Heerlijke vakantie in Nyrsko (Sumava)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dit jaar waren wij in Nyrsko aan de rand van de Sumava.

De camping was al weken voor onze aankomst in rep en roer, wij kwamen nl. met 5 auto's en caravans, en waren met 17 mensen. De eigenaresse moest wonderen verrichten om zo'n plaats vrij te houden op deze niet al te grote camping. Ook in het restaurant brak lichtelijke paniek uit wanneer wij (iedere avond, en tegelijk) kwamen eten. Hoe ze het voor elkaar hebben gekregen, weet ik nog steeds niet. Ik kan deze camping dan ook ten zeerste aanbevelen. Mede door het naastgelegen zwembad was er voor de jeugd (8 stuks 12-17 jaar) genoeg vertier.

Dit was onze derde keer in CZ en we zijn nu de eerste keer in Praag geweest. Vanuit Nyrsko om 5 uur met de auto naar Klatovy, daar de trein naar Praag. Met 17 man ca. 150 km retour, 135 euro's (hallo NS). Over Praag kan ik kort zijn, je moet nl. een dichter zijn om Praag te beschrijven.

De Sumava kan je onmogelijk in een vakantie verkennen. Als ik het goed heb 130 km lang en 35 km breed. Leuke bezienswaardigheden die wij hebben bezocht zijn de waterval van Hamry (wel effe 5 km lopen) en het zwarte meer, cerne jezerro heet het geloof ik, een meer op 1385 meter hoogte.

In Zelena Ruda nog wat vietnamezen geplaagd, lekker kibbelen over 1 euro. En verder lekker eten en de pivo natuurlijk op de camping waar we een heerlijke tijd hebben doorgebracht, en op het einde werden we uitgezwaaid door de eigenaresse.
 
Ook wij waren in de zelfde periode op deze leuke camping ( wij waren die campeerders met het Belgische vlaggetje op de voortent!). We hebben het allemaal meegemaakt hoe die mevrouw van de camping telkens aan de aangekomen campeerders moest uitleggen dat die plaats voorbestemd was voor de stamgasten uit Nederland. Wij stonden 4 weken op deze camping en ik kan die zeker aanbevelen. Prijs/kwaliteit is dit zeker een top. De eigenares doet werkelijk alles om het de gasten zo aangenaam mogelijk te maken. Ze is dan ook van 's morgens vroeg tot 's avonds laat in de weer. Ook het restaurant is er een van de betere. Kortom we hebben het reuze naar onze zin gehad op camping Nyrsko te meer daar het weer al bij al nog meeviel.:wow:
 
we zijn in 1990,voor het eerste in CZ geweest,heel veel campings gehad, dus 20 jaar vacantie in de mooiste gebied in Europa (SUMAVA) we hebben heel CZ en SL. gehad, mooi plaatsen gezien,

de beste camping tot nu toe vinden we, NYRSKO, het heeft alles en nog wat meer....:top:
 
the lady (Francisca) was sad for us, cos it was raining today, and will be tomorro as well, we said, no worries, we can have a nice gambrinus and wait till the sun wakes up again, she smiled, lovely lady, one of the good things from Nyrsko camping,:top::top::top:
 
slunce was weer wakker vandag,we gaan naar de Lesni Divadlo-------------------bos theatre, of het regent of niet, we gaan genieten van onze Sumava vacantie........................:stout::stout::top:
 
Bovenaan