Heksenfeest

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij zijn dit keer thuis gebleven maar konden via het openstaande keukenraam genieten van de rooklucht die de vele branden en brandjes veroorzaakten. Het was gewoon mistig buiten. Omdat we aan de grens wonen konden we ook de branden in Duitsland zien. En om een uur of tien vanuit omringende dorpen vuurwerk. Altijd weer een belevenis.
 
Ook bij ons was het zeer gezellig. Eerst een lampionoptocht voor de kinderen, daarna de vuurstapel en worstjes aan de spies.
Na afloop een gezellige avond in het clubhuis van de jagers waar natuurlijk het bier en de kleine glaasjes in rap tempo erdoor heen gingen!
 
In ons buurtje is het traditie om een grote braadpan met kippenbouten en groente te vullen. We komen dan met onze gemarineerde kip aanlopen en krijgen daarvoor een hoekje in de pan toegewezen. De deksel gaat op de pan en de smaken mengen zich. Na twee uurtjes sudderen is het smullen geblazen, met uitzicht op het grote heksenvuur. Daarna doorzakken met Krakonosbier van 't vat en gitaar met zang tot in de vroege uurtjes. Tja, we hebben het zwaar.

IMG_2740.JPG IMG_2756.JPG IMG_2782.JPG
 

char

† In Memoriam
Maarten?......was er dit jaar al weer een inzamelingsaktie voor een nieuwe braadpan?....(ja...ja....ik bedoel die laatste foto)

Ik mis dit soort dingen, ....en eigenlijk alles in Tsjechie,....Ik ben al sinds juli 2010 niet meer in Tsjechie geweest...man,...man..wat vliegt de tijd!!..

Gelukkig heb ik hier in Nederland mijn eigen prive-heks en ook nog eens twee draken van kinderen....;)..


Char.
 

char

† In Memoriam
Welke klojo heeft die laatste foto weggehaald?.....Ik bedoel dus die foto van die enorme fik in die braadslee...

Nou klopt mijn hele vraag niet meer!!!...

Ik zal het deze keer met een sisser af laten lopen, ...en dan boft ie, want ik ben behoorlijk pissig!!...:deuk:

Char.


Krijg nou niks......is die foto opeens weer terug...en daarnet stond er alleen nog een klein blauw vakje met een vraagteken er in. En nou klopt mijn reactie weer niet....Ik word nog gekker dan ik al was!!..
(deze laatste zinnen zijn een latere toevoeging)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan