Hrensko en de Basteibrug van Ferdinandstein

Topic in 'Noord Bohemen' gestart door Ad Verschoor, 20-01-2011.

1. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Ook dit jaar hopen wij weer de vakantie af te sluiten in Decin.
    Op de vakantiebeurs hoorde ik dat de kloof bij Hrensko weer open zou zijn.
    Mijn vraag is of deze informatie klopt.
    Ook heb ik het plan naar Stadt Wehlen te gaan in Saksisch Zwitserland om daar de Basteibrug te bezoeken.
    Kan iemand mij zeggen of dit per auto een eenvoudige route is via Hrensko - Bad Schandau - Kurort Rathen ?
    Ook zou er een trein gaan vanuit Decin naar Stadt Wehlen
    Wie heeft hier informatie over ?
    Alvast bedankt voor jullie reacties

2. Pelhřimov

Pelhřimov Donateur

Ad, ik heb een Word documentje voor je over de Bastei met wat foto's en nog meer info over deze streek. Wij zijn er geweest en je hoeft niet veel te klimmen omdat de parking op bijna gelijke hoogte ligt.

Als je me je emailadres (per PM) stuurt kan ik je meer info sturen

3. Pelhřimov

Pelhřimov Donateur

ilderijari vindt dit leuk/interessant.
  4. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Jeanne, bedankt voor het toesturen van dit bestand. Het ziet er ongelooflijk mooi uit.

5. Ik krijg ook een idee door dit schrijven.
    Het "mooie" moet je gezien hebben.:top:

Bedankt voor het bestand Jeanne

6. Pelhřimov

Pelhřimov Donateur

Ik heb dit documentje gemaakt voor in de toeristische info map die nu bij onze vrienden in het pension ligt.

7. Bijgevoegde bestanden:

• Image.jpg
      Image.jpg
      Bestandsgrootte:
      113,8 KB
      Bekeken:
      6
  8. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Zo, ik heb inmiddels het nodige foldermateriaal van Saksisch Zwitserland ontvangen.
    Ziet er prachtig uit en het lijkt erop dat we met de trein vanuit Decin er naartoe kunnen. Het is een Duitse trein naar Dresden, die stopt in Kurort Rathen.
    Er gaat een veerpont die ons de Elbe over zal zetten en aan de overkant zouden bussen zijn, die ons naar de Basteibrug brengen.
    Jammer, dat de kloof nog dicht is maar het is nog geen mei, dus wie weet.

P.S. Decin naar Kurort Rathen is ongeveer 40 kilometer.

9. Pelhřimov

Pelhřimov Donateur

Ad en Hendrikus, ik heb jullie zojuist allebei per email wat PDF's met toeristische info verstuurd over de streek.

10. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Jeanne, heel erg bedankt voor je informatie over Boheems en Saksisch Zwitserland.
    Heel mooi opgezet trouwens voor jullie vrienden, maar gelukkig nu ook voor ons.
    Nogmaals bedankt

11. Pelhřimov

Pelhřimov Donateur

graag gedaan

12. Freddy2005

Freddy2005 † In Memoriam

Weg tussen Hřensko en Schmilka gaat terug open

De weg tussen het Noord-Boheemse Hřensko en het Saksische Schmilka zal komende week gedeeltelijk terug opengesteld worden. De verbinding tussen de grensplaatsen zal dan op één vak te berijden zijn, aldus de burgemeester van Hřensko. De straat was sedert 10 december afgesloten wegens een aardverschuiving en losgeraakte rotsblokken die de weg volledig versperden. Het juiste tijdstip van de opening wordt vandaag bekendgemaakt, zei burgemeester Josef Černý.

radio.cz

13. Dat is goed nieuws!:top:

14. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

De Bastei Brug (Filmpje)

Voor de mensen die n.a.v. dit onderwerp interesse gekregen hebben de Bastei brug eens te bezoeken, is hier een filmpje

15. En hier de geschiedenis van de Bastei brug.

Ceske Svycarsko | Böhmische Schweiz | Boheems Zwitserland.

Zie ook deze leuke en informatieve link.

16. Echt leuk filmpje, van Ad Verschoor.:top:
    En ook Baan,bedankt voor je info.link.:top:
    gr.eva

17. leuk, zeg! ik heb voor komende zomer een reisje gepland (per trein) naar dit gebied, en een tochtje per rondvaartboot van decin naar hrensko en terug (www.labskaplavebni.cz)
    ik zal, met behulp van deze gegevens, mijn reisinformatie aan mijn reisgenoten meegeven:

bedankt in ieder geval!

18. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Camyl, wij hebben vorig jaar die boottocht gedaan. Zie mijn reisverslag Wij zien daar nu vanaf, omdat de Edmundskloof bij Hrensko door de overstroming nog afgesloten is.
    Om die reden gaan we nu met de trein vanuit Decin naar de Bastei.

19. kuurgast

kuurgast Donateur

Ad er gaat wel een boot varen vanaf april. Weet niet meer helemaal precies hoe en wat ,
    maar dat zal ik een dezer dagen terugzoeken en hier vermelden.

20. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Kuurgast, deze organisatie vaart met meerdere boten. Ook zuidelijker richting Melnik vanuit Usti nad Labem. Het is mogelijk dat bepaalde routes eerder starten. Decin naar Hrensko startte vorig jaar op 21 mei. In het hoogseizoen vaart hij dan nog door naar Bad Schandau in Duitsland.

Deel deze pagina