Handelen met Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo mensen,
Ik ga een onderneming starten en wil goederen(vloerdelen en tegels) uit tsechie naar Nederland halen. Graag input over;

Zitten hier haken en ogen aan?:confused:

Welke btw tarief betaal ik daar?:fool:

Ik heb al goed contact met de fabriek, en ga voor het starten daar ook heen. Mijn contact spreekt goed engels, dus taal barriere is weg.
Kan zelf ook aardig duits en hoop daarmee uit de voeten te kunnen.

Alvast bedankt voor elke vorm van info:top:

Dirk
 
Als je een eigen onderneming hebt ( met BTW-nummer ), zul je de BTW wel terug kunnen krijgen. Verder is er vrij verkeer van goederen en personen, maar dan moet je wel een uitvoerdocument hebben.
Ik weet niet welke prijs je betaalt en hoe de prijs/kwaliteit verhouding is, maar wij hebben vorige week nieuwe laminaat en tegels uit Nederland meegenomen omdat het goedkoper was.
In ieder geval veel succes.
 
Prijs/kwaliteit is goed, ben alleen benieuwd hoe het gaat met de handel met Tsjechische bedrijven en wat voor problemen kunnen voortvloeien uit transacties!

Wil dit graag weten voor ik wat ga ondernemen!
 
hallo Dirk..

mag ik je een tip geven..??
ga met de relatie waar je zaken mee denkt te gaan doen naar een goed restaurant en maak er een leuke avond van..
tien tegen een dat dit deuren voor je opent die misschien anders gesloten blijven..
want zaken doen is een kwestie van gunnen...
succes..
pes..:top:
 
wees niet te goed van vertrouwen..
controleer of het bedrijf echt bestaat ik heb menig bedrijf meegemaakt die ineens zijn deuren sluit. en nog beter, weet waar de eigenaar woont , het merendeel van de majetel/jednatel adressen bestaan niet.
 
....weet het niet zeker Dirk maar ik denk dat je niet veel gaat verdienen. Ervaring leert dat de door jou genoemde artikelen hier in NL doorgaans goedkoper zijn dan in CZ. Dat geldt trouwens voor de meeste (bouw)materialen. Er komt veel bij kijken, denk alleen maar eens aan het transport. Ik zou een andere handel nemen als ik jou was. Toch succes.
 
Ik zit mijn hele leven in de vloeren, dit product is goed en zijn centen waard, er valt een goede boteham uit te halen!
Het andere product is nieuw, en super:top: ook qua inkomsten!

Ik heb franchise programma opgezet, en denk t voor mekaar te hebben.
Volgende maand naar CZ!:stout:
 

Vodnik

† In Memoriam
Wat betreft vloertegels: Wat in Tsjechie goedkoop aangeboden wordt, komt uit Italie en dat merk je als je ze gaat leggen! Verschillen in afmetingen.

Er zijn hele mooie tegels te vinden, tsjechisch product, niet goedkoop maar wel klasse kwaliteit!
Als Dirk dit voor een scherpe prijs naar NL krijgt, zou het kunnen lukken maar dan moet hij wel een goede marketing opzetten. Helaas wordt er nog vaak "de neus opgehaald" voor tsjchische producten (hoewel Skoda dat beeld al aardig veranderd heeft!)
 
als tegelzetter heb ik dagelijks te maken met tegels van verschillende kwaliteit..
Waar Semabyt op doelt is de Firma Rako, in nederland kwalitatief een goed product..
puur tjechisch fabrikaat, fabriek bestaat al heel lang..
maken ook 10x10 ...:ja:
 
Ik geloof niet dat dit soort antwoorden de vragensteller veel verder helpen....
Verder leiden enkele van de nu gegeven antwoorden mogelijk tot verwarring O.a de BTW kwestie staat nog open, Jan's antwoord klopt nl niet helemaal.
Bij leveringen binnen de EU kan tegen het 0% tarief gefactureerd worden, bovendien is van in- of uitvoer geen sprake maar van een "intracommunautaire transactie" Immers: Tussen de lidstaten van de EU bestaat een vrij verkeer van goederen.

Zaken waarover je beter vooraf kunt gaan informeren bij de Belastingdienst en de Nederlandse Kvk.
 
Bovenaan