Hotel beginnen in tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij zijn van plan om een hotel in tsjechie te beginnen, wij zijn mijn man en twee kinderen (1/5 jaar en 2,5 jaar), wie heeft er nog tips met name waarop te letten en welke weg het makkelijkst bewandeld kan worden ?
 
Ik neem aan dat je zelf al heel wat voorbereidend (denk)werk gedaan hebt? Zoals: waar in Tsjechië, mogelijke gebouwen bekeken, financiering, nagevraagd wat voor vergunningen je moet hebben, enz. enz.
 
Hotel beginnen? Weet je het zeker? Waar wil je de gasten vandaan halen?

Ik heb vorige week twee keer meegemaakt dat een hotel gesloten was bij gebrek aan toeristen. En dat midden in het seizoen.
 
dan moeten jullie, edele bovenburen, maar eens stoppen met overal met je caravan naartoe te rijden
grin.gif
 
Juist Elke.

Campings (half)vol en hotels & pensions staan leeg. En als ik het zo op het Forum hoor en lees, meesten hebben zelf al wat, zitten bij de familie of gaan inderdaad met de tent of caravan.
 
Ik merk dat ook Tsjechen meer en meer op zoek zijn naar iets meer luxe dan de oudere bestaande hotels/pensions.
Belangrijk ook dat er zowel winter- als zomertoerisme is.
Appart proberen te zijn en niet concentreren op Nederlands publiek.
 
Aan de andere kant zijn er nog genoeg plaatsen waar je iets kan beginnen. Zeker in Severno Moravie. Het is nog geen toeristisch gebied, dat is waar, maar ze zijn volop bezig de regio te onwikkelen met hulp van Europees geld, dus met een beetje geluk/goed project, kun je het nog volledig laten financieren ook. Een mooie omgeving welke ik in de toekomst wel vol zie komen met bijv Hollanders is rond het stuwmeer Slezka Harta in de lage Jeseniki. Goede recreatie mogelijkheden, bijna geen hotels, pensions of campings.
Al gezegd nog niet toeristisch, dus nog steeds fantastisch!
 
Laten we hopen dat het zo blijft dan, niet toeristisch.
smile.gif

Want het idee dat het in de toekomst wel vol zou kunnen zitten met Nederlanders (of wie dan ook) maakt me eerder ongerust dan blij. Morava heeft juist zijn niet-toeristsiche charme en ik hoop dat het zo blijft.
 
Bovenaan