Hallo, ik zal mij even voorstellen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,
Ik ben Frans, of mijn Tsjechiese naam, Frantisek. Ik ben in Tsjechië geboren en kort na de Praagse Lente naar Nederland gekomen en hier zo'n beetje mijn leven opgebouwd.
Op dit moment ben ik bezig om het hotel van een vriend van mij te gaan runnen in Rozmital pod Tremsinem, hetgeen inhoud dat ik weer terug ga naar mijn geboortestreek, Pribram.
Ik heb al het een en ander via dit forum uitgezocht maar alle info is uiteraard gewenst, zo zou ik graag willen weten wat een goed gemiddeld maand inkomen in tsjechie is en hoe het met de sociale zaken staat zoals ziekenfonds en dergelijke.
Ik kijk uit naar een leuke tijd hier op het forum

Groet,
Frantisek
 
Dank je voor je reactie, ik heb inderdaad al het een en ander via de zoekfunctie gevonden.
Wat mij nog niet geheel duidelijk is, is wat een normaal/ gemiddeld maand inkomen is, ik weet het is op een ander niveau dan hier in Nederland maar ik wil niet te laag zitten en ook niet het onderste uit de kan. Hier op het forum lopen de meningen wat uit elkaar, ik hoor dus graag de mening van iemand die er daadwerkelijk woont en werkt.
Mijn functie wordt hotel manager in het hotel van mijn vriend maar er is wel een verschil tussen vriendschap en een zakelijke overeenkomst vandaar mijn vraag, aan met name in Tsjechië wonend en werkende mensen.
 
Wel, ik woon en werk hier maar ik heb geen idee wat een gemiddeld inkomen is, hangt er hier in Tsjechië ook van af waar je werkt.
Ik denk dat als je op bijv. Jobs.cz kijkt, je daar wel een redelijk idee kan krijgen.
 
Bovenaan