Huis kopen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Wij zijn net terug uit Tsjechie en zijn helemaal in love. Nu zitten wij er erg aan te denken om daar een huisje te gaan kopen. Een beetje startkapitaal hebben we.
Heb even zitten kijken en er zijn toch wel wat huizen te koop onder ons budget.
Onze vraag is , welke kosten zouden we erbij moeten rekenen?
We zouden het huisje dus compleet ineens kunnen betalen. Ik bedoel niet een eventuele renovatie, maar meer qua belastingen enzo. Waar moeten we rekening mee houden?

Alvast bedankt voor jullie tips!
 
Bijkomende kosten kun je allemaal van te voren goed inschatten. 5% op de prijs van de geadverteerde prijs is maximaal. Maar neem wel een goede onderhandelaar mee want daar verdien je het geld mee. Stuur anders maar even je email adres en gedachten en dan kan ik kijke of ik wat voor je kan betekenen.
 
Ach, nooit het onderste uit de kan willen hebben.
Als je gaat kijken en je denkt:dat is het huis van mijn dromen! Doen.
Maar bedenk eerst waar.
Waar wil je in Tsjechië wonen.
Bereikbaar in de winter?
Veilig als er niemand is, beheerd door de buurman?
Kortom, maak je droom waar.
Wij hebben er geen seconde spijt van gehad.
Ennuh, waarom onder de vraagprijs uitkomen?
Een droom verwezenlijken, daar kan geen vraagprijs tegen op.
Succes en droom vooral verder!!!!!
 

kuurgast

Donateur
Wij zijn net terug uit Tsjechie en zijn helemaal in love.
Hoe vaak is TS al in Tsjechië op vakantie geweest? Wat weet hij/zij verder van het land en gewoonten?
Er is verder al enkele weken geen reactie geweest van TS..........vakantieliefde vervlogen? ;)
 
Hoe vaak is TS al in Tsjechië op vakantie geweest? Wat weet hij/zij verder van het land en gewoonten?
Er is verder al enkele weken geen reactie geweest van TS..........vakantieliefde vervlogen? ;)

Het kan toch zijn dat TS iets meer dan twee weken nodig heeft om de tips en opmerkingen in het door jou genoemde topic te bekijken en met een reactie te komen ?
 
Wel goed controleren of er voldoende water is bij het ontbreken van een gemeentelijk waterleiding. Wij hebben 7 jaar geleden een chata gekocht en later bleek de waterput regelmatig droog te staan. We moesten toen een nieuwe put laten boren; €4000,00...........In CZ is er regelmatig gebrek aan water, tenminste in Walachie.
 
Bedankt tot nu toe voor de tips! Er is iets naars gebeurd in de familie, vandaar dat ik lang niet op het forum was. Het is een best grote stap om Nederland te verlaten. Daarom denk ik er wat langer over na. Eerst over 2 weken een weekje naar Jivka, even tot rust komen. Dan kijken we wel verder. Heb geen haast ;)
 
Het is een best grote stap om Nederland te verlaten. Daarom denk ik er wat langer over na.
de eerste post wekt de indruk dat het om een vakantiehuis gaat. De laatste post hierboven suggereert dat het om emigratie gaat. Dat maakt mijn inziens wel verschil uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Boya
Bovenaan