Het was leuk!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi, eindelijk mijn berichtje over onze vakantie in Tsjechie.
Het was mooi en minder mooi.
Accomodatie was niet helemaal wat ik ervan had gedacht, erg nare bedden bv. En ons zwemmeer was een karperkwekerij, waar ik dus echt niet in ben wezen zwemmen.
Het land zelf is erg mooi en we zijn bij veel van de bekende plaatsen en kastelen geweest. En natuurlijk Praag, wat een mooie stad zeg!
We hebben nu net besloten om weer opnieuw te gaan, maar dan proberen bij het Lipnomeer, omdat we toch alle 8( ons gezin en datan zwager en schoonzus) graag onze vakantie een deel bij het water doorbrengen. Nu dus op zoek naar 2 huizen bij elkaar bij het Lipnomeer. Iemand nog tips?????
Het enige wat ik soms wel vervelend vond dat ze bij sommige restaurants niet snappen dat je het voor en hoofdgerecht niet tegelijk wilt hebben. Zalzelf dan wel iets niet goed doen en we hebben er ook wel om gelachen.:grin:

Groetjes Brenda

ps Nogmaals bedankt voor de gastvrijheid van de Nederlanders die we daar hebben ontmoet!!!!!! Dat hebben we zeer op prijs gesteld.
 
Het enige wat ik soms wel vervelend vond dat ze bij sommige restaurants niet snappen dat je het voor en hoofdgerecht niet tegelijk wilt hebben. Zalzelf dan wel iets niet goed doen en we hebben er ook wel om gelachen.:grin:

In Tsjechië zijn sommige voor ons hoofdgerechten bijgerechten, welke dus BIJ de maaltijd geserveert worden... Met soep heb ik nog nooit gehad dat het tegelijk met het hoofdgerecht kwam.... Salades bijna altijd wel...
 

char

† In Memoriam
Brenda, nu weten we eigenlijk nog niets, over jullie vakantie......!!!

VERTEL, vertel,!!.... Waar zijn jullie geweest?... Wat heb je allemaal gezien?... Hoe was het weer?...Waren het lekkere ijsjes?....Hoezo, slechte bedden?...En de belangrijkste vraag:....Waarom, toch weer terug naar Tsjechie?...

Sorry, ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig.

Char.
 
Riviera Lipno

We hebben wel een tip Riviera Lipno in Lipno nad Vltavou.
Daar loop je zo van je appartement het strand op.
Als je namelijk een huis huurt zit je of bij Landal (dat is niet echt tsjechisch) of je moet met kinderen een gevaarlijke weg oversteken.
Onze famile gaat al 7 jaar naar Riviera met veel plezier.
De appartementen zijn van 2-12 personen, net wat je wil.
www.rivieralipno.cz (voor reserveringen)
Veel succes,het is daar echt prachtig.:cheers:
 
Brenda, nu weten we eigenlijk nog niets, over jullie vakantie......!!!

VERTEL, vertel,!!.... Waar zijn jullie geweest?... Wat heb je allemaal gezien?... Hoe was het weer?...Waren het lekkere ijsjes?....Hoezo, slechte bedden?...En de belangrijkste vraag:....Waarom, toch weer terug naar Tsjechie?...
We zijn in Putim geweest, bij Pisek.
We zijn in Tabor,Praag, Ceske Budjovice, Bechyne,Strakonice, 2x Horni Plana voor het zwemmen aan het Lipnomeer en nog meer, maar weet ff alle namen niet meer. Veel dus.
Oh ja, we zijn ook nog bij Silvia T en haar ouders http://www.camping-linquenda.nl/wezen kijken en hebben ff gezwommen daar, zag er mooi uit en ligt ook mooi.
We zijn veel op stap geweest ivm ontbreken van een zwemmeer voor ons huis.
Het weer was eigenlijk heel goed, warm en zonnig tot de laatste dag daar en toen zijn we ook eerder naar huis gegaan.
De bedden waren van die doorzakdingen met ijzeren of zo, veren erin, die je dus constant voelde, echt een ramp.
En waarom weer terug.......omdat het een mooi land is, goedkoop, veel te zien en nu dan proberen aan het water.

Zijn er trouwens nog meer leuke stranden aan het Lipnomeer, zodat ik wat gerichter kan zoeken, nu ken ik alleen horni plana.
En wie heeft al eens geboekt via deze site

http://www.limba.sk/nl/tsjechië/acc...ited=1&advs=1&idmeny=10&odrok=2006&dorok=2006 ,

is nl veel meer keuze in huizen.
 
Bovenaan