Hotel/appartementencomplex Karolina in Harrachov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

R

rob.goverde

Guest
Hotel Karolína in Harrachov?

Hotel Karolína, heeft iemand hier ervaring mee, dit hotel lijkt me wel wat voor de komende winter!
Brochure is wel aardig maar wie o wie heeft er ervaring mee?
 
Re: Hotel Karolína Harrachov

Rob,
Ik heb er nooit geslapen, maar ben wel binnen geweest om een kijkje te nemen. Het is een redelijk goed hotel, best dicht bij het centrum, het is wel wat ouderwets, barretje in country style is leuk, restaurant is oubollig, zorg wel dat je de hoogste categorie kamer neemt, dit is een heel groot verschil met de lagere categorien. Deze zijn namelijk veel nieuwer. Echt gezellig is het er niet echt... Maar slecht is het ook niet. Groetjes Esther
 
Re: Hotel Karolína Harrachov

Beste Rob, wij hebben er al 2 keer een week geslapen.
Zit inderdaad een groot verschil in de kamers, ga voor de luxere.
Ontbijt is goed, avondeten kan je beter ergens anders doen. Zie je ook nog wat meer van Harrachov. Wel mooi centraal, en gratis veilig parkeren. We gaan er van 15 tot 22 december ookweer heen.
 
Wie kent Hotel Karolina in Harrachov?

Wie kent dit hotel of is er geweest?
Hoe is het daar bevallen?
En zijn er in de buurt gezellige restaurants, leuke winkels enz??
Heeft u nog tips om heen te gaan, laat het me dan graag even weten.
En is er in de buurt een manege.
Hartelijk dank!
smiley20.gif
yeah.gif
<font color="red"> </font>
 
Re: Wie kent Hotel Karolina in Harrachov?

Wij zijn hier in 2001 geweest en het is ons bijzonder goed bevallen. In het restaurant kun je goed eten. Op loopafstand zijn er vele goede restaurants.

Naast het hotel zit een glasfabriek, hier kun je een ronleiding krijgen. Een bezoek is zeer aan te bevelen.
 
R

rob.goverde

Guest
Re: Wie kent Hotel Karolina in Harrachov?

JA ik ben er ook geweest, het is een redelijk hotel en heeft een matige keuken. Bediening is ook redelijk, zie ook hiervoor de zoekfunctie van het forum
 
Re: Wie kent Hotel Karolina in Harrachov?

matige keuken:is dat slechte kwaliteit of klein aanbod(menu)
 
R

rob.goverde

Guest
Re: Wie kent Hotel Karolina in Harrachov?

Hoi Cor,

weinig variatie in het aanbod, is al weer van een paar jaar geleden, afgelopen januari daar niet gegeten. We vonden de bediening ook niet alles, niet vriendelijk is verkeerd gezegd, maar ook niet enthousiast, dat samen met een lange wachttijd en een kaart met weinig variatie en matig qua kwaliteit was voor ons een reden om dat de vlgde keer voorbij te lopen. Kamers zijn nieuwe gedeelte is ok oude gedeelte is oudbollig en daardoor duur voor wat het is. Maar alles wat ik weet dateerd al van enkele jaren geleden. Ik kwam pas de folder nog tegen en heb geloof nog niet zo lang geleden eens gevraagd of iemand recentere info had.
 
Re: Wie kent Hotel Karolina in Harrachov?

Ik weet niet in welk jaar Rob in Karolina is geweest, maar wij hebben er in 2002 nog een keer gegeten en wij vonden zowel de kaart als het personeel voldoende. Het is geen 5* hotel. Ze hadden toen wij er waren zelfs een nederlandstalige menukaart.

Een minpunt is de drukke doorgaande weg naar Polen langs het hotel.
 
En de appartementen zijn onderdeel van het hotel, zo blijkt uit de omschrijving op die website. :oeps:

Newly built apartment house Karolina is situated at hotel Karolina.
Ik voeg dit dus samen met de eerder door mij genoemde topic over Karolina...
 
Ik ga eind deze week voor het eerst naar Tsjechië en we verblijven dan 11 dagen in dit hotel. Dat t oubollig is had ik al gezien aan de foto's, viel me eerlijk gezegd wat tegen maarja ons eerste keus hotel staat in de stijgers, en het apartementen gedeelte was al vol dus zitten we in het hotel gedeelte.
Nu vraag ik me een aantal dingen af:
- We zijn met 3 pers. en we hebben 1 kamer, hebben ze ook 3 pers. kamers of wordt er een bed bij gepropt? Dat is me nog steeds niet duidelijk :S
- Zijn er kluisjes op de kamer of ergens waar ik mn ipod en andere waardevolle dingen kan opbergen?
- Er staat op hun site dat je de mogelijkheid hebt om internet te nemen op de kamer, weet iemand hoe duur dat is en wat voor een verbinding dat is?
 
Lagerweij schreef:
Wij gaan in mei een weekje wandelen in Harrachov en omgeving. Wie heeft er ervaring met appartement Karolina
En? Kan je ons iets meer vertellen over Karolina? Hebben jullie het naar je zin gehad? Hoe was het appartement?
*kijkt nieuwsgierig*
 
ik kom al 6 jaar in harrachov ga deze winter weer. Ik heb 2 keer in karolina geslapen wij kozen elk jaar voor de luxe kamer die zijn goed, ze zijn redelijk groot. het ontbijt is bijna overal het zelfde in harrachov, avond eten niet er bij nemen het eten in harrachov is goed en spotgoedkoop (tot vorig jaar toe). ik weet namelijk niet of de prijzen omhoog zijn.
 
Als ik er nog een keer heen ga zou ik denk ik alleen het ontbijt pakken maar niet het avondeten. Omdat je dan weinig keuze hebt. Het toetje staat al vast en het voorgerecht is meestal een soep of salade bestande uit paprika, tomaat en komkommer. En dan heb je 3 keuzes hoofdgerecht wat vaak ook ongeveer hetzelde is, bijvoorbeeld runderlapje met brood, rijst of aardappelen. Soms heb je wat meer afwisseling maar dat verschilt van dag tot dag. Ook noemen ze dezelfde gerechten soms verschillend.
Zo had ik een keer goulash soep en een keer een of andere soep van Rusland wat t zelfde smaakte, en zo ook goulash met runderlapje was hetzelfde als runderragout met runderlapje alleen zat er extra ei door. En ze hebben vaak van die 'soep' saus/ragout. Dat je denk van he bah omdat het vlees erin drijft wat er niet zo smakelijk uitziet soms. Maar uiteindelijk is het best wel te eten. We hebben een beetje prijzen vergeleken en een maaltijd in Hotel Karolina is een van de duurste, behalve bij een hotel verderop maar die had zowat een hele beautyfarm dus tja dan moeten ze ergens extra geld vandaan halen:deuk:

We dachten ook eerst dat we alleen ontbijt erbij hadden geboekt (half pension is toch vaak ontbijt of avondeten?) maar we hadden dus beide.

Verder is het zwembad heel klein en ijskoud maar het bubbelbad is wel erg fijn. Heb de kleine sauna niet uitgeprobeerd. Een groot minpunt vond ik dat er geen kleedhokjes waren..gewoon een kleine ruimte(rechte pijp, hooguit 3 a 4 mensen konder er in) met douche,wc en wat kluisjes om je om te kleden en 2 deuren.

Het is er ook erg gehorig en het kraakt. Ik werd gek van de duitse buren af en toe, die hadden hele rare slaap tijden volgens mij, overdag waren ze stil(of weg?) en als je dan wil slapen begonnen ze ineens hard te praten en te schreeuwen, helemaal toen ze een of anndere voetbal wedstrijd aan t kijken waren. En sochtends werd ik soms ook wakker door hun gepraat.

Verder aardig personeel en de manager van het hotel maakt regelmatig wel eens een praatje met de gasten en geeft je tips als je erom vraagt en geeft uitleg hoe je het beste erheen kunt rijden als ie teminste tijd heeft.

Verder ruime kamers met bed, kast, zitje en een TVtje met 4 of 5 zenders (o.a eurosport en ZDF) badkamer met alle dingen die je nodig hebt incl. verwarming.
Ik geef wel nog ff een tip, neem ook een groot strandlaken mee voor de zekerheid. Ik had op mijn kamer alleen een glasgordijntje maar gelukkig had ik een groot strandlaken bij die ik dus mooi als gordijn kon gebruiken snachts anders zou ik gek zijn geworden van dat licht van buiten.
 
dudie schreef:
We dachten ook eerst dat we alleen ontbijt erbij hadden geboekt (half pension is toch vaak ontbijt of avondeten?) maar we hadden dus beide.
Nee hoor, half pension is alleen geen middageten, zodat je een hele dag weg kan gaan zonder iets te "missen". :D ;) :ja: :ja:
 
Bovenaan