dat komt misschien ook vanwege mijn gebrekkige conditie en slechte knieen / enkels.
blush.gif

Maar het was zeker de moeite waard om daar boven te kijken. Overal stonden de bomen toen in herfstkleuren.

Wat ook heel mooi is om te doen is de kloof (klamm). Vanuit Mezni Louka loop je 15 km (en 2x varen met een bootje) naar beneden langs het riviertje de Kamenice en kom je uiteindelijk in Hřensko uit. Alleen moet je dan wel vervoer terug regelen naar Mezni Louka. Wij hadden toen net de laatste bus gemist, maar wij waren toen ook in het naseizoen. Gelukkig hebben ze in een restaurant een taxi voor ons geregeld, want anders moesten we nog eens dat hele eind terug omhoog lopen (9 km via de weg).

Voor beide bezienswaardigheden hebben wij elk 1 dag uitgetrokken, zodat we ons niet hoefden te haasten.
Neem echter wel wat te eten/drinken mee voor onderweg, want alleen boven bij de Brana is één restaurant en aan het beginpunt zijn wat restaurantjes. In de klamm is er halverwege een klein buffet bij de opstapplaats voor de bootjes.
Meer toeristische uitstapjes in deze streek en info over de klamm

groetjes

Jeanne
 
Re: Huis Petrakova Bohemia Travel

Wij zijn vertrokken vanuit Mezni Louka.... Zijn wel door Hrensko gereden, maar werd daar een beetje onpasselijk van alle toeristische kraampjes....
 
Blaren welneeeeee dat is deze vakantie ook niet gebeurd. Wij hebben voor het eerst de hond meegenomen. Daarmee kan je niet in stoeltjesliften. We moesten en zouden de top van de klinovec op dus dat werd klimmen. Boven gekomen zagen we dat je er met de auto ook gewoon kan komen
smiley29.gif
Maar goed ze zijn dol op klimmen ook onze hond, kijk maar! 's Morgens deden we de auto open en riepen we kom we gaan op vakantie... 3 seconden later was dan dit het resultaat!
 

Bijlagen

  • 65179-068 gaan we weer, gaan we weer verkleind.JPG
    65179-068 gaan we weer, gaan we weer verkleind.JPG
    12 KB · Bekeken: 87

Pelhřimov

Donateur
Arno schreef:
Wij zijn vertrokken vanuit Mezni Louka.... Zijn wel door Hrensko gereden, maar werd daar een beetje onpasselijk van alle toeristische kraampjes....
Al die kraampjes is in het stadje zelf. Je kan net buiten Hrensko betaald parkeren en dan moet je nog een kilometer of 1,5 omhoog lopen waar het pad naar de Pr.Brana bij de "3 Pramen" begint, maar als je bij de parking naar beneden zou lopen, kom je bij de ingang/uitgang van de klamm. Maar je kan het beste vroeg gaan, want soms is het zo druk dat je er geen parkeerplaats meer vindt.

groetjes

Jeanne
 
pelhrimov schreef:
Wat ook heel mooi is om te doen is de kloof (klamm). Vanuit Mezni Louka loop je 15 km (en 2x varen met een bootje) naar beneden langs het riviertje de Kamenice en kom je uiteindelijk in Hřensko uit. Alleen moet je dan wel vervoer terug regelen naar Mezni Louka. Wij hadden toen net de laatste bus gemist, maar wij waren toen ook in het naseizoen. Gelukkig hebben ze in een restaurant een taxi voor ons geregeld, want anders moesten we nog eens dat hele eind terug omhoog lopen (9 km via de weg).
Handiger is om je auto aan het eindpunt te parkeren en dan met de bus naar het beginpunt te gaan. Weet je aan het eind tenminste zeker dat je weer weg kan.
Ooit (1994) stonden wij met drie kleine kinderen aan het eindpunt en de bus zou pas na 2 uur komen. Via een Vietnamees een Tsjech geregeld die mijn man en twee andere nederlandse vaders naar de auto's wilde brengen. Maar voorkomen is beter.
 

Pelhřimov

Donateur
Hoi Saskia,

Wat jij zegt is inderdaad veel beter, dus om eerst je auto bijvoorbeeld in Hrensko te parkeren en dan met de bus naar Mezni Louka te gaan, want dan weet je zeker dat je vervoer terug hebt.
smiley20.gif

Maar wij hadden ook niet verwacht dat de laatste bus 's middags om half 4 of zo reed (in het naseizoen).
Beginnen met de wandeling door de Klamm bij Mezni Louka lijkt me, zeker met kinderen, het handigste, want dan loop je van boven naar beneden.

groetjes

Jeanne
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ik had mijn auto geparkeerd in Hrensko, vervolgens met de bootjes(2x)de klamm in en naar de Pravcicka Brana gewandeld. Onderweg gegeten, Mezni Louka, en via de Pavcicka Brana, waar ik enige pivo,s heb genuttigd, terug naar de parkeerplaats. Het koste ons een hele dag maar schitterend, ik ga het nog eens doen!!! Nazdravi!!
 

Macek

Geroyeerd Lid
Freddy2005 schreef:
Macek schreef:
...had mijn auto geparkeerd in Hrensko...... waar ik enige pivo,s heb genuttigd .....
En die nultolerantie dan....telt die niet voor de pivonist of heb heb jij een chauffeur misschien ?
58.gif
Ik was daar toen met mijn toenmalige vriendin, ik reed s'morgens en zij nam s'middags het stuur over, en ik nam pivo's. Ik rij niet als ik alcohol hebt genuttigt!!Nazdravi!!
 
Huisje?

Fiebje, het is al weer 3 jaar geleden maar zie het nergens (anders) in het forum dus moet ik het vragen: hoe was het huisje zelf?

We zitten er nl. aan te denken daar in september heen te gaan.
 
Bovenaan