Hallo allemaal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Als nieuw forumlid wil ik me hier even voorstellen .Wij zijn Lia en Frans samen hebben we drie grote kinderen die op zichzelf wonen,1 kleinzoon van 9 maanden 2 katten en een bernersennenhond.Zo'n zestien jaar geleden besloten wij om eens naar Tjechie te gaan. Een goede vriendin van ons hier in Nederland komt uit Praag en had ons al een heleboel verteld over dit land.We hadden een hele oude kampeerwagen, waarmee we een aantal jaren soms wel vijf weken lang kris kras mee door het land hebben gereden samen met de kinderen en een lieve bouvier.We hebben heel wat gezien van dat prachtige land! Nu zijn de kinderen groot en komen we er nog steeds al is het nu gewoon met de auto maar zeker 4 a 5 keer per jaar zijn we daar. We hebben een aantal vrienden in Tjechie wonen die we zeer regelmatig een bezoekje brengen maar we hebben weinig rust in ons zodoende reizen we ook heel veel rond. Helaas is een van onze beste vrienden pas door een autoongeluk om het leven gekomen.Hierdoor heb ik wél de familie van de vriend leren kennen en ik ben Tjechies gaan leren omdat ik graag kontakt met ze wil houden, zij spreken geen andere taal dan Tjechies. Eigenlijk wilde ik de taal al heel lang leren maar het kwam er niet van. Ook wilde we heel lang eigenlijk een leuk huis in Tjechie kopen maar ook dat kwam er maar niet van. Vorige week zijn we weer naar tjechie geweest,eerst naar Praag,12 km daarvandaan naar Lichoceves. Toen zijn we naar een vriendin gereden in Broumov,verder langs de Poolse grens,terug naar Praag,toen naar tyn waar vrienden van ons net een babytje hebben gekregen,daarna een dagje c.krumlov en verder nog lekker rond gereden,van de natuur genoten en... eindelijk een super leuk huis gevonden. Maandag gaan we dus weer terug om het van binnen te bezichtigen. Reuze spannend allemaal!
<font color="red"> </font>
 
Bovenaan