helemaal nieuw hier

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dag forummers! Deze site werd mij aanbevolen door een Tsjechische kennis (Ludka). Ik heb me gisteren aangemeld; ik ben nog geen 'Tsjechië freak', maar wel hard op weg. Ik woon in Rotterdam, heb 2 honden (die vinden het dus helemaal top als we naar onze boerderij gaan ....) en ben net 2 weken weer terug. Helaas waren er weer heel veel teken...de honden zaten bijna elke dag 'onder'.
Maar dat houdt ons niet tegen om medio mei weer die kant op te gaan...
Zoals je wellicht op de foto kunt zien; de luchten waren weer prachtig met Pasen...
 

Bijlagen

  • 16587-Avondschemer boven NZ.jpg
    16587-Avondschemer boven NZ.jpg
    135,2 KB · Bekeken: 18
Hoi Sandra, welkom hier. Tsjechië fan tegen wil en dank, begrijp ik? Dicht bij Pisek in de buurt zit de nederlandse Tonca het hele jaar door, kijk maar even op haar profiel voor verdere gegevens. Mooie luchten, inderdaad, met Pasen. Wat willen jullie met de boerderij allemaal gaan doen; is 't voor je eigen vakantie, of ga je het ook verhuren?
Enne, nog gefeliciteerd met je geboorte vandaag... of is die geboortedatum in het profiel niet helemaal correct?
 
D

Deleted member 495

Guest
Bart, die geboortedatum van 2004 is een fout in de software van dit forum. Ik had dat zelf in het begin ook. Vulde keurig mijn juiste geboortedatum in en enige weken later zag ik dat ik NUL jaar was geworden. Ik heb het toen handmatig gecorrigeerd en toen bleef het wel goed staan. Ik heb het probleem destijds via een PM aan 'het team' gemeld, maar weet niet of er iets aangedaan is.
 
Sandra,

Je bent in ieder geval enthausiast genoeg om de taal te willen leren!

Dat zal ook wel niet voor niets zijn
smile.gif


Success, en veel plezier hier!
 
Tja Baritku, zeker een beetje tegen wil en dank (maar vind het totaal niet erg
smile.gif
.
Dank je trouwens voor je verwijziging dat Tonca in de buurt van Pisek zit; zal haar zeker een mail sturen!
 
Blijkbaar is het probleem nog niet opgelost dus; als je het persé wilt weten: ben de 27e 38 (!) geworden...
 
tja...en dat valt niet mee (hoef ik jou niet te vertellen geloof ik; gaat dat nog lukken om volgend jaar die richting op te gaan?)
 
Hoi Sandra,
Welkom op het forum.
Als ik het zo bekijk gaan wij in de regio Pisek een hele Nederlandse club vormen. Ik ben vandaag teruggekomen uit CZ.Daar hebben wij een boerderij gekocht, een paar kilometer bij Tonca vandaan.Waar zitten jullie precies?
Groetjes, Paula
 
Hallo Paula,
wij vallen onder Dédovice-Ostrovec, maar qua kilometers zitten wij het dichst bij Vráz: wij kijken vanaf onze heuveltop zo op de Otava.
 
nou zal ik me dan ook maar even laten horen hallo sandra leuk om te lezen dat je vlak bij ons zit. heb al kennis gemaakt met paula inmiddels en zou het leuk vinden om je eens te ontmoeten.Vraz is een kuuroord en ligt inderdaad niet echt ver bij ons vandaan. Wat een gezellige boel he. O en paula blij te horen dat jullie goed aangekomen zijn en tot oktober
 
Hallo Tonca,
zeker een gezellige boel zeg; leuk om te weten dat er meerdere Nederlanders in de regio zitten. Dank je voor je uitnodiging om elkaar eens te ontmoeten. Ik zal je laten weten wanneer we weer naar Tsjechië gaan. Dat moet nl. samenvallen met een eventuele afspraak met een aannemer; zelf zou ik bij voorkeur in ieder geval 11/12 juni daar willen zijn i.v.m.'MĚSTSKÁ SLAVNOST' en in augustus i.v.m. 'MEZINÁRODNÍ FOLKLÓRNÍ FESTIVAL'. Ik zal het je t.z.t. laten weten.

Met groet,
Sandra
 
Bovenaan