Hrad Kost

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
...Terwijl we ons tegoed doen aan een hapje...

...We hadden natuurlijk het liefst deze prachtige adelaar in het wild zien vliegen...

...we kopen tot slot nog een flesje medové vino bij één van de stalletjes ...

...Als afsluiter nog één sfeervol plaatje: Freddy was here!
Nog wat foto's: Ook de kleine "middeleeuwer lust een hapje, al is het met een hedendaags bestek...

Ik deed een poging om de vogel in volle vlucht te "vangen" met de camera...

Het drankstalletje met de lekkere wijnen en honing...

En ook Tabe was er... en tekende eveneens het gulden boek...

DSC0Kost1 (Large).jpg DSC0 Kost2(Large).jpg DSC0Kost3(Large).jpg DSC0 Kost4(Large).jpg
 
Dat is tof Freddy dat jij een foto van dat stalletje met honingwijn hebt, heeft Aad gelijk een indruk dat er echt veel soorten waren.
Die adelaar in vlucht doet niet onder voor die van mij hoor! :top:
Ook jij stond niet op de juiste plek zie ik nu, mijn foto is bijna identiek, ik zal het eens even opzoeken. Deze vloog rakelings voor onze neuzen langs:

DSC_30920.jpg

Volgende maand heb ik toevallig een seminar (fotografie, jaja eindelijk gaat ze het weer eens doen) met oa het fotograferen van snel bewegende objecten, dus volgende keer beter? ;)
Gevonden! En nee, het is niet een foto van Freddy. ;)

DSC_30780.jpg
 

kuurgast

Donateur
Lina wat heb je een mooi verslag gemaakt van de festiviteiten en het kasteel.:top:
En wat fijn dat er zoveel foto's gemaakt zijn door jullie.Zo kunnen we een beetje meegenieten van
al het moois dat Tsjechië te bieden heeft.Dit kasteel komt ook op mijn lijstje te staan waar ik nog
heen wil in Tsjechië.

:dank2:
 
De fles staat er nog Aad, maar natuurlijk hebben we even geproefd in het stalletje. Ze hadden echt heel veel soorten, als ik ze allemaal geproefd had....:proost:. Wij hebben de naturel meegenomen, lekker puur natuur. De wijn is ook zonder toegevoegde rotzooi! :top: (Geen kleurstoffen etc)

Effe een off-topic vraagje: je hebt die wijn geproefd neem ik aan; werd deze dan ook warm geserveerd?
 
Als je met warm vanaf het vuur bedoeld Aad, nee. Maar gekoeld was het ook niet. Ik heb eigenlijk geen idee op welke temperatuur je honingwijn het beste kunt drinken, misschien een kenner in de zaal?
 
Misschien kan een "mod" dit onderwerp effe afsplitsen ivm het off-topic?

Maar ik heb dit soort wijn ook een paar jaar geleden gekocht in Tsjechie en toen werd me verteld dat je het altijd warm moest drinken, vergelijkbaar zoals Gluhwein in Duitsland. We hebben het dus ook warm geproefd; ik vond het wel lekker.
De wijn die we kochten (2 soorten) heette Medovina Elisa.... En nu mag jij raden hoe een van onze dochters heet....:D:ja:
 
Loek en ik waren er de dag na deze mooie foto's en hadden ook een leuke dag! De zaterdag konden we niet bij onze vrienden aansluiten vanwege een andere ontdekkingstocht......
De tocht er naar toe is al erg leuk!
Onderweg op een grasveldje voor een kruidenierszaakje even wat gegeten. Ohhhhh wat is dat fijn vakantie vieren.

Hrad Kost: doen luitjes!
Overigens is er ook een oude tuin en een mooi wandelpark.
 
Wouw wat een heerlijk verhaal om te lezen ik heb even op de web site gekeken wat de datum was van het evenement en eventueel nog andere evenementen, maar ik zie alleen maar tips uit 2008. En het lijkt me geweldig om kasteel kost te bezoeken tijdens een festiviteit.:joker:
 
Nu pas het verhaal gelezen, interessant.
Nooit geweten dat de stenen van gaten waren voorzien en met tangen op de plaats werden gezet.
Weer wat geleerd.
Bedankt voor je mooie foto's, fotograferen kan je!!

Prettig weekend.
 
Bedankt! Dit soort stukjes maak ik eigenlijk voor onze privé-site voor familie/vrienden die Tsjechië niet of nauwelijks kennen, maar ook voor dit forum zijn de meeste stukjes wel aardig om te plaatsen.
 

Ad Verschoor

Donateur
Lina,
Op 7 mei 2011 komen we aan (voorlopig programma) in Zelezny Brod (Splov) en heb ik Hrad Kost voor 8 mei in het programma opgenomen. Gelet op vorige jaren moeten dan de Kasteel-dagen zijn.
 
Leuk Ad! Ik denk dat je Spalov bedoeld? Maakt niet uit, de omgeving is sowieso prachtig. Waarschijnlijk is het weer hetzelfde weekend inderdaad. Erg leuk om juist die dagen te gaan, je krijgt toch een iets ander beeld van Kost. Wie weet komen we naast Freddy jullie ook tegen tegen? :D
 
Bovenaan