Houtkachel op centrale verwarming aansluiten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij hebben een houtkachel die wij op de cv willen aansluiten. De kachel komt uit Tsjechië.
Nu zijn wij op zoek naar een aansluitsysteem op deze aan te sluiten op onze bestaande verwarming.
Kan iemand ons helpen aan een adres in de buurt van Trutnov waar zo een systeem te koop is?
In februari gaan we naar Tsjechië.

Met vriendelijke groet,

Peter
 
In de buurt van Trutnov worden die CV kachels gemaakt, ga even zoeken naar het adres.

Maar er zijn er veel meer genoemd in DEZE topic en hier is ook wat te vinden

Ik had het adres van Gorrit of Lina gekregen.
 
In Sedlcany zit een metaalverwerkend bedrijf dat de Bullerjan op de markt brengt, deze firma heeft een zuster/dochteronderneming omgeving Plzen, die maken ook deze combinaties. Een vriend van ons heeft in Tsjechie een originele houtkachel gekocht MET een aansluiting op de Cv, dat werkt perfekt en bespaart ca 30 % op de totale energiekosten.
Reeds in de laat 60 jaren hebben we zo'n ding gebouwd met als doel besparing op energie.
Bezint eer ge begint, dit kan niet zomaar, haal daar iemand bij met verstand van zaken.
 
Hallo,
Leuk dat je reageert op onze oproep.
Wij gaan de tweede week van februari naar Zacler dat is ongeveer 35 km van Dolni Lanov.
Wij zouden het heel leuk vinden om bij jullie het systeem te komen bekijken.
En hopen dat wij daar een aansluitset kunnen vinden om onze kachel aan te sluiten op de CV.
Hebben jullie msn of skype op jullie pc dan kunnen we makkelijk contact houden.
Met vriendelijke groet,

fam Hulscher
 
Beste allen,

Wij zijn ons ook aan het inlezen op hoe een houtkachel aan te sluiten op een CV systeem alleen hebben wij geen gas en zijn niet aangesloten op het waternet. Het water komt uit een put en het CV systeem zal via boiler/electra worden verwarmd. Ik zie dat Baan (prettig kennismaking) verstand heeft van zaken en vraag me af of hij me een standaard schets/tekening zou kunnen maken hoe zoiets werkt (of info waar ik dit soort informatie kan vinden) Bij voorbaat dank.

Martijn

PS: heb je instructievideo gekeken maar onze situatie is anders vandaar mijn vraag.
 
Beste Jan,

Dank voor je uitnodiging. Wij zullen binnenkort weer naar Tsjechie gaan (Stupna) en bekijken of we dan tijd kunnen vrijmaken dan komen we graag kijken. Hoe werkt jou CV en kachelsysteem en wat is er aangesloten?

Groet Martijn
 
Bovenaan