Harrachov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

mulder

Geroyeerd Lid
hallo

ik ben in 2007 met mijn famillie in vakantiepark happy hill geweest dit ligt in cerny dul.

wat je zoal kan doen in en rond harrachov

1 bezoek de waterval in harrachov, erg mooi
2 ga eens naar de rodelbaan in spindleruv mlyn
3 de druipsteengrotten in bozkov
4 lekker winkelen in vrchlabi
5 janske lazne waar je mooi kunt wandelen
6 karten via yellow point
7 lekker uit eten in restaurant tibor in cerny dul

er is al heel veel over deze streek geschreven, dus mischien kan je de zoekfunctie gebruiken

kijk eens bij cerny dul

groeten irene
 
1...je kan er prachtige wandelingen maken...kaarten zijn overal verkrijgbaar.
je gaat met de stoeltjeslift omhoog ( jawel !!! ook ik ben gegaan) dan kom je op de top van de certova hora...je kan alle kanten uit.
maar dit kan je natuurlijk overal doen in elk gebied.
Je kan naar beneden wandelen, maar ook naar rokytnice nad jizerou en dan weer met het openbaar vervoer terug.
Goede wandelschoenen zou ik wel aanraden .
Maar misschien houden jullie niet van wandelen ( ik ook niet maar in tsjechie wel)

2..De Glasfabriek in harrachov is zeer zeker ook een aanrader.
3..Mijnmuseum ( vlakbij de watervallen)
4..Natuurlijk de watervallen,die nu volgens mij extra mooi zijn met de smeltende sneeuw.
Aan het einde van de week vroegen wij de kinderen wat ze nog wouden gaan doen,en ze wilden nogmaals naar de watervallen.
veel fun in Harrachov.

Foto-3BH7Z4YK.jpg Foto-HRGD6UZ8.jpg
 
Hallo
We gaan dit jaar voor het eerst naar Tsjechie.
Hebben hier al een hoop over Harrachov vandaan gehaald.
Nu heb ik nog een vraag.
Zijn er in de buurt van Harrachov beekjes waar je mineralen kan vinden?
We willen ook graag weten wat voor mineralen er zijn en waar we op moeten letten?
We gaan met de hond wat zijn de regels voor een hond in Tsjechie?
Het is een dobermann.
 
Harrachov en omgeving

Ja ben een beetje aan het zoeken , want het reuzegebergte heeft me vorig jaar toch ook erg geraakt.
ik zoek een leuk, gezellig pension maar ook weer lekker rustig, dus alle snelwegen en wegen een beetje op afstand maar ook wel weer haalbaar. je snapt het wel.
was ook richting usti nad laberm aan het zoeken, maar nu dus even rondom harrachov zo langs de poolse grens.
wie heeft leuke ervaringen of zegt dat is het helemaal wat je zoekt, mail me dan.
Ik wil volgend jaar graag auschwitz bezoeken dus vandaar in deze richting.

hoop dat jullie meezoeken

doegie
 
Ik wil volgend jaar graag auschwitz bezoeken dus vandaar in deze richting
Weet wat je zegt. Vanuit het Reuzengebergte naar Auschwitz en terug, en de beide kampen in een dag, is ondoenlijk. In Polen die kant op schiet je voor geen meter op.
Zoek een onderkomen in de buurt van Roznov pod Radhostem in het oosten. (dan ook nog ong 2 uur rijden)
In Roznov ook nog een prachtig openlucht museum.
Ik kan je aanraden beide kampen te bezoeken ( ong 3 km van elkaar), zeer indrukwekkend. Wanneer je Zloty's nodig hebt wissel niet bij de bank in Auschwitz 1 , maar pin eerst ergens in een stadje.

Hans
 
Hoi allemaal,

Ik was aan het zoeken of je de snezka opkunt met kleine kinderen. Onze kinderen zijn 2, 4 en 9 jaar. Hebben mensen ervaring om met kleintjes de snezka op te gaan? Beter een buggy of een rugdrager mee?

Groetjes Pauline
 

Freddy2005

† In Memoriam
Een klim naar de top is zeker te doen, maar een rugdrager voor de allerkleinste is zeker aan te bevelen. Je kan natuurlijk ook met de kabelbaan naar boven en eventueel te voet naar beneden gaan, is een heel stuk makkelijker. Een buggy is onbruikbaar in het steile gedeelte.
 
Hoi Freddy,

Dat is ook het idee, maar ik begreep dat het traject uit 2 kabelbanen bestaat een dichte het eerste stuk en een open het tweede. Ik heb nog nooit in een kabelbaan gezeten ( een open ) maar je kunt je kind dan gewoon op schoot houden?

Groetjes Pauline
 
Je kunt met kinderen naar de Snezka, let alleen goed op de weersvoorspellingen, het weer kan snel omslaan en het bovenste gedeelte van de lift is vaak koud, dus warm aankleden. Wat wij vaak doen (hebben 2 kinderen van 2 en 4) is met de lift naar boven en lopend terug. Met een buggy niet te doen !!!
Met een rugdrager af en toe flink zweten. Je kunt met zijn tweeen in de stoeltjeslift, maar met 2 kinderen en een volwassene gaat dit prima.
Fijne wandeling
Op deze foto zijn ze 1 en bijna 3.

DSC03267.jpg
 
Bovenaan