Hoe kom ik goedkoop in Boedapest vanaf Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben opzoek naar de goedkoopste manier om van Praag naar Boedapest te komen met het vliegtuig. Ik heb nu op diverse sites gekeken maar een enkele reis voor 300 euro is mij wat te veel van het goede.

Het hoeft geen directe vlucht te zijn (eventueel voor 30 euro naar Engeland en vanaf daar naar Boedapest is geen probleem). Zolang het maar geen honderden Euro's kost.

Heeft iemand voor mij een advies?

Misschien kan een moderator even de titel aanpassen naar: Hoe kom ik zo goedkoop mogelijk in Boedapest vanaf Praag
 
waarom met het vliegtuig, de tijd rondom het vertrek en aankomst is bijna net zoveel als je wanneer je gewoon traditioneel met de auto gaat?
 
Het is inderdaad nog geen 600 KM en het is prima met de auto te doen. Maar op die 600 KM mag ik ongeveer 2 maal tanken en dan moet ik ook nog terug is dus ongeveer 4 volle tanken brandstof + afschrijving van de auto en ga zo maar door.

Naar het vliegveld van Praag om dan vervolgens naar Boedapest te vliegen met een lowcost maatschappij zou dus goedkoper moeten zijn (Als ik vanaf Eindhoven kijk, kost een enkele reis naar Budapest mij 40 Euro en kan ik een retourvlucht in elkaar flansen voor 75 Euro. Die 75 Euro staat vandaag de dag gelijk aan 1 tank benzine).

Daarnaast heb ik ook mijn afspraak op het vliegveld in Boedapest.
 
Praag - Eindhoven
Eindhoven - Boedapest
Moet lukken onder 100 euro met www.wizzair.com

Ja hier ben ik dus net na aan het kijken;

Praag - Eindhoven 45,00
Eindhoven - Boedapest 50,00

Is 95 euro voor een enkele reis. De terug reis gaat ongeveer het zelfde kosten maar ben ik wel een hele dag onderweg omdat de aansluitingen niet echt bepaald geweldig zijn dus dat schiet ook niet echt op.

Misschien eens kijken naar andere initiatieven zoals trein / bus
 
Inmiddels ook maar eens de andere mogelijkheden bekeken:

- Bus
De bus kost slechts 700 CZK voor een enkele reis. Nadeel van deze busreis is dat het 12 uren duurt waardoor ik pas om 22:30 in Boedapest zou aankomen. Dan zou ik dus voor de nacht een Hotel moeten vinden wat ook 700 CZK zou gaan kosten is dus totaal 2100 CZK voor heen + hotel + terug

- Trein
De trein rijd voor 850 CZK binnen 6 uren van Praha Hlavni Nadrazi naar het station in Boedapest verspreid over de gehele dag. Is dus duurder dan de bus, maar hoef ik geen hotel te nemen. 850+850= 1700 CZK

- Vliegtuig
Inmiddels een portugese aanbieder gevonden die vanaf Praag door vliegt naar Boedapest. Deze wil mij een ticket verkopen voor 800 CZK (enkele reis) maar heeft ook "rare" vliegtijden waardoor een hotel overnachting weer noodzakelijk is.

Als ik naar de tijd kijk is het vliegtuig weer sneller, maar veel duurder dan de overige mogelijkheden. Ik denk dat ik maar voor de trein ga. 1700 CZK voor een retourtje en wat ook mooi is meegenomen is dat alle treinen aansluiten op de trein naar mijn kleine, fijne dorpje.
 
Daar heb ik dus op gekeken maar dan loop ik tegen een aantal dingen aan;

1. Ik kan alleen reizen kiezen die langer dan 12 uur duren
2. Ik kan niet op dezelfde dag terug
3. Retourticket voor 950 CZK krijg ik al helemaal niet voor elkaar :snotter:
 
Bovenaan