Harrachov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Mijn vrouw en ik gaan dit jaar voor het eerst zonder kinderen naar Tsjechie. We hebben van 7 juli tot 28 juli gereserveerd in het Parkhotel in Harrachov (voorheen hotel tereza.
Is er iemand die ervaringen heeft met dat hotel en zijn er misschien plaatsen/locaties die we echt moeten bezoeken? (ook Polen).
 
Gaa eens een lekker kopje koffie drinken op een terasje in Jelenia Gora ,in een der veelen restaurantjes daar op het gezellige plein .Dan zie Jij het gebergte ook van de andere kant van uit Polen op de weg naar toe.
 
Heb dit hotel winter vorig jaar voor mijn broer met zijn zoon geboekt. Was voordelig. Zij waren tevreden - zeker gezien de prijs in het wintersportseizoen - maar het was een eenvoudig hotel met een eenvoudig ontbijt. Mijn broer heeft er goed van gegeten, zijn zoon wat minder. Was verder een prima plek. In de winter misschien ietsje lastig het wat bergop is (glad) maar daar heb je deze zomer vast geen last van:-) Veel plezier in Harrachov. Misschien is een uitstapje naar het hart van het Boheems Paradijs (in het Tsjechisch Cesky Raj) ook mooi om een wandeling te maken (rotsen bij Hruba Skala) of het stadje Turnov.
 
Menno, kijk eens rond op het forum er zijn zoveel mooie plaatsen en plekken om te bezoeken.
Zou zeker een kijkje in de glasfabriek nemen, en een wandeling maken naar de waterval.
Fijne vakantie toegewenst.
 
Bovenaan