Hotel Hela in Velka Upa

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hallo, hallo,

Wij gaan over 5 weken naar hotel hela in velka upa. Hebben er veel zin in, maar hebben nadat we geboekt hadden helaas op een andere site een hele slechte recensie gelezen over dit hotel....oeps!
Nu gaan we er een beetje met angst en beven heen, hoewel het hotel er op de site van tsjecho reizen echt wel goed uitziet.
Wie o wie van jullie kent dit hotel uit eigen ervaring en kan ons geruststellen?
 

Pelhřimov

Donateur
lipiet schreef:
...Nu gaan we er een beetje met angst en beven heen, hoewel het hotel er op de site van tsjecho reizen echt wel goed uitziet.
Lipiet,
Informeer eens bij de reisorganisatie of dat hotel inderdaad zo slecht is. Ik neem aan dat als het werkelijk zo blijkt te zijn, dat zo'n organisatie niet met zo'n hotel in zee gaat.
En als je nou echt met 'angst en beven' ertegenop ziet, waarom probeer je dan niet via de reisorganisatie een ander verblijf te regelen?

En ieder land heeft zo zijn eigen gewoontes en gebruiken, die bij ons wat vreemd over kunnen komen, maar in het betreffende land heel gewoon zijn. Verdiep je eerst eens hierin, door bijvoorbeeld hier wat topics door te lezen of door de zoekfunctie te gebruiken.

Ondanks alles alvast een prettige vakantie gewenst

Jeanne
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ik heb er dacht ik weleens iets over geschreven...:confused: Maar ik dacht, ik wacht even af of er andere mensen ervaringen hebben die er een vakantie hebben doorgebracht. Ik ben er een keer voor mijn werk 2 nachtjes geweest. Ik ben niet heel enthousiast, maar het is ook niet slecht. Oké, daar gaan we, het eten was zeer goed, het restaurant was best gezellig, zitten borrelen tot diep in de nacht en de eigenaresse is zeer vriendelijk. De kamers zijn een redelijk verouderd, en ik vond de bedden niet echt fris, de badkamer was in een niet zo'n beste staat, maar ik moet zeggen met deze opmerkingen ben ik een pietlut. Dus als je niet met een veeleisend Nederlands verwachtingspatroon er naartoe gaat kun je een geweldige vakantie hebben. Het hotel ligt direkt naast een piste, ik dacht Portasky, zo uit mijn hoofd en er is een winkeltje tegenover en een bowlingbaan met (gezellige) bar vlak naast. Dat is dus allemaal prima. Mocht je het idee hebben een fantastisch luxe hotel geboekt te hebben dan moet je misschien even checken bij de reisorganisatie wat zij voor reacties van vakantiegangers hebben gehad, maar mocht je denken ik ga lekker naar Tsjechië op vakantie en we maken er wat van, komt het allemaal goed. Wat je ook gaat doen, veel plezier.
 
Hee hartstikke bedankt voor de reacties :-). En even voor de duidelijkheid: We hoeven echt geen luxe hoor, we gaan natuurlijk vooral voor het skieen, maar een lekker bed, een warme douche en een goede maaltijd vinden we wel zo prettig.
Volgens de reisorganisatie is het een goed hotel ( maar zij zullen niet zo snel iets nadeligs zeggen, toch?)
Hoe dan ook, ik was gewoon een beetje geschrokken van de recensie die ik gelezen had en dacht: wat heb ik nou geboekt? Maar eerdere skivakanties in Tsjechie waren altijd geweldig dus het zal deze keer vast ook weer zo zijn!
Bedankt hoor! En als we terug zijn laat ik julie wel weten hoe het nou echt was....
groetjes van lipiet
 
Het hotel ligt centraal in Velka Upa. Je stapt zo in de lift. Ik heb gehoord dat het een gemiddeld Tskechisch hotel is. Maar wel met veel apres ski vermaak. Als je voor de eerste keer gaat maak je geen zorgen, laat het op je af komen. Ik denk dat je een heel fijne periode hebt.
 
Hoi,

Ik ken het hotel niet maar vond 2 recensies voor je:

Monique
Algemene indruk: 1
Ligging t.o.v. pistes: 3
Ligging in het dorp: 3
Service: 2
Prijs/kwaliteit: 1 (gem. 2 )
Wat een ellende in Hotel Hela. De kamers zijn ontzettend vies, de vloerbedekking is tot op de draad versleten, handdoeken waar je dwars doorheen kijkt, geen gordijnen voor de ramen, gaten in de lakens, gore badkamer, personeel stinkt naar zweet en zweetvoeten. De ober drinkt rechtstreeks uit de colafles waarna hij jou eventueel weer iets inschenkt. (wij hadden het idee dat hij ook regelmatig onder invloed van drugs was). De schort van de kok is zó vies dat hij rechtop kan blijven staan (en dan heb ik het alleen nog over zijn schort!!!). Dan loopt er nog zo'n oud dametje de hele dag te schreeuwen en te blèren. Oftewel één brok ellende. Wel gunstig is de bus naar Pec die precies voor de deur stopt.
P.s. mocht je besluiten om toch naar Hela te gaan, beur dan nóóit het laken van je matras op om te kijken hoe het matras eruit ziet.


Review van:Steven
Bezocht: 25-12-2004 t/m 31-12-2004
Beschrijving: Zeer slecht Hotel. Geboekt via Tjechoreizen. Personeel sprak niet of nauwelijks Engels of Duits. Kamers zeer gebrekkig en vies. Werden nauwelijks/niet schoongemaakt. Eten zeer matig tot slecht. W.o. geen groente. De beloofde fitnessruimte was er al lang niet meer. De bar was dicht. Op je kamer kon je niet zitten (geen ruimte). De eetzaal werd vroegtijdig gedekt en bood geen ruimte meer voor gasten. Er werden drankjes op de rekening gezet die we niet hadden geconsumeerd. Etcetera. Ander hotels en restaurants die we hebben gezien waren allen aanzienlijk beter, goedkoper gastvrijer. Op de laatste dag is er ingebroken op diverse kamers (zonder braaksporen overigens). Wij zijn een dag eerder vertrokken om weer lekker thuis te zijn. De wintersport zelf was prima zolang we maar buiten waren dus.


Lijkt me dus niet alles....
Wij boeken ook via Tsjecho reizen en dat gaat altijd prima, maar ik kan me voorstellen dat ze niet alle hotels zelf bezocht hebben.
Misschien toch niet onverstandig om je vakantie om te boeken naar een ander hotel....
 
Hmpzzz.. juist de wat kleinere reisorganisaties zoals Tsjecho reizen roepen altijd erg hard dat ze alle accomodatie's zelf bezocht hebben....

website Tsjechoreizen schreef:
Diverse bezoeken ter plaatse hebben geresulteerd in een nog uitgebreider aanbod van accommodaties, diensten en arrangementen. Alle verblijven zijn persoonlijk bezocht, hebben de naam hun logés uitstekend te verzorgen en staan daardoor garant voor een zorgeloze en gezellige vakantie. In de persoonlijke inspectie schuilt onze kracht, daar wij u over iedere bestemming uitgebreid kunnen informeren op basis van eigen ervaringen.
 
Van de 2 recentie's zoals die hierboven vermeld staan staat er op dit moment nog maar ééntje op de website Hotel/Review...

zie hier!

Het gaat hier om een recentie van ruim een jaar geleden....
Inderdaad niet erg gunstig.... Misschien voelt iemand van Tsjechoreizen zich geroepen om hierop te reageren ???
 
Dit waren nou precies de recensies die ik gelezen had en die mij deden besluiten mijn oproepje hier op het Tsjechisch forum te plaatsen....
Ik heb natuurlijk navraag gedaan bij Tsjecho reizen en zelfs de rencensie van die Monique voorgelezen aan degene die ik aan de telefoon had, maar hij bleef volhouden dat ze nooit klachten over hotel Hela gehad hadden. Met Kerst zat het helemaal vol en ook de week dat wij gaan is het helemaal volgeboekt (de week erna, ook nog voorjaarsvakantie is er overigens nog wel veel plek..)
Op mijn vraag of hij het hotel persoonlijk kende zei hij ja, maar op de een of andere manier kwam dat niet geloofwaardig over vond ik.
Nou ja, omboeken kan nou eenmaal niet meer in zo'n drukke week, dus we gaan gewoon vol goede moed, nemen voor de zekerheid maar onze eigen frisse slaapzakken en schone handdoeken mee, (hebben we ze bij nader inzien niet nodig, laten we ze in de auto) en gaan gewoon lekker skieen!! Daar komen we immers voor!
En ik ben inderdaad wel benieuwd of Tsjechoreizen hierop nog gaat reageren op het forum, zoals Arno oppert.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ik heb zelf een poosje bij Tsjechoreizen gewerkt en de accommodaties worden zeker wel bezocht, deze hebben wij toen dus ook bezocht. Alleen hadden wij (we waren met 4 collega's) verschillende meningen over dit hotel, zie bericht hiervoor van mij. De een vind het prima, de ander had wat meer verwacht. Zoals je schrijft neem lekkere frisse slaapzakken en handdoeken mee en ik ben er van overtuigd dat je best een prima vakantie zult hebben.
 
Bedankt Esthertje voor je snelle reactie! Ik was al opgelucht hoor door je vorige berichtje. Volgens mij valt het ook allemaal wel mee, ik ben zelf in ieder geval niet zo'n z*****d ;-) en ga gewoon lekker op vakantie! Nog minder dan 3 weken,dus ik ben al aan het aftellen!
doei
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Lipiet, ik wens je alvast heel veel plezier! Maar dat gaat vast wel lukken als ik je reacties zo lees, enne mocht het restaurant inderdaad niet alles zijn, weet dan dat er genoeg restaurantjes in de buurt zitten. Ik heb een keer bijv. bij Tetrivek (of zoiets, what's in a name) gegeten, heerlijk eten, zag er allemaal binnen en buiten zeer tsjechisch uit, erg gelachen met de eigenaar, hij probeerde een beetje duits-nederlands te kletsen tegen ons en hij kwam spontaan met een Frans Bauer cd aangerend. Wat hebben we gelachen en zelfs meegezongen, hij ook en ik ben geen fan van Frans! :deuk: Kortom in de kleine dingen zitten de charmes van Tsjechen, Tsjechische hotels en Tsjechische restaurants, laat het over je heen komen en geniet!
 
Hotel Hela viel toch tegen

Nu we terug zijn in Nederland met 'onze' Tsjechische Volkswagen Touran, zal ik voor de volledigheid van dit topic nog even vermelden wat ik nou zelf van Hotel Hela vond...

Eerlijk gezegd vond ik het tegenvallen en dat niet alleen maar omdat onze auto er zo zwaar beschadigd geraakt is hoor. ;)

Zo verschrikkelijk slecht zoals beschreven in de recensies ergens aan het begin van dit topic, was het nou ook weer niet, maar ik zou toch niemand aanraden om dit hotel te boeken, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het hotel waar we vorig jaar zaten in Janske Lazne, daar zou ik zo iedereen naar toe sturen voor een leuke vakantie.

Hotel Hela is gewoon niet gezellig qua aankleding/uitstraling zeg maar. In de kamers was het een en ander kapot (bedlampje hing op half zeven, legplanken in de kast waren afgebroken, stoelleuning scheef zodat je er niet goed op kon zitten, douchegordijn gescheurd enz) Door al die kapotte dingen maakt het hotel een desolate en niet gastvrije indruk.
Bovendien was het er niet schoon (en zelf ben ik thuis eerlijk gezegd ook helemaal niet zo spic en span, dus ik stel echt geen extreem hoge eisen).
De douche was ronduit gevaarlijk, want het warme water kon zo maar ineens veranderen in zowat kokend water, dus opzij springen was dan de enige manier om geen brandwonden op te lopen.
Maar er werd bijvoorbeeld ook de hele week helemaal niets aan de kamers gedaan, en ook het tafelkleed in het restaurant waar mijn zoontje z'n sinaasappelsap per ongeluk op omgegooid had bleef de hele week liggen.
Vorig jaar en het jaar daarvoor heb ik heerlijk gevarieerd gegeten in Tsjechie, maar dit jaar was het erg eentonig, zowel qua ontbijt als qua avondeten. Overdag op de piste hebben we elders gelukkig de schade wel in kunnen halen want lekker koken kan men echt wel in Tsjechie, alleen niet in Hotel Hela!
Het personeel van het hotel kwam op mij erg chagrijnig en gestressd over, je had je soep nog niet opgeschept of het hoofdgerecht stond al koud te worden op de tafel en terwijl je je vork met je laatste hap nog in je mond stak werd je bord al weer weggehaald.
De meerderheid van het hotelpersoneel sprak alleen Tsjechisch wat natuurlijk de nodige taalproblemen opleverde en wat gewoon niet handig is in de toeristenbranche en ook vind ik het raar dat niemand ook maar 1x geinformeerd heeft hoe het nu verder met ons ging en of we nog wel thuis konden komen ofzo.

Het enige uitgesproken pluspunt aan hotel Hela is eigenlijk alleen de ligging: onderaan de piste van Velka Upa en met de skibus naar Pec Pod Snezkou voor de deur.

Sorry, ik ben echt wel een Tsjechiefan, maar over hotel Hela kan ik verder niets positiefs zeggen helaas.
 
En als ik dit allemaal van je lees kan ik me dat ook voorstellen!!
Ik hoop voor jullie dat het met de auto verder allemaal goed gaat komen en dat de onkosten meevallen!!
 
Bovenaan