Hoogtevrees

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij willen eigenlijk dit jaar naar tsjechie en dan naar het reuzegebergte, want in Harrachov heb ik een heel leuk appartement gezien. Maar zoals de titel aangeeft, ik heb hoogtevrees. Maar wij hebben 2 kids van 13 en 15 en dan zijn bergen natuurlijk een super uitdaging voor hun.
Vorig jaar in Oostenrijk heb ik geroepen, ik ga nooit meer naar een land met bergen. Dus mijn vraag is, ik heb geen enkel idee hoe hoog en eng het daar is en zijn er diepe afgronden. Ik ben vooral bang in de auto. Op een berg lopen durf ik wel zolang ik maar grond onder mijn voeten voel. OF hebben jullie een ander mooi gebied wat een uitdaging is voor mijn kids (bezienswaardigheden liefst natuur) en wat lager aan de grond is. :gek:
 

char

† In Memoriam
Stesan, welkom hier!!... Het praat wat makkelijker, waneer men weet of je voor de eerste keer naar Tsjechie gaat. En of je bepaalde voorkeuren hebt voor de invulling van jullie vakantie...Je kunt, en er zijn heel veel mogelijkheden, ook een huis(je) huren, aan de voet van het Reuzengebergte. En dan gewoon, 1 of meerdere keren even naar "boven" rijden. De afstanden, zijn geen probleem.... Vaak niet meer dan een kilometer of 10-40. (of minder). Ik mis wel in jouw Profiel, of je een jongetje of een meisje bent.

Maar goed,...Char komt uit de kast..
Over hoogtevrees gesproken!!..
In Kopenhagen is een kerk... Dik 30 jaar geleden....Ik ga met een Deense vriend de toren beklimmen. We komen op de torentrans,.. verder is er alleen nog de torenspits. Die kun je ook beklimmen... via een open trap, buitenom, rondom de torenspits... Naar boven, ging nog wel.....
Maar,... ze zijn dik twee uur bezig geweest, met brandweer, ambulance en politie, om mij via die trap weer naar beneden te krijgen. Ik schaam mij nergens voor... Hoogtevrees?... Gewoon beneden blijven!!..

Char.

________________________________________________
Char. ...met twee voeten op de aarde...
 
als je op de bergen loopt,heb je echt nergens last van.
Zelf vind ik hoogte ook vreselijk,nou geen hoogte,maar meer de afgrond.
in de volgende topic kun je mijn angsten lezen
http://www.tsjechie.net/board/f17/stoeltjesliften-18948.html
en eerlijk is eerlijk ik denk dat ik gewoon ga.
trouwens erg leuk dat jullie naar harrachov gaan,wij namelijk ook.
en dan moet je vooral deze eens bekijken.
http://www.tsjechie.net/board/f26/mapy-tsjechie-handigheidjes-weetjes-18447.html
erg leuke route's om te lopen met de kinderen,en van hoogte heb je echt geen last denk ik.
en het reuzengebergte is zoooooo mooi,dat moet je echt doen.
veel fun op het forum
groet Rika
 

Maria

Geroyeerd Lid
Hallo Stesan, bekijk gewoon de foto's eens die gemaakt zijn in het Reuzengebergte (fotogalerij hierboven), dan zie je dat de bergen heel mooi zijn maar meer hele grote heuvels, niet zoals in Oostenrijk, dus ik neem aan voor jou minder eng. Welkom op het forum en alvast een prettige vakantie gewenst!
 
Dank je wel voor de hartelijke ontvangst.
Voorkeur van onze vakantie is uitstapjes maken naar leuke dingen.
Tja wat vind een jongen van 16 leuk, in ieder geval niet winkelen.
Watervallen, mooie natuur, kasteel en niet teveel cultureel want dat is allemaal saai:puh: (zegt hij uiteraard).
Heuvels kan ik wel aan net als Luxemburg.
We willen maar 1 week gaan en ik wil niet te ver en niet te lang dus leek mij tsjechie wel iets maar op het reisburo raden ze het mij af.
Maar ik ben nogal eigenwijs en kwam jullie forum tegen dus ik dacht laat ik hier maar eens advies vragen. Mijn grootste angst is het rijden over de bergen dan dan zonder vangrail waar je zo naar beneden kan storten. brrrrrrrrrr. Voor de rest lukt het wel daarna.
Dit is het app. wat ik op het oog heb, misschien kent iemand het.
Appartementen Klondajk
We gaan met 4 pers.
 

char

† In Memoriam
Voor wat betreft afgronden, hoef je, je echt geen zorgen te maken hoor!!!...

Voor verdere informatie-- gebruik de zoekfunctie--rechts boven>>Zoeken<<. Tik een sleutelwoord in... Bijvb. Harrachov, of vakantiehuizen, etc. Het Forum staat vol informatie, over de gekste, leukste, en boeiendste dingen,plaatsen en mensen in Tsjechie...
Maar ook de negatieve verhalen ontbreken niet!!..
Dat maakt, waarom ik mij hier, op dit Forum, zo thuisvoel.

Char.

____________________________________________________
Char. ...ook thuis in Tsjechie...

Ps. Kijk ook even onder Diversen>>Mooie verhalen>>Char vertelt.
 
die hoogte's en de vangrails,dat valt echt wel mee hoor !!!! het is mij in tsjechie nog nooit opgevallen.
In oostenrijk is dit veel enger.
Maar waarom raden ze tsjechie bij het reisburo af,vind dit een beetje vreemd ??.
wij gaan altijd maar voor 1 week en das best te doen.
 
die hoogte's en de vangrails,dat valt echt wel mee hoor !!!! het is mij in tsjechie nog nooit opgevallen.
In oostenrijk is dit veel enger.
Maar waarom raden ze tsjechie bij het reisburo af,vind dit een beetje vreemd ??.
wij gaan altijd maar voor 1 week en das best te doen.

Op zich misschien geen fout advies als je aangeeft dat je hoogtevrees hebt. Ik weet eigenlijk niets van Tsjechie dus adviseren ze eerder een vlak land natuurlijk.
 

Tabe

† In Memoriam
Als er iemand hoogtevrees heeft ben ik het wel, maar ik heb me in Tsjechie nooit ongemakkelijk gevoeld. Op een enkele uitzondering na, maar die situaties heb ik zelf opgezocht.
Dus Stesan, het valt hier best mee. Geniet van het mooie land en de schitterende vergezichten. En als je de echte hoogtes niet bewust opzoekt dan hoef je voor hoogtevrees niet bang te zijn.
 
Bovenaan