Hrensko en de Basteibrug van Ferdinandstein

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Ook dit jaar hopen wij weer de vakantie af te sluiten in Decin.
Op de vakantiebeurs hoorde ik dat de kloof bij Hrensko weer open zou zijn.
Mijn vraag is of deze informatie klopt.
Ook heb ik het plan naar Stadt Wehlen te gaan in Saksisch Zwitserland om daar de Basteibrug te bezoeken.
Kan iemand mij zeggen of dit per auto een eenvoudige route is via Hrensko - Bad Schandau - Kurort Rathen ?
Ook zou er een trein gaan vanuit Decin naar Stadt Wehlen
Wie heeft hier informatie over ?
Alvast bedankt voor jullie reacties
 

Pelhřimov

Donateur
Ad, ik heb een Word documentje voor je over de Bastei met wat foto's en nog meer info over deze streek. Wij zijn er geweest en je hoeft niet veel te klimmen omdat de parking op bijna gelijke hoogte ligt.

Als je me je emailadres (per PM) stuurt kan ik je meer info sturen
 

Ad Verschoor

Donateur
Zo, ik heb inmiddels het nodige foldermateriaal van Saksisch Zwitserland ontvangen.
Ziet er prachtig uit en het lijkt erop dat we met de trein vanuit Decin er naartoe kunnen. Het is een Duitse trein naar Dresden, die stopt in Kurort Rathen.
Er gaat een veerpont die ons de Elbe over zal zetten en aan de overkant zouden bussen zijn, die ons naar de Basteibrug brengen.
Jammer, dat de kloof nog dicht is maar het is nog geen mei, dus wie weet.

P.S. Decin naar Kurort Rathen is ongeveer 40 kilometer.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Weg tussen Hřensko en Schmilka gaat terug open

De weg tussen het Noord-Boheemse Hřensko en het Saksische Schmilka zal komende week gedeeltelijk terug opengesteld worden. De verbinding tussen de grensplaatsen zal dan op één vak te berijden zijn, aldus de burgemeester van Hřensko. De straat was sedert 10 december afgesloten wegens een aardverschuiving en losgeraakte rotsblokken die de weg volledig versperden. Het juiste tijdstip van de opening wordt vandaag bekendgemaakt, zei burgemeester Josef Černý.

radio.cz
 
leuk, zeg! ik heb voor komende zomer een reisje gepland (per trein) naar dit gebied, en een tochtje per rondvaartboot van decin naar hrensko en terug (www.labskaplavebni.cz)
ik zal, met behulp van deze gegevens, mijn reisinformatie aan mijn reisgenoten meegeven:

bedankt in ieder geval!
 

Ad Verschoor

Donateur
Kuurgast, deze organisatie vaart met meerdere boten. Ook zuidelijker richting Melnik vanuit Usti nad Labem. Het is mogelijk dat bepaalde routes eerder starten. Decin naar Hrensko startte vorig jaar op 21 mei. In het hoogseizoen vaart hij dan nog door naar Bad Schandau in Duitsland.
 
Bovenaan