Hoe heet bodembedekker in het Tsjechisch?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Voor een gedeelte van het campingterrein wil ik wat bodembedekkers kopen om het zevenblad een beetje tegenstand te bieden. Mijn vraag is of er een specifiek woord is voor bodembedekkers. De losse woorden 'bodem' en bedekken/bedekking' weet ik wel dus daar hoef ik geen vertaling van. Het gaat echt alleen om het specifieke woord.
 
Een gratis tip Jan; koop een bodembedekker maar voor je deze plant leg je een anti-worteldoek (je kent het wel, dat zwarte spul) op de grond en daar waar je wil planten snij je een klein gaatje/sneetje. Op deze wijze voorkom je ook onkruidgroei als de plantjes nog klein zijn alsook in het voor en, najaar.....

Enne.... weet je wat de beste bodembedekkers zijn? (naast asfalt en beton..).... gras !!
 
brčál: maagdenpalm. Snelle bodembedekker, toch goed in toom te houden. Altijd groen en mooie blauwe bloemen. Verdringt alle onkruid. Probeer eens een stukje. Worteldoek o.i.d. overbodig. Rode muurpeper (Červená rozchodník)geeft ook een behoorlijk effect.
Hans:ja:
 
Zevenblad gaat ook de maagdenpalm overwoekeren helaas, ik spreek uit ervaring. :( Beter is om na het verdelgen en verwijderen van het zevenblad eerst:
leg je een anti-worteldoek
inderdaad dat worteldoek gebruiken Jan. En dan niet die goedkope zooi wat ze ook in Horka verkopen (vergaat binnen een jaar) maar die dikkere plastic soort. Je planten groeien er uiteindelijk overheen. Vind je het niet leuk om eerst nog tegen dat doek aan te kijken dan kun je er wat houtsnippers tussen strooien. (Bij horka zelfs in diverse kleuren maar daar moet je van houden.)
 
Jan, ik heb verschillende bodembedekkers in mijn tuin. Beste van allemaal is Waldsteinia Ternata. Winterhard, bloeit mooi en is vooral sterk. Komt geen onkruid door.
Het is tevens de enige bodembedekker die onze twee honden overleeft :D
In het Tsjechisch ook Waldsteinia Ternata of mochnička. Is bestand tegen -35 graden.
 
Allemaal heel erg bedankt voor de tips. Ik heb alle namen opgeschreven en ga straks kijken wat ik kan vinden.
Worteldoek heb ik ook nog liggen, maar of het de goede kwaliteit is, weet ik niet. We gaan het proberen.
Jullie horen van het resultaat.
 
Bovenaan