Guesthouse Camping Pliskovice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Deze zeer verzorgde (kamperen bij de boer, SVR) camping ligt in het kleine dorpje Pliskovice welke direct weer grenst aan Mirovice in Zuid-Bohemen. Deze camping is sinds 2 jaar eigendom van een zeer gastvrij en vriendelijk Nederlands echtpaar. Ook beschikken ze over 2 apartementen die nieuw gebouwd zijn. Het sanitair is nieuw en zeer goed verzorgd.
Je kunt er eten. De camping ligt niet afgelegen en is dus gemakkelijk bereikbaar.
Wij zijn er net 2 1/2 week geweest (van 21-7 tot 6-8) en we hebben geweldig mooi weer gehad. Temparaturen van 38-42, droog en wat ik heel er fijn vond is dat we hier totaal geen last hadden van insekten (s'avonds dus geen vliegen, steekmuggen of overdag wespen) en ook s'avonds werd het niet vochtig en dus kun je tot in de kleine uurtjes buiten zitten.
Kortom. Tsjechie een mooi land en we gaan zeker nog een keer want we willen nog meer zien. En de camping zal dan weer onze keuze zijn. Rust, ruimte, netjes en geen stekende insekten!!! :)

www.pliskovice.com
 
Ziet er inderdaad keurig uit, maar dat mag ook wel voor die prijs. :reken:

Over de kampeertarieven kan ik niet oordelen, maar de weekhuur van een appartement voor twee personen is ongeveer 450 euro (incl. ontbijt en schoonmaak). Komt daar nog een persoon bij, dan betaal je 100 euro extra. Met z'n vieren ben je dus zo'n 650 (!!!) euro kwijt. In het tweede appartement ben je met 6 personen zelfs zo'n 825 euro kwijt! :slik:

Met alle respect: ik vind dit extreem duur. Voor dat geld kan je een heel leuk huis huren in Tsjechië.
 
Heb de apartementen gezien en zagen er tiptop uit (waren dan ook zeer nieuw). Tja das wel een hoop geld, maar vond 2 1/2 week kamperen voor net 300 euro toch wel errug goedkoop en dat maakt mij wel erg blij.....
Konden we de rest van de centjes aan andere uitjes en lekker eten uitgeven.....
 

baret

† In Memoriam
over deze camping.

Wanneer er nou mensen zijn die dit topic openen met innige tevredenheid, mensen die jullie deelgenoot willen maken in de door hen beleefde fijne tijd in dit pension. Die geen woord besteed hebben aan de prijs, is het dan niet verwonderlijk dat een moderator van dit forum zich uitlaat over de hoge prijzen die hier geheven worden? Wie bepaalt die prijs eigenlijk? Heb je gezien wat hier gebouwd is? Ik ben er niet geweest, maar ik durf er wel mensen heen te sturen. En die prijzen zijn denk ik alleszins acceptabel, wanneer je dit vergelijkt met de winsten van SHELL in het laatste kwartaal. Vergeet niet dat het een seizoenbedrijf is en wanneer ze met deze prijzen goed boeken en dus in staat zijn een superkwaliteit zoals de starter van dit topic omschreef, te blijven brengen, dan hebben ze volkomen gelijk.
De route du soleil door Frankrijk kost op dit moment heen en terug al iets van 250 Euro!

SJORS
 
baret schreef:
Wanneer er nou mensen zijn die dit topic openen met innige tevredenheid, mensen die jullie deelgenoot willen maken in de door hen beleefde fijne tijd in dit pension.
Herstel: de fijne tijd die zij beleefd hebben op de camping. En ik ben ontzettend blij dat ze het zo naar hun zin gehad hebben.:ja:

Die geen woord besteed hebben aan de prijs, is het dan niet verwonderlijk dat een moderator van dit forum zich uitlaat over de hoge prijzen die hier geheven worden?
Tenzij jij van mening bent dat de moderators van dit forum hun persoonlijke mening achterwege moeten laten, is dat niet verwonderlijk, nee.

Ik heb op de website de foto's en info over de appartementen bekeken en vergeleken met wat ik in de loop der jaren betaald heb voor allerlei accommodaties. Waarom zou ik dan niet mogen zeggen dat ik het extreem duur vind en dat je voor dezelfde prijs elders in Tsjechië een heel huis kunt huren?

Wie bepaalt die prijs eigenlijk?
Een dwaze vraag voor iemand die zoals jij een eigen accommodatiecomplex runt, Sjors. Wie bepaalt bij jou de prijzen? De dorpskapper? Je klanten? Of jijzelf misschien? :confused:

..... die prijzen zijn denk ik alleszins acceptabel, wanneer je dit vergelijkt met de winsten van SHELL in het laatste kwartaal.
Dat je geen goede argumenten hebt, kan natuurlijk, maar moet je dat nou echt zo nadrukkelijk laten blijken? Of verwacht je echt dat mensen serieus op zo'n onzinnige vergelijking gaan reageren? :lmfao:

Vergeet niet dat het een seizoenbedrijf is en wanneer ze met deze prijzen goed boeken en dus in staat zijn een superkwaliteit ..... te blijven brengen, dan hebben ze volkomen gelijk.
Ik zie dat anders. Als je - om kwaliteit te kunnen brengen - een dergelijke extreme prijs moet vragen, dan doe je naar mijn idee ergens iets verkeerd. Maar het kan best dat heel veel mensen een dergelijke huursom willen betalen. Moeten ze vooral doen; ik zou het er niet voor over hebben.

Nog even voor de duidelijkheid: ik geef nergens een waardeoordeel over de camping of appartementen. Het zal er ongetwijfeld ontzettend netjes, leuk en gezellig zijn, dus laat je vooral niet door mij weerhouden om erheen te gaan. Ik concludeer alleen op basis van de website-info dat ik de appartementen extreem duur vind.
 
Ach, waarom zou daar niets over gezecht mogen worden?
Als ik de site bekijk en de foto's van de appartementen, dan ziet het er prima uit, simpel en nieuw, heel mooi.
Maar 1700 Kc voor 1 nacht vind ik best veel. Wij zitten geregeld in appartementjes, en betalen doorgaans voor een vrij nieuw appartement tussen de 900/1000 Kc per nacht incl ontbijt.

En inderdaad wanneer je met meer dan 2 bent is zo'n appartement is het toch vaak wel klein en kun je voor hetzelfde geld in Tsjechië een riant huis huren.

Dus ja ook ik vind dit behoorlijk aan de prijs.
 
Bovenaan