Hledám práci/garsonku v Amsterdamu - Ik zoek werk + appartementje in Amsterdam

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ahoj:)
O prázdninách plánuji stěhování do NL. Hledám práci a nějakou garsonku nejlépe v Amsterdamu. Studuji pátým rokem Nizozemštinu.
Díky za jakoukoli reakci:)
Alena

Hoi:)
In de zomer wil ik me naar NL verhuizen. Ik zoek werk en een huurappartementje het liefst in Amsterdam. Ik heb Nederlands gestudeerd.
Bedankt voor elke reactie:)
Alena
 
Hallo Alena.
Ik woon met mijn Tsjechische vriendin in Den Haag.
Is Den Haag niks voor jou? Hier vind je gemakkelijker en goedkoper een woonruimte dan in Amsterdam. Wij hebben hier de Tsjechische ambasade en het Tsjechisch centrum en het mooiste strand van Nederland. Amsterdam is maar 60 kilometer en niks aan. Woonruimte kun je zoeken op directwonen.nl en kamernet.nl
Als ik weet wat voor werk je zoekt kan ik je mischien helpen. Maar dan moet je een sofie nummer van de belastingdienst hebben.
We hebben vaker Tsjechische vrienden aan werk geholpen in Nederland.

Succes,

Ed en Petra
 
Hoi, hoi:)
Ik zoek echt iets richting noorden, omdat mijn vriend in Den Helder werkt. Amsterdam is een goed compromis voor ons, omdat hij elke dag terug naar me toe kan rijden en ik heb in Amsterdam veel grotere kans om een werk te vinden. Ik heb bachelor van NL en economie gehaald en ik ben nu in het laatse jaar van de master studies. We willen gaan samenwonen omdat het vliegen heen en weer al echt niet te doen is. Ik heb nog geen echte werkervaring dus ik weet dat het begin zal wel moeilijk zijn. Misschien zou ik voor een goede baan ook naar Den Haag gaan, ik heb daar een van mijn beste vriendinnen, maar zonder een baan ga ik liever voor Amsterdam.
Wat denken jullie daarover? Is er een kans voor een baan voor mij? Mij maakt het niet uit wat voor baan ik zou doen als het niet een schoonmaakster is...
 
Hallo Alena.
(Met wizzair kun je van Praag naar Eindhoven voor €19.99)
Ik denk dat jou kansen op werk in Den Haag en Amsterdam gelijk zijn want je hebt drie voordelen. Je hebt een opleiding, Je kan goed nederlands en je hebt een nederlandse friend die je kan helpen bij ingewikkelde prosedures en instanties. Mijn Tsjechische vriendin is schoonmaakster, dit verdient super goed door nieuwe CAO, ze heeft een auto en telefoon van de zaak en vind het leuk.
Op dit moment kan je ook heel goed werk vinden in de zorg met betaalde opleiding door een groot te kort aan mensen.
In Amsterdam moet je jaren staan ingeschreven voor een woning anders betaal je de hoofdprijs en het is overal betaald parkeren.
Beter eerst samenwonen in Den Helder dan rustig werk zoeken en dan een woning zoeken.

succes,

Ed en Petra
 
Hoi,
Het zal wel moeilijk zijn om iets in Amsterdam te vinden, maar ik zal wel proberen:) Mijn vriend is nu nog voor 2,5 maand weg voor zijn werk, dus hij kan me nu niet helpen met het regelen van een woning en omdat ik nu in Tsjechië zit is het niet zo makkelijk. Maar ja, we zullen zien. Als het niet lukt dan gaan we een andere oplossing bedenken:)
 
Bovenaan