Groenten in supermarkten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vodnik

† In Memoriam
Helaas zijn groenten bij de (groot)winkelbedrijven nog niet "in" want het aanbod is maar magertjes en wát er dan aangeboden wordt is vaak van kwaliteitsklasse ll.
 
Maar toch...komt er wel steeds meer aan verse groente in de schappen, en ik vind de kwaliteit best goed.
Tegenwoordig zelfs sperciebonen en gemengde sla (net als in nederland) af en toe witlof en verder is er volop bloemkool, broccoli, wortels, witte, groene, chinese en rode kool en natuurlijk de paprika, komkommer en tomaten.
Kortom ik ben er tevreden mee.
 
In Trutnov is - sinds eind oktober - een Tesco Extra gekomen. Hier is vaak prima kwaliteit witlof te koop.
Bij de Albert (die deze zomer vernieuwd is) is de kwaliteit van groente en fruit sterk verbeterd. Als ik een keertje in een andere plaats de Albert bezoek, is de kwaliteit daar beduidend minder.......
 
Karinka, bedankt voor de tip. Ik ga daar ook eens kijken naar witlof. Ik doe meestal boodschappen bij de Tesco in Policka, maar dan kan je beter niet thuis verzinnen wat je wilt eten. Meestal hebben ze dat dan net niet. Dus ik neem de groente die ze op dat moment hebben. Hierdoor heb je ook niet het probleem van wat moet ik nu weer eten?
 

kuurgast

Donateur
Aanbod van verse groenten is er momenteel bijna niet of het komt uit het buitenland. Als je bv knolselderij ziet liggen is die waarschijnlijk uit NL afkomstig zie hier onderaan.
Zie de Kalendář českého ovoce a zeleniny/Kalender van de Tsjechische groenten en fruit ,voor welke verse producten er zijn.
Na de farmářských trhů/boerenmarkten schieten nu de Farmářské prodejny/boerderijwinkels de grond uit met verse producten uit de regio en specialiteiten uit andere delen van het land. Een lijst daarvan met vice/verwijzingen staat op vitalia.cz.
 
Karinka, bedankt voor de tip. Ik ga daar ook eens kijken naar witlof. Ik doe meestal boodschappen bij de Tesco in Policka, maar dan kan je beter niet thuis verzinnen wat je wilt eten. Meestal hebben ze dat dan net niet. Dus ik neem de groente die ze op dat moment hebben. Hierdoor heb je ook niet het probleem van wat moet ik nu weer eten?
Marwa, het is er niet altijd maar wel regelmatig en Tesco heeft i.d.d. minder keus.
 
Bovenaan