Herfst in Tsjechië?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi allemaal,

Wist niet goed waar ik dit bericht moest plaatsen, dus doe ik het maar hier.

Ik wil eens informeren naar het weer in de herfst. Ik weet dat het in het voorjaar en de zomer heel lekker is. In november hebben we onze hond in Kadan opgehaald en toen lag er al sneeuw. Maar hoe is het in oktober? Misschien dat we in de herfst vakantie gaan, maar als het er al te koud is, wordt het toch van de zomer.

Groetjes Vannessa
 
Re: herfst in Tsjechie?

Wij zijn afgelopen jaar een week in oktober geweest.... 1 regenbuitje gehad over de hele week. Begin van de week was het er 7 á 8 graden overdag, maar eind van die week zaten we zelfs op de 21.5 graden in de schaduw en 27 graden in de zon.... (omg. Ceske Budjovice).

Tsjechië in de herfst is echt een absolute aanrader... `s avonds wel vroeg donker en het koelt ook wel flink af, maar een lekkere hout kachel is dan wel zo gezellig
smile.gif
, overdag lekker weer... Op de toeristische plaatsen niet zo druk als ´s zomers (zelfs in Krumlov viel er goed te lopen) enne al die kleuren aan de bomen is echt schitterend.....


Kijk trouwens HIER EENS voor nogmeer Tsjechië in de herfst foto´s ! (onderaan).
 

Bijlagen

  • 56168-PICT0138.JPG
    56168-PICT0138.JPG
    591,7 KB · Bekeken: 3
Re: herfst in Tsjechie?

Ja zal het wel een beetje moeten treffen, maar als je de onderstaande foto ziet is het toch net alsof deze midden in de zomer gemaakt is......

Enige nadeel was wel dat de terrasjes in Ceske Budjovice waren verdwenen, maar met een flesje cola op een bankje was het ook goed toeven
smile.gif
 

Bijlagen

  • 56170-PICT0124.JPG
    56170-PICT0124.JPG
    649,7 KB · Bekeken: 5
Re: herfst in Tsjechie?

Vorig jaar was het inderdaad heerlijk in de herfstvakantie rond 17 tot 24 oktober. Hele week warm, overdag rondom 20 graden, zonnen in de tuin en zonder jas geen probleem. 's Nachts ca. 7-10 graden.
Maar..... het jaar ervoor in dezelfde periode overdag max. 7 graden en 's nachts -7. Wij hebben toen flink gestookt om de boel warm te houden, het was overigens verder wel overwegend droog en redelijk zonnig maar wel koud, ik geloof dat we 1 buitje gehad hebben in die week.
De herfst is zoals Arno al schreef wel prachtig qua natuur, kleuren, paddestoelen, mooie zonsondergangen etc. (maar eigenlijk ik vind dat alle seizoenen in Tsjechië mooi zijn....)
465wherfstincr-med.jpg
 
Re: herfst in Tsjechie?

Mooie herfstfoto ! Tuurlijk zijn alle seizoenen in Tsjechië mooi, maar de herfst heeft absoluut zijn charme
smile.gif


Kijk bijvoorbeeld eens naar de onderstaande foto´s:

Een steegje in Ceske Budjovice
1805krumlov_oudestad-med.jpg

Cesky Krumlov in de herfst

Zonsondergang in het Boheemse woud
 
Re: herfst in Tsjechie?

ontzettend MOOI..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ooit wil ik een in de herfst gaan...
 
Oké, we zitten nu in het staartje van november, de eerste sneeuw is reeds gevallen in Tsjechië... Dus ik ben eigelijk wel nieuwsgierig wie er dit jaar in de herfst in Tsjechië is geweest ?
Hoe het weer was ? en of er nog mooie herfstfoto's gemaakt zijn....
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ben er regelmatig oktober geweest, schitterend weer gehad tot nu toe, nazomers. Zlaty podzim, gouden herfst al die kleuren schitterend en het is een stuk rustiger. Nazdravi!!
 
Ik kan macek alleen maar bijtreden, al een stuk 4x in oktober-november geweest(ben trouwens ook nog maar 2-3 weken terug uit tsjechie)...vindt het gewoon een mooie tijd, niet te koud, heb geen nood aan 25 celsius...iets minder toerisme...... .
 
Arno schreef:
Oké, we zitten nu in het staartje van november, de eerste sneeuw is reeds gevallen in Tsjechië... Dus ik ben eigelijk wel nieuwsgierig wie er dit jaar in de herfst in Tsjechië is geweest ?
Hoe het weer was ? en of er nog mooie herfstfoto's gemaakt zijn....

opvallend 'warm', een leuke 15-17 graden,zoals ik net schreef:niet te warm, niet te koud
 
Bovenaan