Honden en zwemmen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi allemaal,

Ik hoop dat er iemand is die een antwoord kan geven op mijn volgende vraag.
We gaan dit jaar voor de eerste keer in Tsjechie kamperen. We nemen tijdens onze vakantie altijd onze hond mee. ( wil er ook wel eens tussenuit nl en gedraagt zich ook altijd keurig op vakantie ) Nu zie ik dat er volop meren zijn in Tsjechie met een flink aantal campings in de buurt.
Mag de hond ook gewoon zwemmen in die meren of geld daar meestal een verbod voor, wat wij helaas steeds vaker tegenkomen in andere landen. Er is nl. niets zo erg als een hond die graag zwemt en waar je dan tegen moet zeggen dat hij het water niet in mag. Als je ooit een heeel zielig kijkende hond wilt zien dan moet je die van ons op zo'n moment maar eens aankijken. We gaan natuurlijk ook niet op een strandje met de hond liggen waar veel mensen aan het zwemmen zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee of moet ik onze hond gaan vertellen dat hij zijn snorkel en flippers weer thuis moet laten?

Groetjes, Beppie
 
beste Beppie, wij zij vaak te gast geweest op Camping Eden in Jinolice bij Jicin. Deze Camping ligt aan een meertje, heel mooi met daar acher bos met rotspartijen. De tenten of wat ook staan daar direkt aan waater en men kan zo het waater in.De honden doen daar zwemmen en het gaat er gemoedelijk aan toe.Ik heb geen aandeelen in die Camping en schrijv wat ik er zo zag.
 
Geweldig Mazackova en Jan.
Ik ben in ieder geval weer een beetje gerust gesteld en ik hoop dat het op meerdere campings zo zal gaan want we zijn wel rondtrekkers. Jullie hebben onze hond Sam in ieder geval erg gelukkig gemaakt. Dank je
 
Als je ooit een heeel zielig kijkende hond wilt zien dan moet je die van ons op zo'n moment maar eens aankijken.

Laat je niet inpakken door zo'n zielig kijkende hond hoor Beppie, daar zijn ze goed in, ik had er ook zo een.
 
Oh ja, en ze houd zeker van kippen. Hebben er hier een stuk of 20 los rond lopen. Geen probleem. Ze heeft vorig jaar zomer zelfs 2 kleine kuikentjes mee opgevoed. Die waren kloek loos. ( waarschijnlijk uitgebroed door een duif ) Die 2 kippetjes lopen nog steeds heel de dag achter de hond aan. 1tje springt er zelfs altijd op zijn rug om mee naar binnen te kunnen. Onze hond maakt nl zelf de deur open.
 
Bovenaan