Bier & Wijn Heineken in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dit bier zal waarschijnlijk niet in de Dacicky Bar worden geschonken...
Jammer want het is een erg leuke tent waar ik altijd met veel plezier kom..
Volgende week ga ik maar weer eens een weekje met mijn vriendinnetje kijken in "mijn" Kutna Hora..
 

kuurgast

Donateur
In Kutna Hora vernam ik vorige week dat er nieuwe initiatieven zijn rondom het bier Dacicky.........Met de in Kutna Hora achtergebleven receptuur is een initiatiefgroep van burgers uit KH nu begonnen weer echt Dacicky bier te brouwen. Er is brouwapparatuur gekocht van een kleine brouwer die failliet is gegaan en het eerste bier heb ik al mogen proeven in het Blues Café van onze vriend Romario.
Je kan het laatste nieuws volgen op facebook.com/pivovarkutnahora.
 
Uit het bericht wordt mij niet geheel duidelijk of de verkoop alleen het brouwerijpand of ook de daar geproduceerde merken betreft. Dat laatste zou ik toejuichen. Wel begrijp ik dat de brouwerij leeg komt te staan - of al staat, dus heeft Heineken de productie wellicht verplaatst, net als een tijd geleden bij Dacicky uit Kutna Hora.
 

Ad Verschoor

Donateur
'Heineken overweegt vertrek uit Tsjechië'

PRAAG - Heineken overweegt zich terug te trekken uit Tsjechië. Mocht het zover komen, dan worden de lokale bezittingen mogelijk verkocht aan Molson Coors. Dat meldde de krant Lidové Novinyi dinsdag op basis van bronnen.


Heineken noch zijn Canadees-Amerikaanse branchegenoot wilde op het bericht reageren.
Heineken voert in Tsjechië de merken Krusovice en Starobrno.

Bron: belegger.nl
 
Bovenaan