Hrensko en de Basteibrug van Ferdinandstein

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Bereikbaarheid Basteibruecke

Vandaag ontving ik van de VVV in Kurort Rathen bericht, dat als je met de trein vanuit Decin daar naar toe gaat, je uitstapt in Kurort Rathen. Vanaf het station is het ongeveer 5 minuten lopen naar de pont die je naar de overkant van de Elbe vaart. Aangekomen loop je circa 300 meter de plaats binnen. Daar bevindt zich een supermarkt R.W.Karsch.
Aan de achterzijde van de winkel vertrekt iedere 30 minuten een kleine bus naar de Bastei en terug:top:. Een retour kost 12 euro per persoon:slik:.
 

Ad Verschoor

Donateur
Edmundskloof opent 22 april 2011

Uit Idnes.cz dit bericht over de her-opening van de Edmundskloof in Hrensko. Weliswaar heeft Kuurgast ons dit hiervoor al laten weten, maar persoon op foto en video zullen velen herkennen als hun gids en boot-kapitein. Ik wil het daarom niemand onthouden.
 
Vandaag ontving ik van de VVV in Kurort Rathen bericht, dat als je met de trein vanuit Decin daar naar toe gaat, je uitstapt in Kurort Rathen. Vanaf het station is het ongeveer 5 minuten lopen naar de pont die je naar de overkant van de Elbe vaart. Aangekomen loop je circa 300 meter de plaats binnen. Daar bevindt zich een supermarkt R.W.Karsch.
Aan de achterzijde van de winkel vertrekt iedere 30 minuten een kleine bus naar de Bastei en terug:top:. Een retour kost 12 euro per persoon:slik:.
Veel info staat hier ook in het nederlands!
klik
 

Ad Verschoor

Donateur
Via dit forum weten we inmiddels dat de Edmundskloof bij Hrensko na de overstromingen weer open is. Het zou aardig zijn als een bezoeker, die er na 1 juli geweest is, verslag doet van zijn bevindingen. Het liefst natuurlijk met foto's
 

Ad Verschoor

Donateur
Helaas, heeft niemand gereageerd op mijn verzoek. Zelf heb ik het bezoek aan Decin e.o. afgelopen jaar niet kunnen doen, ondanks de mooie plannen. Voor dit jaar staat hij er echter weer op en proberen we het opnieuw.
Ik hoop dan een vervolg te kunnen geven aan dit topic
 

Ad Verschoor

Donateur
ilderijari, graag gedaan. Vergeet vooral ook niet de Edmundskloof met z'n punters. Het Paradijs op aarde !!!!
Van harte aanbevolen. Op onze rondreis dit jaar hopen we er weer heen te gaan.
 
Hallo Ad, wij willen een beetje gaan rond trekken met onze tenttrailer. We zaten te denken om naar Liberec te gaan en dan door naar Olomouc en dan naar Zuid-Moravie en daarna naar Zuid-Bohemen maar..... We hebben niks geboekt en gaan niks boeken. We stoppen waar wel denken dat is leuk en daar is wat te doen/zien. We kunnen dus alles omgooien het ligt er dus echt aan wat er allemaal te doen is en ook wat leuk is voor onze kinderen van 17, 15, 14 jaar.
 

Ad Verschoor

Donateur
Hrensko na de overstroming.
Afgelopen mei hebben wij dan toch ons bezoek aan Hrensko kunnen brengen. Heel graag wilde ik zien hoe het er was na de overstroming van 7 augustus 2010. Op 22 april 2011 is de Edmundskloof weer opengesteld voor het publiek, maar wat is er een werk verzet in korte tijd. Langs de rivier de Kamenice zijn nieuwe relingen geplaatst. Alle wegen zijn hersteld en van asfalt en belijning voorzien. Er zijn 3 nieuwe bruggen geplaatst en dat allemaal in een tijdsbestek van nog geen 9 maanden, waarvan we de wintermaanden nog moeten aftrekken.
Met een zestal foto's wil ik jullie er iets van laten zien.

SAM_4298k.jpg
Vanaf de kloof tot Hrensko nieuwe relingen

SAM_4300k.jpg
Een nieuw geplaatste betonnen brug

SAM_4303k.jpg
Een nieuwe metalen voetgangersbrug en ook hier nieuwe relingen

SAM_4313k.jpg
Verderop in de kloof moest deze nieuwe voetgangersbrug geplaatst worden

SAM_4347k.jpg
Halverwege de kloof is dit als herinnering achtergebleven

SAM_4385k.jpg
In vanzelfsprekend nieuwe punters is het nu weer puur genieten
 

kuurgast

Donateur
images


Momenteel wordt er gewerkt aan de rotswand die voor problemen zorgde zodat het verkeer tussen Hřensko en Duitsland weer normaal door kan rijden.

Bronnen: bild.de en foto's op denik.cz.
 
Leuk die foto's! Toevallig hebben wij oude videobanden bekeken uit 1992 toen we voor de eerste keer in de kloof waren. Het zag er toen zo rustiek uit, in de loop der jaren is er al het een en ander veranderd aan en langs de wandelroutes en toen kwamen de Vietnamezen...en druk, druk, druk. Binnenkort gaan we de route lopen om te zien hoe het nu is. We zijn wel ieder jaar in Hrensko en hebben de vernieuwingen daar gezien maar dit jaar is de klamm er nog niet van gekomen.
 
Bovenaan