Grootste foto van Praag ooit gemaakt

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Dit is de grootste foto van Praag ooit gemaakt

praha.jpg


Fotograaf Jeffrey Martin heeft de grootste foto van Praag ooit gemaakt en inderdaad een van de grootste foto's die ooit ergens is gemaakt. Martin bracht drie dagen door met het maken van duizenden afzonderlijke afbeeldingen om een enkele afbeelding te maken die 900.000 pixels breed is.

De foto heeft een totale bolresolutie van 405 gigapixels en is verbluffend. Martin gebruikte een 600 mm-lens en een 50 MP DSLR om foto's te maken van bijna alles in de oude stad. Je kunt de kathedraal, Praagse burcht en zelfs straatborden, bouwborden en duiven zien. Het is een fascinerend uitzicht op een prachtige stad.

Zie de foto op 360gigapixels.com/prague_gigapixel_panorama_900K_2018.

"Ik heb deze gigapixel-foto gemaakt vorig jaar medio november. Het is gemaakt van 8000 foto's. Het werd geschoten vanaf de top van de klokkentoren op het Oude Stadsplein, gebouwd in 1410.
De toren had op dat moment een steiger, helemaal naar boven langs de bovenkant van het dak: een perfect platform voor een 360º-foto met een hoge resolutie. Kon ik maar daarheen komen! Ik heb zelfs niet overwogen om te proberen, aangezien het antwoord op dergelijke vragen meestal 'nee' is. Mijn collega ,een wat meer ondernemende marketingvriend, was in staat om te praten tot ze "ja" zeiden. Wauw! aldus Jeffrey Martin.

"Er waren problemen van een of andere soort met elke reeks afbeeldingen - sommige afbeeldingen onscherp, sommige afbeeldingen zijn overbelicht omdat de zon een minuut of twee uit de wolken kwam. Zo begon een heel lang en moeizaam proces van het combineren van een heleboel afbeeldingen, geschoten op verschillende tijden, misschien zelfs met een andere lens, in een enkele afbeelding ", voegde hij toe.

Bronnen radio.cz/en + praguemorning.cz.

Bibliotheek Strahov-klooster 40 Gigapixel: wereldrecord indoor foto


Jeffrey Martin scoorde in 2011 een hit op het internet met een spectaculaire 360-graden foto van de Philosophical Hall in de bibliotheek van het Strahov-klooster in Praag. Zijn 40-gigapixel-panoramafoto van de prachtige barokkamer, waarin gebruikers op hun computerscherm kunnen in- en uitzoomen, wordt zelfs beschouwd als de grootste binnenfoto ooit gemaakt.

Zie blog.360cities.net.
 
Bovenaan