Heerlijk weekje in Landal Lipno

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Wij zijn van 23/12 t/m 30/12 naar Landal Lipno geweest. Voor het eerst in Tsjechië! De reis is goed verlopen, zowel heen als terug in 10 uur gedaan vanuit Noord-Groningen. Heenreis via grensovergang Strazny, terugreis via Oostenrijk grensovergang Gugwald. Zondag was het prachtig weer, zelfs buitengezeten in de zon! Maar we kwamen natuurlijk voor het skiën. Zag er eerst niet goed uit, maar de 3 kinderen (11-11-14) hebben toch van maandag t/m vrijdag skiles gehad, wij (volwassenen) donderdag en vrijdag.
De beide kerstdagen waren de meeste restaurants in omliggende dorpen dicht, maar toch een leuk restaurant gevonden in Frymburk (Markus- bij veel nederlanders denk ik wel bekend). :eten:
Het assortiment in de winkels was niet erg groot, moet je je even op in stellen dan ging het prima.
Ook nog een middag naar Cesky Krumlov geweest. Prachtig plaatsje.
Verder was Vyssi Brod een waar vuurwerkwalhalla, dus mijn mannen hebben zich heerlijk uitgeleefd. Elke avond trouwens op het park een spontane vuurwerkshow van Nederlanders die weer een partij vuurwerk hadden gekocht. Donderdagavond begon het te sneeuwen!!! :sneeuw: Iedereen naar buiten, sneeuwpoppen maken, nog even wandelen. Heerlijk!
Zaterdag 's morgens met -8 vertrokken om 8 uur uit Lipno, 's middags om 6 uur thuisgekomen met +11... een hele overgang.
We hebben het erg leuk gehad.:clap:

Groetjes,
Agnes
 
Royoru, wat fijn dat jullie het lekker hebben gehad. Ja wat is Český Krumlov mooi hè. Ik ben er een paar keer geweest deze zomer, want èèn keer was niet genoeg.
 
Wat fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad. En...dat het toch nog mogelijk was om te skien:). Wij zijn ook verknocht aan de omgeving Lipno-Cesky Krumlov, en hebben er daarom afgelopen jaar een huisje gekocht. We verheugen ons nu al op de volgende vakantie. Mocht je nog eens naar die omgeving gaan, let dan eens op alle evenementen en festivals die georganiseerd worden in Krumlov:lezen:, vooral het festival van de vijf rozenbladen is erg leuk, zeker voor jongens, er is een heus riddertoernooi bij. Ook het jazz festival in september is de moeite waard.
Groeten,
Brenda
 
lipno

ahoy allemaal
ja het was heel fftjes niks met de kerst en oud en nieuw kwa sneeuw dan he ,de eerste week was heel erg lekker met de zon en de lage temp
vind het alleen raar dat jullie met de kerst dichte restaurants zijn tegen gekomen in de omgeving , het pizza restaurant , de admiraal ,het restaurant in het dorp , deze waren toch allemaal open met de kerst
we hebben zelf heerlijk gegeten bij de admiraal
mvg arie
 
Hoi Arie,

Ja het was heerlijk in Landal. Ik zag dat er nu veel sneeuw ligt. Inderdaad in het dorp en op de boulevard waren de restaurants open, maar we wilden graag in een leuk lokaal restaurant eten. Nou dat viel niet mee, maar het is uiteindelijk toch gelukt.
We hebben het erg leuk gehad. We kwamen de 30e weer thuis en hebben met oud en nieuw genoten van het Tsjechische vuurwerk. Echt een vuurwerkwalhalla daar.
Groetjes,
Agnes
 
Bovenaan