Hotel Lichtenstein in Harrachov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij zijn benieuwd naar de ervaringen met dit hotel, omdat we van plan zijn in maart er een week te verblijven.
 

Marcel

Moderator
hallo anita,

welkom op het forum alhier.
ik heb helaas geen ervaring met hotel Lichtenstein, maar via Google'en ("hotel lichtenstein harrachov") kom je 4 pagina's met info tegen.

marcel
 
Ik heb deze review hier vandaan gehaald http://hotelbewertung.sunsearch.de/openholidayguide,typ__anf,pid__1330_1050,anz__mb,bid__443716,kontinent__Europa,land__Tschechische+Republik,region__Sonstige+Tschechische+Republik,ort__Harrachov,hotel__Lichtenstein.html

Maar ik geloof dat het niet echt positief overkomt(mijn duits is niet echt geweldig)

Die Laut ITS-Katalog angegebenen Daten stimmen nur zum Teil. Zimmerausstattung: nur SAT-TV, Dusche/WC, Reinigung erfolgte nur einmal während des Aufenthaltes, keine Müllentsorgung im Zimmer, kein Handtuchwechsel, Weihnachtsgaladinner fiel aus, da Koch keine Zeit zum einkaufen hatte, jeden Abend ein anderes Getränk alle, Restaurant konnte durch Hotelgäste nicht genutzt werden, da immer um 20.00 Uhr geschlossen wurde. Grillbar im Haus ebenfalls nur bedingt (Frühstück) nutzbar. Skiraum ständig verschlossen. Servicepersonal zum Teil Pauschalkräfte, die kaum Fremdsprachenkenntnisse hatten. Wirklich etwas anderes erwartet für ein 3 Sterne Hotel. Auf gar keinen Fall eine Buchung mit HP empfehlenswert, da Abendessen a la Carte (Auswahl nicht sehr groß nur Steaks und Nudelgerichte, kein Obst, kaum Gemüse), sehr unfreundliche Bedienung
 
Misschien een late reactie maar beter laat dan nooit toch?

Wij zijn 2 jaar geleden een weekje naar "hotel Lichtenstein" geweest het was toen trouwens nog "pension Lichtenstein". Ik weet niet wat het verschil is behalve de prijs dat heb ik al wel gezien. Eerlijk gezegd is het geen aanrader, wij noemden het pension "zweinestein"! Op zich ziet het er hardstikke leuk uit alleen was het ontzettend vies. De kamers waren smerig en in de badkamer lagen nog allemaal haren en rommel van de vorige "bewoners". Ook moesten we de hele week met dezelfde handdoekjes (formaat vaatdoek) doen. Ik hoef niet iedere dag schone handdoeken maar de hele week met 1 handdoek vind ik toch niet zo fris. Ook wc papier was nergens te vinden, 1 rol voor de hele week is een beetje weinig. Gelukkig waren ze vergeten de voorraadkast op slot te doen zodat we onze eigen voorraad konden aanleggen.
Het ontbijt op zich was goed, maar je moest altijd wel goed kijken of het servies schoon was.

Het kan natuurlijk zijn dat er nu een andere eigenaar op zit en dat er het een en ander veranderd en verbeterd is maar ons zien ze bij Lichtenstein niet terug. Het is echt geen aanrader, wij gaan naar een ander pension.

Succes met het van een keuze.

Gr Linda
 

Freddy2005

† In Memoriam
Het bericht van Anitaatje slaat op een verblijf in december 2005 van een Duits echtpaar van 36/40 jaar. Dit bevestigt dat de nu aangehaalde info door Engeltje nog steeds actueel is. Het schijnt dus nog steeds zo te zijn dat er geen lediging is van de vuilnisbakjes, geen handdoekenwissel en ook zeer onvriendelijk personeel.
 
haha, ja dat is in het grootste gedeelte van de hotels en pensions in harrachov, en ook daar buiten, in praag vindt je hetzelfde als hier, maar kom op 15 jaar gelden kenden we nog geen nike schoenen, en je gaat toch ook daar voor de lage prijs naar toe? daar kan je niet de luxe van verwachten die jullie hier hebben.
 
Wij stellen ook helemaal niet veel eisen hoor. Wij gaan ook al zo'n 10 jaar naar tsjechie in de zomer en in de winter dus we weten wel dat je daar niet de luxe aantreft die je thuis hebt en dat is ook helemaal niet erg, maar het is toch een kleine moeite om de boel schoon te maken en te houden? Het was gewoon smerig daar en als je dan voor hetzelfde geld ergens anders naartoe kunt (wat ook niet super-de-luxe is) dan doe je dat toch?
 
Bedankt voor de reacties

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Hebben inmiddels omgeboekt naar Hotel Centrum (hopen dat dat beter is).
Laten het weten zodra we terug zijn. ;)
 
Bovenaan