Hostels in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hallo,
ik heb me al te pletter gezocht om hostel of iets dergelijks te vinden in Praag,aan keuze is er genoeg,maar wie heeft de ervaring ter plaatse en kan ons een goed hostel of iets dergelijks aan bevelen,we zijn met acht personen,en gaan in juli 2009 namelijk van 21 tot 24 juli,ik heb al veel beoordelingen gelezen dan is het ontbijt niet goed, dan het bed,dan veel lawaai,geen parkeerplaats,enz....er zal toch wel iemand van het forum zijn die hierover iets weet hopen we,alle tips zijn welkom!!
m.v.g. jean
 
Wij hebben in een hostel gezeten afgelopen herfst.

Ervaring was redelijk tot goed.

http://www.advantagehostel.cz/

Niet duur. Het grote voordeel was dat het op loopafstand van het centrum zat en vlakbij een metro (IP-Pavola).
Het ontbijt was redelijk, niet echt luxe maar wel voldoende.
ik vond persoonlijk de koffie niet echt best maar dat is smaak denk ik.

We hadden een 4 persoons kamer. Mijn vrouw en ik en onze twee zonen van 17 en 20. Hadden een eigen douche/wc en toilettafel.
Hostel is eenvoudig van uitvoering maar dat zijn nmm hostels altijd wel.

Opmerking: De keer daarvoor waren we in een hotel ipv een hostel en als ik de volgende keer ga dan neem ik weer dat hotel.
Veel meer luxe voor dezelfde prijs of zelfs een stuk goedkoper.
http://emmyrezidence.hotel.cz/pricelist/accommodatie/

veel plezier in Praag.


edit: Let op de prijs van het hostel wordt per persoon gegeven en van het hotel per kamer. Vergis je daar niet in.
 
beste feertje,
veel dank voor de bekomen info van jullie,we denken ook het hotel te nemen,i.p.v.hostel,we vragen niet veel maar het zou toch redelijk moeten zijn.
groetjes
 
Kijk eens op de site van Hotel Standard deze hebben grote meerpesoonskamers. Ontbijt is goed en de bedden ook wel.

A3.
 
Jean,

als je met alle 8 op één kamer wil, dan zal je voor een hostel minder geld kwijt zijn dan in een hotel. Maar wil je dat niet, dan kan je net zo goed een hotel nemen (bijv. 2x familiekamer). Als je niet persé nu al wilt boeken adviseer ik je dit last-minute te doen. Ik kijk meestal bij www.bookings.com. Je vult de wijk in waar je wilt zitten en vraagt om de goedkoopste prijzen (die komen dan eerst in beeld). Boek je dit een week of 2,3 van te voren dan kun je vaak voor hele leuke prijzen terecht!
 
nathalie,
ik ben volop aan het zoeken en val van de ene verbazing in de andere,daar ligt me nog al wat aan slaapgelegenheid,met al die info gaan we er ook uitkomen met ons gezoek;nogmaals dank;
jean
 
Geen dank hoor! Ik heb zelf een huisje bij Praag, maar als ik het vliegtuig op een hele gekke tijd moet halen (of een feestje in Praag heb), doe ik het altijd op deze manier. Vroeger keek ik ook altijd bij hostels, maar last-minute zit je soms voor hetzelfde geld super luxe! Heel veel succes en alvast heel veel plezier in het mooie Praag!!!
 
Jean,

als je met alle 8 op één kamer wil, dan zal je voor een hostel minder geld kwijt zijn dan in een hotel. Maar wil je dat niet, dan kan je net zo goed een hotel nemen (bijv. 2x familiekamer). Als je niet persé nu al wilt boeken adviseer ik je dit last-minute te doen. Ik kijk meestal bij www.bookings.com. Je vult de wijk in waar je wilt zitten en vraagt om de goedkoopste prijzen (die komen dan eerst in beeld). Boek je dit een week of 2,3 van te voren dan kun je vaak voor hele leuke prijzen terecht!

Werkt deze site nog ?
Ik zoek dringend iets voor dit weekend. 1 nacht, 4 personen.
Heb momenteel iets van 13 euro/persoon, met ontbijt, en eigen badkamer in Praag 8.
Zou ik iets anders kunenn vinden ?
 
Bij Booking.com kan je zien welke hotels er aanbiedingen hebben in Praag. En dan kan je ook nog eens op de hotel websites zelf kijken.
Betaal je in ieder geval niet de kosten aan booking.com. Soms hebben ze aanbiedingen die niet bij de hotels zelf te vinden zijn. Maar op dit moment zijn zo veel hotels hun kamers aan het 'dumpen' in Praag, dat het geen enkel probleem is om voor welke prijscategorie aanbiedingen te vinden. Vooral de 4 sterren hotels geven ruime kortingen.

Afgelopen weekend in www.silenziohotel.cz geweest. Is in Praag 6, vlakbij deijvicka. Misschien een beetje lastig vinden. Wij waren de enige gasten, vier sterren, mooie kamers.. 45 euro per kamer incl. ontbijt.
 
Bovenaan