Hoe duur is Praag?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo, wij zijn vier vrienden die net terug komen uit hongarije en volgend jaar naar tjechie willen. We hebben niet al te veel geld [we zijn studenten
ooo.gif
] en we vroegen ons af hoe duur alles is in Praag? En dan bedoelen we met name supermarkten, restaurants en uitgaansgelegenheden. Heeft iemand hier wat info over?
danku!
 
Nash, je kan bij de zoekfunctie deze vragen intypen en dan valt er hier heel wat te lezen over de prijzen, succes.
 
Hoe duur is de taxi in Praag?
Wat kosten sigaretten?
Prijzen in Tsjechië

100 Kronen is ongeveer 3,20 Euro.
Prijs voor een halve liter bier in de kroeg is momenteel ongeveer vanaf 50 a 60 cent.
Uit eten per persoon vanaf ongeveer 2,50 a 3 Euro.
Bij de meeste horecagelegenheden hangen prijslijsten naast de deur.
De eerste levensbehoeften zijn over het algemeen aanmerkelijk goedkoper dan in Nederland. Sterke drank idem.
Het OV in Praag is superieur aan het NL-OV en heel goedkoop, zeker als je een abonnementje neemt.
Je kan het eigenlijk allemaal zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
wink.gif
 
Dit wel erg duur de laatste koers die ik hanteer met het oveboeken van geld is € 0,295.
Dus kom je op € 2.95
 
Ik heb het over de koers die je ongeveer betaalt als je bijvoorbeeld pint in Praag (wat de meeste mensen doen). Je betaalt dan ook bankkosten, dus is het verstandig telkens wat grotere bedragen te pinnen (2000 - 3000 kronen of meer).
De koers varieert uiteraard, maar 3,20 klopt meestal wel zo'n beetje.
wink.gif
 
Inclusief de bankkosten neem ik aan? Dat is tussen de 1,50 en 2 Euro per transactie (dacht ik), dus dan klopt die koers van 3,20 toch?
 
In Praag lopen de prijzen nogal uiteen. Als je in het oude centrum wat gaat drinken ben je natuurlijk stukken duurder uit dan een stukje daarbuiten. De prijzen in het centrum kan je vergelijken met onze prijzen. Levensmiddelen zijn inderdaad goedkoper.
Karen
 
Ja, of je moet in de kleinere steegjes in Praag wat gaan drinken. Dan bedoel ik die steegjes bij de Orloj. Tenminste, dat zei onze gids die ons een rondleiding door het centrum gaf. Maar in die steegjes schijnen de prijzen ook weer wat lager te liggen dan bijvoorbeeld bij grand café Praha wat rechttegenover de Orloj staat.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Tip, ga wandelen en genieten van het centrum en ga met de metro 2 of 3 haltes uit het centrum en ga daar eten en/of drinken. Waar de ketelpakken zitten daar moet je zijn!!!Nazdravi of is het nou na zdravi?
 
Wij gingen meestal eten in de wijk van Vysaviste bij dat mooie tentoonstellingsgebouw, keuze genoeg en weinig toeristen.
 
Verbeij schreef:
De prijzen in het centrum kan je vergelijken met onze prijzen.
Dat moet ik toch echt tegenspreken.
Zelfs in het centrum zijn nog zat kroegen waar je een halve liter voor 20 a 25 kronen (60 - 80 cent) kan krijgen. Een maaltijd met pivo voor rond de 200 kronen (of zelfs nog goedkoper) moet ook lukken.
Wel moet je een beetje moeite doen. Zoek de horeca in de achterafstraatjes op (zoals Macek zegt: kijk of er ook doorsnee Tsjechen zitten) en plof niet zomaar op het eerste het beste terras neer, want dan betaal je veel te veel.
 

Macek

Geroyeerd Lid
PuNkEnStEiN schreef:
(zoals Macek zegt: kijk of er ook doorsnee Tsjechen zitten)
Hallo, mij wel goed citeren, ketelpakken, sorry dat ik zo scherp ben, maar voor het zelfde geld wordt dit van kwaad tot erger en heb ik een Velorex en een homobordeel in het reuzengebergte.
grin.gif
Maar ik mag niet teveel
ot.gif
dus ga in Praag in de buitenwijken eten en drinken, het kan daar ook gezellig zijn. Let op de ketelpakken en de rokende vetnekken, daar zit je goed!!!!!! nazdravi
 
En de maat van de bierglazen natuurlijk....
Zijn ze kleiner dan 0.5 L, loop dan maar door naar de volgende tent
wink.gif
 
Ik ben sinds een week terug uit praag, en weet daar een zeer mooi appartement / pension te zitten .voor 40 euro per dag dus 20 euri pp inclusief ontbijt. vlak bij het centrum van praag (op een steenworp afstand van een metro station)
prijzen zijn zeer schappelijk alleen je moet wel een beetje de weg weten daar , biertje 35 kroontjes ongeveer, en eten reken op zo'n 6 ,7 euro per persoon .

uitgaan is zeer uitstekend daar met name de disco's kroegen op Charles bridge, disco Lazné etc wat de grootste disco van europa moet zijn.
verder heb je ook nog de cabaret clubs, waar ik per vergissing ook ben geweest (dacht aan een ander onderwerp
smile.gif
 
het verschilt per loctie, aangezien je student ben zul je wel in de wat toeristische gelegenheden willen zijn, daar stijgen de prijzen de fors, soms tegen nederlands prijs-niveau.
 
Bovenaan