Hotel Lipenka (Lipno nad Vltavou) boeken via TschechienHotel

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Kent iemand het reisburo www.tschechienhotel.com?
Ik zou namelijk bij hun willen boeken in Hotel Lipenka. Volgens de informatie spreekt men daar ook Nederlands, zij hebben een zeer
gevarieerde keuken en voor de prijs hoef ik het niet te laten.
Alleen het is voor mij de eerste keer dat in naar Tsjechie ga
en vraag daarom jullie ervaring omtrent het Hotel .
Bart.s
 
Waarom zou je boeken via een Duits reisbureau? Als je toch al via een reisbureau wil boeken, pak dan een Nederlands reisbureau die aangesloten is bij SRG. Net zo makkelijk en safe.
 

Pelhřimov

Donateur
Bart.s schreef:
...ken jij dit hotel ?
Nee ik ken dit hotel niet. Wij kamperen bijna altijd. :)
Maar ben je bang dat men je niet verstaat omdat je een Nederlandstalig hotel zoekt?
Met Duits kan je nl in Tsjechië over het algemeen goed terrecht.
 
Vašek schreef:
Waarom zou je boeken via een Duits reisbureau? Als je toch al via een reisbureau wil boeken, pak dan een Nederlands reisbureau die aangesloten is bij SRG. Net zo makkelijk en safe.
Zou ik ook rechtstreeks kunnen boeken ,of is dat te riskant?
 
Dat is net zo riskant als boeken via een reisbureau uit Dresden. Ik zou kiezen voor rechtsreeks.
Ik vind het wel een erg eenvoudige hotel en het komt van de foto's niet echt vriendelijk over. Maar ja, de prijs is er ook naar. Aan het Lipno meer zijn echt betere hotels/pensions voor de zelfde lage prijs.
 
Ja Bart, dan hoop ik dat een ander je kan helpen want wij kamperen (ook) altijd en weten dus niets van hotels en zeker niet aan het Lipnomeer, want dat mijden wij als de pest!! (zal de leeftijd wel zijn) :deuk: :deuk:
 

Pelhřimov

Donateur
Nou Corrie ik ben een stukje jonger als jij, dus het ligt echt niet aan de leeftijd, maar eerder aan het massatoerisme daar. Want ook wij mijden het Lipnomeer :D
 
Nou Jeanne, het is voor ons de eerste keer dat wij naar Tsjechie gaan, dus voor mij is alles vreemd.
Daarom hoop ik dat ik op dit forum wordt geholpen bij het zoeken van een leuk hotel in een gezellige plaats.
Laat maar is horen.
 
Hartelijk dank voor jullie tip, alleen nu heb ik een reisgids gehaald van neckermann, maar daar staan hele andere prijzen in.
Dus hebben jullie via internet geboekt?
Verder wens ik jullie een hele fijne vakantie en laat iets weten hoe het was, want misschien hebben jullie nog wel hele goede tips voor ons over de omgeving en/of het hotel.
M.vr.gr Bart.s
 
wij zijn net terug uit hotel lipenka.

van buiten ziet het er inderdaad niet uit., maar van binnen gezellig.
eten zeer goed.
kamers tjechie,s maar goed.
zeer vriendelijk personeel.
goed adres voor weinig geld.
nederlandse eigenaar.
:D
 
Ik ga al jaren naar Lipno nad Vltavou en ik ben 20 jaar. Ik vind het er iedere keer nog hartstikke leuk, gaan we nu ook al zeuren over massatoerisme in Tsjechie?!
Het is waar dat er veel Nederlanders zijn in de hoogseizoenen, maar dit komt doordat alle huisjes van Landal GreenParks door Nederlanders worden beheerd. Wij gaan al 5 jaar iedere winter met 35 personen naar Marina Lipno, het zojuist genoemde park. Deze 35 personen varieren van 1 tot 81 jaar en iedereen vindt het fantastisch. Het grootste deel van deze groep zijn jongeren, maar Lipno is vooral ideaal voor jonge gezinnen. Er is ontzettend veel te doen in Lipno, ook in de zomer.

Hotel Lipenka is van een Nederlandse jongen, 29 jaar, en zijn Tsjechische vriendin. Als je naar Lipno op vakantie wilt, dan is dit een van de betere keuzes die je kunt maken want deze mensen zijn ontzettend vriendelijk en het eten is er erg lekker. De eigenaar zingt en speelt piano (heel mooi) in z'n eigen restaurant / music bar en wij zijn er in februari dan ook zo'n 4 avonden geweest, zo gezellig was het er. Hij heeft ook eens een Tsjechische avond voor onze familie georganiseerd met een compleet Tsjechisch menu en muziek.

Vrienden van ons hebben in het hotel overnacht en de kamers zijn zeker niet luxe, maar wel voldoende. Dit komt voornamelijk doordat de eigenaar er nog maar een jaar in zit en steeds bezig is met verbeteringen. Mochten jullie er heen willen gaan, doe Jeroen (de eigenaar) dan de groeten van de familie Conradi!

Als je voor luxe wilt gaan dan moet je eens kijken op de site van Marina Lipno Hoop dat je wat aan deze informatie hebt!
 
Beste Bart,

Heb begrepen dat je een vraag hebt over hotel Lipenka te Lipno. Het is inderdaad, zoals ook iemand antwoordt, een eenvoudig hotel, tenminste als je de hotelaccommodatie bedoelt, maar ik kan je verzekeren dat vele mensen die in het landal-greenpark een appartement hebben geboekt 's avonds het restaurant opzoeken en dan ook de hele avond blijven om naar de muziek die jeroen samen met tsjechische muzikanten of alleen maakt, te luisteren. Ook mag je zelf meespelen als je dat kunt.
Wat betreft de kamers, deze zijn eenvoudig, maar je hebt een goed bed en een eigen douche en toilet, dus ook daarom hoef je het niet te laten.
Het hotel is van mijn zoon en schoondochter die druk bezig zijn om er iets moois van te maken , maar dat heeft tijd nodig. Een van dingen die bij mijn zoon vooropstaan is dat het geen nederlands hotel moet worden, maar ook voor de tsjechen een stamlokaal moet blijven in een gebied waarop nederland toch al een te grote stempel drukt. Je zult dus alle europese nationaliteiten in het hotel aantreffen.
Je kunt ook best direct bespreken zonder problemen, dat doen alle andere mensen ook. Je belt hun en je vraagt naar Jeroen Smit.

Veel plezier, Dick Smit
 
Goedemorgen Bart,

Hotel Lipenka wordt inderdaad gerund door een Tsjechische dame, Andrea, en een Nederlandse jongeman, Jeroen.
Vorig jaar ben ik er geweest en het was erg gezellig. De keuken is divers en voor mensen die niet van buitenlands eten houden, worden er bijvoorbeeld bitterballen geserveerd. Erg leuk.
De luxe in het hotel is niet van dien aard zoals we gewend zijn. Feit is wel dat ze bezig zijn om het hotel beter en leuker aan te kleden. Zo is de eetzaal, en 's avonds de bar, zoals dat zo mooi heet, aardig 'opgeleukt'.
's Avonds is er vaak live-muziek, verzorgd door Jeroen zelf. Ook leuk is dat ook veel Tsjechische bewoners er 's avonds een drankje (of meerdere) komen drinken. Het personeel is erg vriendelijk en bij Jeroen en Andrea kun je altijd terecht met je vragen, opmerkingen, e.d.
De kosten voor overnachten, eten en drinken zijn erg laag. In de buurt van het hotel is genoeg te doen.

Wij vonden het in ieder geval erg gezellig en voor wat betreft de luxe, die heb je thuis wel.

Groeten,
Henkus. :)
 
Bovenaan