Hondenvoer: KVV en Barf in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie voert de honden vers vlees?
Ik ben vooral geïnteresseerd in KVV merken.
Hoe is de kwaliteit en waar kun je het kopen.

De afkorting KVV staat voor Kompleet Vers Vlees en BARF staat voor Bones and Raw Food.
 
Ja nou dat varieert hier nog al...

Over het algemeen krijgt de mijne brokken maar aangezien ik een groot vlees bedrijf achter mijn huis heb zitten, krijg ik regelmatig wat "rest"vlees voor gratis aangeboden. En tja, omdat je dan toch Hollander bent, zeg je daar geen nee tegen natuurlijk ;-)

Kortom, het hangt af van de "slager" wat mijn hond vanavond eet ;-)
 
En waarvoor heeft Vasek dat noodig weeten?Hij heeft zelfs ja geen hond of gaat hij dat aan de dikkoppjes in zijn tuinwaaterton voeren?Kompleet vers vlees krijt men toch bij het slachthuis toch.
 
Waarom ik het wil weten? Mijn honden (2) hebben liever vlees dan brokken, en dat is in Nederland geen probleem.

In onze vakantie (CZ) wil ik ze liefst ook vers vlees geven. Voor 2 weken kan ik het echter niet meenemen. Dus dacht ik, misschien weet iemand een adres in Noord Tsjechië.

Het moet vers vlees zijn, biologisch en van beesten met vrije uitloop aangevuld met gemalen botten, vitaminen en mineralen. En, vrij van toevoegingen zoals geur-, kleur-, smaakstoffen en conserveringsmiddelen.

Dat is wel te krijgen in Tsjechie, bijvoorbeeld bij Baron.cz. Alleen, de website werkt half, en ze antwoorden niet op mijn mail.

Een slachthuis is geen optie.
 
Waarom zou een slachthuis geen optie zijn? Verser dan dat kan je het niet krijgen (of wil je zelf gaan slachten? In dat geval biedt ik mij aan als jager en slachter :stout:)

EDIT:
Je zou best wel wat uit NL kunnen meenemen... Goed invriezen, in de koelbox gooien en vervolgens in volle vaart in de auto richting CZ... Als het vlees goed koud is, heb je geen eens koel elementen nodig... Een dagje overleeft het wel...
 
Het moet vers vlees zijn, biologisch en van beesten met vrije uitloop aangevuld met gemalen botten, vitaminen en mineralen. En, vrij van toevoegingen zoals geur-, kleur-, smaakstoffen en conserveringsmiddelen.

Slachtuis is geen optie omdat er geen garantie is dat het vllees biologisch is.
Toch is het misschien wel de moeite om te kijken of er een bio vlees bedrijf in de beurt is waarvan men dan aan 'afval' kan komen.
 
Dat is inderdaad niet goedkoop. Onze honden krijgen Eukanuba, ook vrij prijzig, maar ik heb nu wel een adresje erbij waar ik het ´goedkoop´ ( ongeveer 30% goedkoper dan bij een grote bouwmarkt met dierenbenodigdheden ) kan bestellen en wordt het ook nog eens thuis bezorgd. Vasek, bedankt.
 
Beste Jan, neem me niet kwalijk dat ik hierop reageer, maar Eukanuba is geen goed voer.
Honden zijn vleeseters, en Eukanuba bevat heel weinig vlees (24%). De rest zijn granen en andere troep. Het is wel een bekend merk en veel mensen denken dat het dan goed is. Royal Canin is ook zo'n merk.

Wil je een brok hebben met zoveel mogelijk vlees erin en zo weinig mogelijk andere toevoegingen, kijk dan hier. Daar kun je zien, dat bijvoorbeeld in Orijen 80% vlees inzit. Dat is dus de brok met veel (goed) vlees. Helaas niet voor mijn honden.

Er zijn namelijk 2 soorten brokken. Geperst of geextrudeerd. MIjn honden zijn te actief voor geextrudeerd brok. Het verteerd heel langzaam, en daar kan een hond last van hebben. Als ik al een brok aan mijn Drenten voer, is het wel geperst brok. Maar dat is bij elk ras, en zelfs bij elk hond verschillend hoe ze erop reageren.

iK wil je echter niet ontmoedigen, en een ander voer aansmeren. Als je hond het goed doet op Eukanuba, en je hebt er geen moeite met 76% toevoegingen waar een hond vrijwel niets aan heeft, prima. Maar het kan beter. Eukanuba is ook vrij duur, dus ik denk, dat je voor hetzelfde geld een beter brok kan krijgen.

Nogmaal excuses dat ik me ermee bemoei :ja:, maar ik vind het wel belangrijk. Een (huis)hond heeft tegenwoordig geen keuze in wat hij/zij wil eten. Dat bepaalt de baas. Als het aan de hond lag ....
 
We zijn op aanraden van de voorzitter van de Tsjechische Sint Bernardclub bij Eukanuba gebleven, maar zijn natuurlijk altijd in voor andere suggesties. Ik ga me er dus in verdiepen. Trouwens de honden doen het er erg goed op, maar misschien kan het altijd beter.
 
Ik weet niet waar je vakantie doorbrengt Vasek, je zegt in Noord Tsjechie.
Een broer van mijn vriend Tonic slacht regelmatig kalkoenen of laat een koe slachten. Dit is biologisch vlees.
Als je interesse hebt wil ik wel vragen wanneer hij weer slacht, dan kun je de nodige kilo's vers kopen en dan invriezen.
 
weer wat geleerd,soms dacht ik dat al het hondenvoer uit dezelfde fabriek kwam.
en dat er aan het einde van de productielijn een ander etiket geplakt werd.
maar nu heb ik een hond die iedere maand ander voer wil.
dus er is verschil,behalve als het eruitkomt duur of goedkoop ,stinkt nog steeds.
 
maar nu heb ik een hond die iedere maand ander voer wil.
Ik durf te wedden als jij hem gewoon koppig het zelfde voer blijft geven, dat hij het vanzelf gaat opeten. (moet je hem niks anders voeren, maar gewoon koppig het voer blijven geven wat JIJ wil dat hij eet). Hij eet vanzelf wel en laat zich echt niet uithongeren.

Wat mij trouwens wel is opgevallen...

Ik heb nu een aantal maanden 10KG zakken Pedigree gehaald. Maar in slecht 3 zakken van de 12 zat ook daadwerkelijk 10 KG. Ik heb zelfs zakken met slechts 8 KG gehad terwijl er op de verpakking 10KG staat :-/
 
Ik zou de fabrikant aanschrijven, kan een fout zijn met de vulmachine. Pedigree doet over het algemeen niet lullig en sponsort veel hondetentoonstellingen. Ze willen echt geen slechte naam.
 
@ seun

Bepaalde rassen laten zich wel degelijk uithongeren. En als je dan een hond heb die alleen vreet om in leven te blijven dan wil je niet weten hoe die er uit ziet en hoe snel zo'n hond kan dood gaan.
 
Bovenaan