Huis gezocht in Zuid Bohemen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal.
Ik ben nieuw hier op dit forum en wij zijn van plan een huis te kopen in de buurt van Ceske Budejovice, of Cesky Krumlov. Ik heb gemerkt dat het knap lastig is om goede huizen te vinden op internet.
Heeft iemand tips bij welke websites en makelaars ik kan gaan zoeken.
We zoeken een modern huis tot ca 175.000 euro op een mooie locatie met toch wel 1000 m2 grond. En vooral niet verder dan 10 km van de stad.

dank je wel
 
Wees voorzichtig met makelaars. Als je een huis hebt gevonden, regel je zaken via een jurist/advocaat. Deze zijn een stuk betrouwbaarder.
 
Inderdaad, pas erg op met makelaars! Veelal onbetrouwbaar en iedereen in Tsjechie mag zich makelaar noemen!
Betaal bijvoorbeeld nooit voor de overdracht de gehele koopsom aan de makelaar. Het is hier gewoonte dat kopers de koopsom op de rekening van de makelaar storten en dat dan pas de overdracht plaats gaat vinden. Nooit doen, want je bent niet de eerste en zeker niet de laatste die het het geld kwijt is en geen onroerend goed op naam heeft.
Makelaars hebben geen beschermde derdengeld rekening. Je kunt dit het beste via de bank doen, depotrekening en van daaruit de koopsom laten betalen.
Let ook enorm op met overpadsrechten. Doe navraag bij het kadaster en regel dit goed!

Afijn, ik heb nog heel veel tips, als je ze wilt hebben, geef het maar aan.
 
Wij hebben ons huis gekocht via Richard Hoque, van Czech Home. Inmiddels woont hij (Nederlander) in cz (Pardubice), getrouwd met een Tsjechische. Prima bevallen en nog steeds handelt Richard voor ons post etc af. Op zijn site staan ook diverse huizen. Zie voor meer info www.czechhome.nl

Succes!
 
Bovenaan