Hluboka nad vltavou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Deze zomer gaan wij,samen met nog een gezin,naar Tsjechië.
Ik heb al wat informatie opgezocht over evt.leuke stadjes,zoals Cesky krumlov,maar nou kan ik eigenlijk niks vinden over het plaatsje waar we heen gaan: hluboka nad vltavou.
Ik heb een foto ervan gezien,op de foto leek het net of het bij een strandje ligt,weet iemand dit misschien?
En heeft iemand misschien tips of er ook wat te doen is voor de kinderen (kinderboerderij,dierentuin of speeltuin)
Onze kinderen hebben een leeftijd van 1,5 tot 7 jaar.

groetjes,Lynn
 
Nou er ligt ten eerste een heel mooi kasteel, verder ligt er niet ver buiten hluboka een Jagershuis Ohrada genaamd met daarnaast een dierentuintje. wat betrefd een watertje, daar zou ik even voor verder moeten zoeken, maar weet zeker dat de rest hier op het forum hier eerder mee zijn.
 
Hluboka staat bekend om het kasteel, wat bijzonderveel lijkt op het Windsor Castle in Engeland. Erg leuk, en een toeristische trekpleister. Ga vooral mee met de rondleiding, de bibliotheek is zeer indrukwekkend. Net buiten het stadje is ook een aardige prive-dierentuin, op een landgoed van een particulier. Verwacht geen Artis, maar het is erg leuk en netjes verzorgd. Verder kan je een kijkje nemen natuurlijk in Ceske Krumlov of Ceske Budejovice. Mocht je van golfen houden kan dat overigens ook nog in Hluboka. Tevens is er geloof ik een buitenzwembad met grote glijbaan, maar heb zelf daar niet echt goed naar gekeken.

Veel plezier gewenst!!
 
Jeetje,
wat een snelle reacties!
smiley20.gif

Het kasteel had ik inderdaad op foto's gezien,ziet er geweldig uit!Gaan we zeker heen.
Wat de dierentuin betreft,voor kleine kinderen hoeft het allemaal niet zo groot.Hier gaan we vast en zeker even een kijkje nemen.

groetjes,lynn
 
Een paar kilometer buiten Hluboka is een camping, met ook wat huisjes ( een aantal jaren geleden waren het geen huisjes, maar een soort grote biervaten, misschien is dit nog zo ) waar een bosmeertje bij is waar je kunt zwemmen. Hier is ook een restaurant, waar je toen goed kon eten.
 
Behalve de genoemde dingen in Hlubloka zijn er in de omgeving ook wel meerdere zwemmeertjes. Inderdaad bij de camping zoals Jan al aangaf maar ook bijvoorbeeld het meer van Dehtare aan de overkant van de E49 (20). Verder tref je in Ceske Budejovice alles aan (van zwembad, kartbaan tot bowlingbaan (trouwens leuk om eens te doen in Tsjechië). Ook Holasovice is niet al te ver en absoluut de moeite waard (vooral als de jaarmarkt er is) terwijl de kinderen bij ons ook een bezoek aan Klet (met de stoeltjeslift naar 1083 m hoogte) erg leuk vonden.
 
Hai,

weet iemand ook of het meer van Dehtare (overkant van de E49) geschikt is voor kleine kinderen (1,5 - 4 jaar)

En weet iemand toevallig ook wanneer de jaarmarkt in Holasovice is?
Zou leuk zijn als het net in onze vakantie is.

groetjes Lynn
 
Het meer van Dehtare is aan de kant niet zo diep. Je kunt er een redelijk stukje inlopen voor het echt dieper wordt (aan de kant waar de vakantiehuisjes staan tenminste). Uiteraard moet je wel een oogje in het zeil houden want het gedeelte dat niet zo diep is grenst wel aan diepere stukken. Kan dus wel maar let wel goed op.
Jaarmarkt Holasovice is voorzover ik kan vinden op 24 en 25 juli. Als je er dan bent moet je de jaarmarkt echt gaan bezoeken. Is erg druk maar de moeite waard.
 
Bedankt voor je antwoord.
Alleen zullen wel niet gebruik kunnen maken van het meer.
Vannacht gaan we weg en de vooruitzichten zijn: REGEN en KOEL!!!!!
mad.gif
mad.gif

We maken er wel wat van,maar een beetje zon zou toch wel fijn zijn.

Voor iedereen een fijne vakantie toegewenst (met mooi weer!!)

groetjes lynn
bye.gif
 
hmm de weersvoorspelling is dacht ik wel goed op 8 juli was het 33 graden en op 9 juli 26 graden .
martin vertelde mij dat gister even op msn... hij zit nu in brno . en in budweis en brno is het ong rond de 28 graden...
smile.gif
laugh.gif

das wel mooi , jammer dat het niet zo heet is als vorig jaar....
mad.gif
40 graden
 
Bovenaan