Hond naar Tsjechië - muilkorf, inenten, tips en regels

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Kohout schreef:
Als ze los lopen in het bos kan het zijn dat als je de verkeerde boswachter tegen komt ze afgeschoten worden
Dit geldt voor alle bossen in europa waar ze jagen en/of wild rond loopt.
Die van ons is zeer lomp en jaagt de dieren één kant op en gaat dan zelf de andere kant op :deuk: overigens zien we bijna nooit wild als hij er bij is, ze horen en ruiken hem al van kilometers ver.
één keer is hij 10 minuten achter een fazant aan gerend, die vogel was al lang weg.
We hebben altijd een muilkorf bij ons maar als ik hem om doe verstijft hij en doet geen stap meer, dus echt nut heeft het op vakantie niet, wel bij de dierenarts, blijft hij rustig staan :D

Dit is een foto van onze hond verleden jaar in de franse alpen: http://www.pbase.com/dubbellu/image/48655628

Dit is voor ons de eerste keer dat we naar Tsjechië gaan, maar tot nu toe heeft ieder land waar we geweest zijn hondenhaters en hondenliefhebbers.
Als het maar even kan gaat hij los, maar komen we andere mensen tegen of lopen we in dorpen en steden gaat hij vast.
 

Tabe

† In Memoriam
Rob.
Toch even een opmerking en een bevestiging wat kohout stelt. Laat nooit je hond los in een jachtgebied. Dit wordt NIET gewaardeerd door de plaatselijke (jagers)bevolking. Natuurlijk heeft het wild de hond wel in de gaten en ook de vogels zullen zichzelf wel redden. Maar het komt de rust in het gebied niet ten goede. Ook je hond los laten in een gebied waar schapen lopen is niet wenselijk. Nu zal jouw hond de schapen niets aandoen, maar dat weet de dorpsbevolking niet. Heb je wel eens twee honden een aantal schapen zien "pakken "?
In het algemeen wil ik zeggen dat het beter is om je hond in een natuurgebied, bos of jachtveld en in de buurt waar veel schapen zijn, aangelijnd te hebben.

Overigens een leuke hond, een goeie lobbes. Ook een leuke site van jou. Denk je t.z.t ook aan een paar mooie foto's van Tsjechie als je terug bent van vakantie. Liefst met wat verhalen en ervaringen daarbij.

groeten
Tabe
 
Begrijp me niet verkeerd, deze voorbeelden zijn verspreid over 3 jaar, normaal blijft hij (en onze vorige honden) netjes naast ons op het pad lopen en is hij drukker met een stok of op zoek naar water dan dat de fauna hem bezig houd.
Bij tamme dieren (zoals schapen) gaat hij direct aan de riem, de voorbeelden waren dan ook meer leermomenten voor ons in het verleden :D

Dit wordt de eerste site waar ik na onze vakantie verslag zal doen, ik beloof het ;)
 

Tabe

† In Memoriam
Rob Smit schreef:
Begrijp me niet verkeerd,

Dit wordt de eerste site waar ik na onze vakantie verslag zal doen, ik beloof het ;)


Rob.
Het was misschien ook meer een waarschuwing ten overvloede. Maar ik was er zelf eens bij toen een loslopende hond in een jachtveld werd doodgeschoten. Niet om vrolijk van te worden. De Tsjech denkt toch iets anders over een hond dan wij Nederlanders. Zie wat dat betreft eerdere berichten in dit forum.
En natuurlijk houden we je aan je belofte. Ben benieuwd.
Vaak komt men op dit Forum alleen maar "vragen "en bijna nooit iets "brengen". dus, vandaar....
Prettige tijd gewenst in ons mooie Tsjechie.
:) :) :) :) :)
 
maakt niet uit of het jachtseizoen is of niet - een loslopende hond ook al luistert ie en eigenlijk niet eens een wild dier wat aan zou kunnen doen (ivm grootte) kan door een jager afgeschoten worden.

reden? Gevaar van rabies besmetting, opjagen van drachtige dieren, jonge dieren, slecht humeur van jager ......
 
anavi schreef:
opjagen van drachtige dieren, jonge dieren
Maar dit is voor echte dierenvrienden toch genoeg reden om in een bos een hond aan de lijn te houden??
Wij hebben pas nog een hond een ree het prikkeldraad in zien jagen, daar wordt je helemaal niet vrolijk van!! De hond luisterde normaal heel goed naar commando's(zei zijn baasje, en dat geloof ik hoor!!) maar dan niet, voor geen meter!! :kwaad:

Dus... Keetje, in een bos... hond aan de lijn!! :ja: :ja:
 
Huisdier mee naar Tsjechië

volgens mijn schoonmoeder moet een hond gemuilkorfd in Tjechie, is dat zo? Onze hond is zo middelgroot(Portugese waterhond en 11 jaar) en is dat hier dus niet gewend. wie kan ons wat wijzer maken?
groetjes Jolanda.
 

spookycat

† In Memoriam
op openbaar vervoer zal je je hond moeten muilkorven maar voor de rest niks hoor
we zijn 9 jaar in cz op vakantie geweest met onze berner sennen,een kanjer van 65 kilo,nooit probleem gehad,alles deed ie mee,camping ,pension,hotel,hij was wel goed opgevoed niemand had last van hem,hij had eerder last van de mensen die hem konstant wilde aaien.
openbaar vervoer hebben we niet gedaan met hem,voor de rest geen probleem ,ik vind trouwes dat hij overal welkom was,hij gaat direkt onder de tafel ligge,en meermaals kwam er een flink bot uit de keuken en verdween onder de tafel en snoepen dat hij deed
groetjes
 
bedankt voor de reactie, ik ben niet alleen wijzer over de hond, maar ook op de manier om hier iets op te zoeken. ik had mijn vraag n.l. gewoon weggelegd zonder eerst de zoekhoek te gebruiken. gr.
 
Hoi allemaal
Even heel iets anders,wij gaan met vrienden op vakantie.
Maar mijn vriendin is zeer slecht ziend,zij heeft een geleide hond.
Weet iemand als die hond wel overal mee naar toe mag?
groetjes Cuinera
 
Nathalie L. schreef:
Onze hond gaat altijd mee naar Praag. We hebben wel een muilkorf, maar die heeft ze nog nooit omgehoeven! In ieder restaurant was ze van harte welkom en zelfs in iedere winkel!!!
Hallo Nathalie,
Is jullie Praag-bezoekende hond klein of groot?
Wij willen graag nog eens in Praag rondkijken. We hebben dat uitgesteld vanwege onze honden.
In Brno was het geen probleem, hebben we ervaren.
Maar kun je wat meer vertellen over het samen met je hond ea bezoeken van Praag?

Groetjes Hilde
 
Hallo Hilde,

wij hebben een middelgrote hond en toen ik voor de eerste keer in Praag kwam stelde ik me heel bescheiden op. Buiten wachten 9ik of mijn man) met de hond bij winkels, bij restaurants vragen etc. 9 van de 10 x werd de buitenwachtende gewoon binnen geroepen met de hond en meestal kwamen ze ook aan met een bak water. In musea mag je geen hond meenemen en dit geldt ook voor concerten/voorstellingen.
 
Bovenaan