Hallo

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo
Ik zit al een tijdje op dit forum te neuzen, maar ik heb mij nog niet voorgesteld
Ik ben Peter en ik woon sinds sept. '07 permanent in Tsjechie in Lazne Belohred (jitsin)
Ik vind het heerlijk hier, de rust, de natuur en het (nog steeds) gemoedelijke van de plattelandsbevolking
Ik kom eigenlijk uit Salland,maar ik heb hier mijn stekkie gevonden

Ik ben bijna 65 jr en kan het hier wel uithouden met mijn pensioentje
Verder geen schokkende berichten
tot later

Peter
 

char

† In Memoriam
Welkom hier, Peter!!

Je woont inderdaad in een mooie omgeving. En genoeg te zien en te beleven daar.
Ik weet niet of ze al geweest zijn, maar je moet echt eens gaan kijken bij de Int. straatraces voor motoren en oldtimer (race)auto's in Hořice!!

Overigens, valt er hier op het Forum ook genoeg te beleven.

Veel plezier!!

Char.
 

char

† In Memoriam
Daar was ik al bang voor, Freddy!!!

Volgend jaar dan maar..

Char.

___________________________________________________
Char. ...loopt soms een beetje achter...
 
Hoi Peter,

Van harte welkom bij het Tsjechisch Forum, en ja je kunt hier ook van alles kwijt noem maar op en je krijgt gelijk of wat later in het jaar antwoord op je vragen. Het is ook altijd :lache: in de chat.

Patrick.
 
Peter in Tsjechie

Hallo Peter

Ik ken Lazne Belohred heel goed ik heb er heel vaak gegeten in het restaurant naast de beek die met het dakterras.
ik ben weg van die omgeving en heb daar toen in de buurt maar een huis gekocht bij Nova Paka en kom er zeker 8 keer per jaar.
Groetjes en veel geluk in Tsjechië
Arie
 

Freddy2005

† In Memoriam
nancy zou je iets kunnen toelichten wat er allemaal gebeurt op dit festival

Even opgezocht en dit Tsjechisch programma gevonden. lazne-belohrad.cz

en verder dit in het Duits

INTERNATIONALES FOLKLOREFESTIVAL „POD ZVIČINOU“

Obwohl es eines der ältesten tschechischen Folklorefestivals ist, hat es mit den Jahren nicht an
Attraktivität verloren. Das Festival ist eine bunte Show in- und ausländischer Folkloreensembles.
In den letzten Jahren erfreuten sich zum Beispiel Ensembles aus den USA, Zimbabwe und Jakutien
des besonderen Interesses des Publikums.
Auf dem Podium wechseln sich dabei bis zu 500 Teilnehmer ab, von denen einige regelmäßig
teilnehmen. Das internationale Folklorefestival „Pod Zvičinou“ ist ein wahres Fest der Folklor.
Iedereen zal dit wel min of meer begrijpen zeker. :fluit:
 
Folkore Festival.

Ik heb een vraag, wat voor activiteiten worden er dan gehouden op dit festival?. Want ik ken geen Tsjechies lezen.

:zwaai: Groetjes en iedereen die er heen gaat, heel veel plezier en wees :wijs: met geld.
 

Freddy2005

† In Memoriam
wat voor activiteiten worden er dan gehouden op dit festival ?


Folkloristische muziek en dans Patrick.

img00030.jpg
 
Bovenaan