Hond in openbaar vervoer Praag?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Voor een hond moet in de regel half geld betaald worden (kindertarief).
Hond moet officieel aan de korte lijn (geen Flexi) en een muilkorf hebben. Uitgezonderd zijn Politie-/Legerhonden en Blindengeleide honden.
De chauffeur mag altijd een hond weigeren. Dat kan bijvoorbeeld als er al een hond in de bus zit.
 

Vodnik

† In Memoriam
16 czk voor hond, zie: http://www.dpp.cz/en/fares-in-prague/ (was overigens vol tarief, ook als je zelf voort korte tijd kaartje ging)
Muilkorf is verplicht maar ik ben er slechts één keer (in 7 jaar) op aangesproken. (misschien ook omdat mijn hond geen hond was maar een beagle:D)
voor 110 czk heb je trouwens een 24 uurs kaartje, zijn ook in de automaten beschikbaar

(als je Prokop vraagt brengt hij je wel even naar de metro, terug met buslijn 301 of 352 en dan uitstappen bij halte Oresska (dan doorlopen en je bent na 10 minuten bij hykro)
 
Muilkorf hebben we niet voor onze mechelse herder, valt denk ik onder de kleine honden dus zal geen probleem zijn?
volgens de camping eigenaresse moeten we gewoon voor volwassene betalen voor doggie.

Affijn we zien het wel, zo te horen van jullie reacties geen echt probleem.
greetz Frank
 

Vodnik

† In Memoriam
................... moeten we gewoon voor volwassene betalen voor doggie.
...................

Dat was zo, maar is sinds ???????????? veranderd, zie de link die ik meestuurde, helemaal onderaan.

Als het mogelijk is, stap voorin de tram de eerste stoel rechts is geschikt voor mensen met honden, daar is wat meer ruimte voor.
 

Vodnik

† In Memoriam
......... muilkorfplicht geldt voor alle honden van alle groottes....

Denk het niet!
Er wordt onderscheid gemaakt in honden aan lijn of honden in transportcase (draagbaar!) Voor de laatste hoef je niet te betalen, dat is handbagage, bovendien kan je dat afsluiten en is muilkorf daardoor zinloos.

Eem mechelse herder valt beslist niet onder onder die categorie (of het moet een pup van 6 weken zijn), maar zoals ik al eerder schreef in de zeven jaar dat ik een hond had (helaass overleden) ben ik slechts één keer serieus aangesproken omdat mijn beagle geen muilkorf had (die beagle zou met muilkorf gevaarlijker zijn dan zonder muilkorf:D )
 

Vodnik

† In Memoriam
dat ben ik me je eens lina, maar er staat iets anders! kleine honden zijn honden die je in een carrier kan vervoeren en zo'n carrier kan je sluiten.
Wat er nog bij zou moeten komen is dat die carriers gecapitonneerd zijn, of plakband (van dat brede ducktape:D) ronddon hun bek!
 
Zoals Vodnik wel zei mocht mijn moeder haar draagbare hondje a la Prazsky krysarik wel gratis en zonder muilkorf meenemen in de tram, maar dan wel in een transport box. Als het beestje niet in een transport box zat moet er een muilkof om hoe klein die ook is...
 

Vodnik

† In Memoriam
............ a la Prazsky krysarik .............

Is dat vrij vertaald een "blaffende rat" :D ?

Maar ik heb wat Vasek bij DPP nagezocht en hij heeft inderdaad gelijk, een hond hoe klein ook en zelfs als je die vervoert in een gecapitonneerde kooi vervolgens in een gesloten handbag MOET een muilkorf dragen!

(zie: http://www.dpp.cz/en/transit-terms-...or-the-transport-of-luggage-and-live-animals/
derde rode dot van onderen)

Nu reis ik bijna dagelijks (zeker sinds ik vrij mag reizen!) met DPP maar ik zie ik meer honden zonder dan met muilkorf in metro / bus of tram (blaffende ratten in gecapitonneerde kooi in een handbag, dat weet ik niet)
 
Top die muilkorven. En een grote concessie aan de hondenbezitter: honden horen in de natuur te wandelen gevoerd te worden en niet in de stad in trams te zitten.
Dat mogen alleen katten.
 
Bovenaan