Huis gekocht in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Bekijk bijlage 73490 Bekijk bijlage 73491

Dat wordt een flinke klus in Telice in vergelijking met Mladé Buky wat al gerenoveerd is.
Ben heel benieuwd hoelang het opknappen gaat duren en wat het eindresultaat wordt.
Miranda ken je mapy.cz al daar kan je van alles vinden met een beetje googel-vertaling.

Hoi Kuurgast, die foto die jij hebt geplaatst van Mladé Buky is van net na de renovatie denk ik.
het ziet er allemaal nog nieuw uit, momenteel is het wel aan een opfrisbeurt toe.
het voorste deel van het huis heeft 8 jaar geleden brand gehad, de eerste etage is daarna niet meer in gebruik genomen.
daar wil ik nu twee badkamers en twee slaapkamers realiseren en de gehele woning grondig isoleren.
 
Welkom Miranda en wij van Statek Morssink wensen jullie veel succes.
Wij hebben na 14 jaar gelukkig de grootste klussen erop zitten en gaan nu wat meer genieten.
 
De rode naar rechts tot aan t pleintje/rotonde en dan zak en dan heb je daar t huis wat wij gekocht hebben.
Welkom Miranda! Ook ik en mijn vrouw zijn net terug van Tsjechie en hebben getekend voor aankoop huis te Sare Krecany naast Rumburk. Wij verhuizen van Belgie naar daar tegen juni. Mijn vrouw is nu een 14 jaar in Belgie en is supper gelukkig dat ze terug daar zal wonen. We hebben twee kinderen van 4 en 10 jaar. Veel succes en misschien zien we elkaar deze zomer :)
 
Wij zijn weer thuis. Altijd lekker weer thuis te komen maar wil toch eigenlijk zo snel mogelijk weer terug.

Afgelopen maandag is alles afgerond, overdracht is getekend en gaat nu allemaal bij t kadaster in orde gebracht
worden. 7 februari gaan we weer een paar dagen terug, de kids hebben dan carnavals vakantie dus weer even lekker weg.

We krijgen 8 februari de sleutel van t huis en dan gaat het voor ons echt beginnen. Ik had gehoopt deze maandag al te krijgen maar de vorige bewoners moeten nog het een en ander uit t huis halen dus ach .. dan maar iets later.

@trust69:
Jullie gefeliciteerd met jullie huis, heel veel succes ermee.
Wij gaan ook verhuizen van hier naar daar maar dat zal nog wel even gaan duren, we hebben genoeg te doen aan het huis om
het helemaal te krijgen zoals wij het willen hebben, maar we hebben tijd zat en we gaan niet haasten, eerst volgende maand de sleutels halen, heel veel foto's maken en meten, meten en nog eens meten en dan naar onze architect ermee.
Dan gaan we daar eens kijken of onze plannen en ideeën waar gemaakt kunnen worden, en zo niet hoe we het dan het beste aan kunnen pakken.
Eerst maar eens een goed bouwplan op papier gooien en dan opzoek naar een aannemer welke ons kan gaan helpen
met de renovatie van het huis/hooischuur en stallen.

@sylvia:
Dank je wel, we hebben er helemaal zin in om te gaan beginnen.
Maar zijn jullie 14 jaar bezig geweest met verbouwen ? Of begrijp ik het nu even helemaal verkeerd ?? ;)

Wij hebben voor nu 2 jaar uitgetrokken voor de renovatie van het huis, of het te kort is weet ik niet maar we zien wel
of we dat gaan halen, wordt het langer dan is het zo .. maar we willen het wel in 1x goed aanpakken zodat we na die 2 jaar (of langer) helemaal klaar zijn.
 
Voor dat jullie het vergeten: je nieuwe aankoop verzekeren!
Het wordt nog wel eens vergeten.

En heel veel plezier met het dromen en realiseren.
 
Dat wordt zeker geregeld dat gaan we niet vergeten. Maar toch bedankt voor de tip.
Tips zijn altijd welkom. ;)
 
Hoi Miranda,

Wat een prachtig groot huis. Wij hebben sinds een jaar ook een boerderijtje in Tsjechie gekocht. Het staat in Stojice dat ligt in midden bohemen ongeveer 80 km voorbij Praag. Er moet wel waanzinnig veel gebeuren maar dat is geen probleem. Om de twee weken rijden we er heen om weer lekker te gaan klussen. Heel veel plezier in Tsjechie en mochten we iets voor jullie kunnen betekenen dan helpen we graag.

Grtjs uit Stojice.

20160106_124353.jpg 20160106_124359.jpg 20160106_124427.jpg
 
Bedankt Goose, we zijn er ook erg blij mee.
Ook wij hebben nog heel veel te doen. We hebben er geen tijd aan gehangen wanneer we klaar willen zijn, het moet in 1x goed gebeuren, dus liever iets langer bezig dan gehaast te werk gaan.

Leuke foto's, jullie hebben inderdaad ook zat te doen. ;) Wij gaan ook proberen zo veel mogelijk heen en weer te rijden, maar voor sommige dingen zullen we toch ook een aannemer nodig hebben denk ik ... We zijn in ieder geval heel wat van plan, nu druk bezig met de indeling van de bovenverdieping. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Boya
Helemaal geweldig, wij hebben ook echt zin om te gaan beginnen. Ook wij gaan onze caravan daar neerzetten, lekker in de schuur dan staat hij toch droog. Alleen zit ik een beetje met het sanitaire gedeelte .. deze is niet echt aanwezig .. hahaha ja een houten poepdoos in de tuin :P Heeeeeel ouderwets, maar in het huis nog geen badkamer of toilet aanwezig, wassen aan de kraan of in een tobbe volgens mij. Dus het zal eventjes een tijdje aanpassen zijn, ben nu ook niet van plan om elke keer als we daar heen gaan een pension in te duiken. Volgende maand gaan we weer een paar dagen want dan is de overdracht van de sleutel, dan pakken we nog een keer een pension in de buurt en daarna zijn we er in april weer en dan is t makkelijk te doen in de caravan ;)

Echt contact in het dorp hebben we nog niet gehad, maar we zijn de keren dat we daar geweest zijn echt heel even langs geschoten. Een keer bezichtiging van t huis, maand later nog eens wezen kijken en vorige week even snel met de kinderen er langs gereden want die hadden het nog niet gezien, ja op foto's maar dat is toch anders ;)

Gisteren naar de Ikea geweest om ideeën op te doen, en we hebben zoveel gezien dat ons plaatje eigenlijk bijna compleet is ;)
Dat je zoveel kan doen met een ruimte van 25 of 35 m2 .. echt niet normaal meer ;)

Nu dus lekker aan t tekenen en de beneden en boven verdieping aan t indelen en uit tekenen. En dan hopen dat het allemaal zo gebouwd kan worden zoals wij willen. Ben er niet geheel bang voor hooguit hier en daar een aanpassing.

In ons hoofd en op papier is t huis zo goed als klaar ;) Nu nog even geduld tot 8 februari dan krijgen we de sleutel en kunnen we eindelijk gaan starten .. veel foto's maken, veel opmeten en dan richting de architect met onze informatie en dan eens kijken wat we er echt van kunnen gaan maken ;)
 
Weet je dat je hier de complete bestelling kan laten noteren en bij IKEA in Tsjechië dan kan kopen met de order in de hand.
Geen sanitair?
Wel een riolering in de buurt of septictank aanwezig?
Ben benieuwd.
 
;) er is wel riolering en er ligt ook een septictank .. waarom er nog zo'n houten hok staat ik weet het niet .. maar lang zal het er niet meer staan dat weet ik wel ;) hahaha
 
Hallo Miranda,

Om jouw vraag te beantwoorden of je het goed had begrepen.
Ja, wij hebben het huis nu 14 jaar en doen (bijna) alles zelf en om dan van 1 oude boerderij uit 1853 (en zo zag het er ook nog uit, een voorhuis met een grote oude koestal) 2 huizen te maken. Tja daar ben je elke kindervakantie dan wel druk mee bezig. Inmiddels de op instorten staande grote schuur verbouwd en gerenoveerd tot een (privé) café en 2 kleine opbergschuurtjes.
De binnenplaats voorzien van grind.
Intussen tijd nog een voortuintje te maken. Achter het huis 800m2 grond bewerken tot tuin, hier zijn we nog mee bezig. De meivakantie wordt hiervoor gebruikt.
Als je alle weken bij elkaar optelt, dan hebben we in een redelijk korte tijd behoorlijk wat verbouwd.
 
Wow alles zelf doen .... Ja ik denk als wij dat gaan doen en het ook alleen maar van de kindervakanties moet hebben dat we dan ook wel een paar jaar bezig zijn.
Wij gaan wel veel zelf doen. Maar we zetten er ook her en der een aannemer op, en mijn man gaat tussendoor nog met wat vrienden die kant op om te klussen.

Wij gaan van 2 gebouwen 1 maken, er grenst een hooischuur aan t huis welke we erbij gaan trekken ..
Hiermee creëren we een vloeroppervlakte van 250m2 per woonlaag .. dus ruimte zat ..

En pas als de woning af is dan gaan we eens kijken naar de schuur/stallen ... ;)
 
We hebben ook wel eens afspraken gemaakt voor in onze (werk) vakanties met bedrijven,
maar je kent de Tsjechen: er komt altijd iets tussen in die week en vervolgens komen ze niet of ze willen een week later komen en als je de eerst volgende keer weer komt dan is het toch niet zo gebeurd zoals je had afgesproken.
Maar ik wens jullie heel veel succes!
 
Bovenaan