Grote beurt Skoda Octavia

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Sinds kort hebben wij een Skoda Octavia tdi. Wij gaan deze zomer 6 wkn naar cz. Is het voordeliger om een grote beurt in cz te laten doen? (Toen ik grote beurt in cz bij google intikte, kwamen er allerlei niet auto gerelateerde meldingen.)
 
Leuke auto Cor. :D Wij hebben onze auto's tot dusver altijd in Tsjechië een grote beurt laten geven. Bij de Mazda scheelde dat bijna de helft, dat komt voornamelijk door de arbeidsuren. Onze Octavia is nog niet geweest, geen idee wat dit gaat schelen in de kosten, maar zal zeker voordeliger zijn dan in NL.
 
Het zal altijd goedkoper zijn in CZ.

Echter, als je een nieuwe auto rijdt, met nog fabrieksgarantie, moet je het onderhoud wel door een Skoda dealer laten doen. Anders vervalt de garantie.
 

Vodnik

† In Memoriam
Ik heb tussen 2000 en 2012 twee (nieuwe) octavia's gereden in CZ, een TDI 81kW en een TDI 96kW, totaal ca 360.000 kms. Service is hoofdzakelijk in CZ uitgevoerd (met de eerste 50% CZ en 50% NL).
Mijn ervaring is dat het wel iets goedkoper is maar niet om er een reis voor te maken!
De noodzakelijke onderdelen en olie zijn in CZ net zo duur als in NL, verder werkt Skoda met vaste prijzen voor vaste werkzaamheden, net als in NL. Wat mij wel altijd opviel is dat je niet "lastig gevallen" wordt met zinloos "onderhoud" zolas vullen waterreservoir ruitewissers. Verder werden zaken zoals een grote wasbeurt standaard uitgevoerd zonder daarvoor geld te rekenen.
Als je een oudere auto hebt die je laat servicen bij een niet-skoda dealer, dan kan je wel véél goedkoper uit zijn!
(Ik ging voor onderhoud altijd naar Jarov in Praag, de grootste skoda dealer in CZ waar ik ondaks dat toch nog erg persoonlijk behandeld werd!)
 
Bovenaan