Hondvriendelijke camping

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Ik ben op zoek naar een hondvriendelijke camping waar we lekker met de honden in de omgeving kunnen wandelen en misschien ook eens een trip naar Praag. Ik wil niet te dicht bij Praag zitten, mag rustig 1 tot 1,5 uur rijden zijn van Praag. Als de omgeving maar veel natuur heeft en leuke dorpjes om te kunnen bezichtigen. We hebben geen kinderen dus we hoeven geen zwembad, maar als er in de omgeving een zwemplaats is voor de honden zou het wel leuk zijn.

Oh ja, en we gaan de 1e 3 weken van september dit jaar.

Ik heb al 2 campings op het oog maar ik hoor graag ook jullie ervaringen.

Groetjes,
Ingrid
 
Onze camping heet Camping Blanice en ligt (met een lijnbus) op 1,5 uur rijden van Praag. We hebben zelf ook honden. De camping ligt aan de rivier dus daar kunnen de honden zwemmen.
 
Na het lezen van zoveel enthousiaste verhalen, hebben wij besloten in augustus ook maar eens naar Tsjechie te gaan. :)

Wij (mijn man, ik en 2 hondjes) zijn op zoek naar een rustige camping, dus niet veel kinderen, die tijd hebben we gehad! Het liefst iets wat leuk is voor de hondjes.

Waar we heen willen.... Moeilijk hoor, elke streek heeft wel iets! Misschien is het leuk om op 2 verschillende plekken te gaan staan of misschien een centraal punt en daar vandaan uitstapjes te maken? Ik heb geen idee v.w.b. de afstanden.

Dus mochten er hondenbezitters zijn die leuke tips kunnen geven... heel graag! Ook mensen zonder honden mogen natuurlijk reageren!
Alvast bedankt.:beleefd:
 
Er zijn maar weinig campings waar honden niet welkom zijn.

Een camping adviseren is riskant, wat de een leuk vindt, vindt de ander afschuwelijk. Gewoon ergens neerstrijken en dan om je heen kijken.

Een campingkaart is ook handig - daar haal je al veel informatie uit. Verkrijgbaar bij het Tsjechisch verkeersbureau - of het bureau voor Toerisme.
 
Camping Vidlak is hondvriendelijk en daar loop je zo de bossen in. Vidlak heeft zo'n 50 plaatsen, ligt aan een klein meertje en Jur heeft aardig de wind eronder.

Camping Ludivkov pod Smrkem is hondvriendelijk en ook daar loop je zo de natuur in. Er zullen tijdens de schoolvakanties wel kinderen zijn. Ludvikov ligt aan de voet van de berg, is ook een manege met IJslanders. Het is een kleinschalige camping.

Kijk eens op hun websites:
www.ludvikovcz.com
www.campingvidlak.cz

Veel voorpret alvast,

Hilde
 
Jeetje, wat is dit forum verslavend zeg!! Als je eenmaal de verhalen gaat lezen... je bent zo een paar uur verder! Ik heb het gevoel dat Tsjechie wel eens een goede keus zal gaan worden!

Maar goed, ik begrijp dat een camping persoonlijk is, maar als je een land niet kent is natuurlijk alle informatie welkom. Het is me al een paar keer overkomen dat een camping leuk leek, maar als ik dan de reacties hierover lees, en vooral als dat door meerderen negatief wordt omschreven, dan kijk je toch wel even verder. Dat is ook het fijne van dit forum, nietwaar?
 
Wij komen net terug van Na Stare Papirne. Deze camping ligt hartstikke goed als je lekker wilt wandelen in de bossen (met of zonder honden) of zwemmen in de rivier. De eigenaren hebben zelf ook een hond en een poes en zijn echte dierenliefhebbers. Ook voor kinderen is het er goed toeven.

En dan is het de vraag wat je rustig vindt: 's morgens wakker worden van blaffende honden of van spelende kinderen? Hier hebben wij bij deze camping totaal geen last van gehad en dat heeft volgens mij alles te maken met rekening houden met elkaar! Een rustige camping zal ook een relatief begrip zijn, het is maar net wie er op dat moment verblijft.

Gelukkig zijn wij 's morgens vroeg alleen maar wakker geworden van de waterval, de vogels en het warme zonnetje!
 
Bovenaan