Green Valley Park in Starkov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,:zwaai:
Wie heeft er ervaring met Green valleypark in Starkov.
Ik heb de website gelezen, maar wil graag ervaringen van mensen horen.
Op de site van dit park staat ook dat je voor allerlei dingen apart moet betalen zoals water en elektrisch, hoeveel is dat ongeveer als je er 2 weken zit? En is dat normaal dat dat nog boven op de huurprijs komt, dan worden het best wel dure weken.
Ook beddegoed en handdoeken zijn verplicht om te huren?!!!??

Wie o wie weet er meer over te vertellen.:danku:
groet Jolly
 
Green valley

Wij zijn vorig jaar in green valley geweest.
Op zich wel goed bevallen maar dat is bij ons eigenlijk altijd wel in tsjechie.
Huizen zijn van binnen schoon en netjes.
Het park zelf was wat minder vond ik,maar voor kinderen genoeg vermaak.
Een redelijk zwembad,mini golf en een kleine visvijver.
Toch gaan wij er nooit meer heen.
De prijs is veel te hoog in het hoogseizoen plus nog eens €150 extra ongeveer voor gas/electra per week.
Heb al heel wat leukere huisjes meegemaakt voor heel wat minder geld!!!
Een min punt is ook dat je je auto niet bij de huisjes mag parkeren maar bij het restaurantje.
Sta je dan iedere dag met je boodschappen om weer gezellig de helling op te lopen.
Gr.Wilfred
 
Misschien handig om te vermelden dat Starkov en met name het Green Valleypark(je) nogal afgelegen liggen. Als je van rust en natuur houdt is het er prima.
Voor winkelen en vertier moet je een redelijk eind rijden naar Trutnov (25 km) of Náchod (18 km). In de winter is Starkov qua bereikbaarheid redelijk moeizaam.
 
Starkov ligt in het nationaalpark en het is er inderdaad ontzettend mooi en een hemel voor vogelspotters, wandelaars, mountainbikers. ik heb er een huis in Bystre (gemeente Starkov) ik kom er al jaren, alleen het laatste stuk vanuit Jivka wordt niet gestrooid maar heb daar nooit moeite mee gehad. Bovendien kun je voor je boodschappen en uit eten prima in Hronov en directe omgeving (6km) terecht.
 
Hallo, heeft iemand recente ervaringen met Green Valley park? Wij willen met onze 2 kinderen van 2 en 4 twee weken daarheen, maar ik lees ook nog wel wat slechte ervaringen.

Bedankt voor jullie reacties.
 
Net 2 weken op dit park geweest. Prima bevallen. WYSIWYG (What You See Is What You Get): de website geeft keurig de mogelijkheden/beperkingen aan. Beperkingen zoals het niet mogen parkeren, steile paden op het park. Is dus ook niet terecht om hier over te klagen!
Met betrekking tot stroomkosten: ook dit wordt vermeld op de site, inclusief het tarief per kW (4 CZK). In het huisje is een meter aanwezig, je kunt dit zelf bewaken. De eindafrekening klopte tot op de cent. Wij waren (in het hoogseizoen) iets van 12 Euro kwijt voor 2 weken. Dit zal uiteraard tijdens de koudere perioden hoger zijn, vanwege de, in elke aanwezige ruimte aanwezige, elektrische kachels.
Tijdens onze aanwezigheid bestond de bezetting uit ongeveer 90% Nederlanders.
M.b.t. supermarkten, banken e.d.: bijna elk (groter) dorp heeft wel een Pennymarket en geldautomaat. Dichtstbijzijnde dorp met supermarkt: Hronov, ongeveer 4 kilometer.
 
We zijn net terug uit CZ van een geweldige vakantie op het Green Valley Park in Starkov. We hebben het geweldig naar onze zin gehad en met name onze kinderen hebben er veel vrienden gemaakt. Het is een echt familiepark met ontzettend vriendelijk personeel dat je werkelijk overal mee helpt en van dienst is. Het park ligt op een geweldige plek, is goed onderhouden en de woningen zijn ruim, schoon en netjes. Bij aankomst krijg je een welkomstdrankje, uitleg over het park en een map met info over de omgeving, genoeg voor een maand aan uitstapjes. Er hangt een heel rustige sfeer, je komt er echt tot rust terwijl de kinderen zich uitstekend vermaken.
Deze winter gaan we er weer naar toe. Wat we gehoord hebben van de overige gasten is het in de winter ook meer dan de moeite waard.
Wat ons betreft een echte aanrader.
 
Die omgeving is dat het zeker waard.
Elk seizoen heeft daar zijn eigen schoonheden. Jestrebi Hor
Je moet voor de grotere pistes (Snezka) wel wat verder rijden maar dat vind ik geen probleem.
kleine pistes zitten er volop in de directe omgeving zoals in Radvanice en sinds vorig jaar Chlcve, net voorbij Bystre, dichtbij het leuke authentieke restaurant Fortuna.
 
Green valley park

Zeker de moeite waard ! leuk voor een jong gezin. de kinderen kunnen volop spelen en de ouders genieten van de rust en de natuur.

Maar ook wandelaars komen hier aan hun trekken.
 
en dan vergeet je nog de rijke historie van het sudeten-duitsland en het basale authentieke Boheems leven van genieten. wanneer was je er voor het laatst? ligt er nog veel sneeuw. was zelf voor het laatst in Bystre (Starkov) 14 december 2010, genoten en een haas en sohn kachel voor in Nederland gekocht.
 
Ik heb begrepen dat het in die periode in (Bystre) Starkov heel erg glad was, huurders van ons huis zijn onder anderen gaan glijden met de auto en daardoor stukken. Ze hebben dagen niet durven te rijden.
Dat is het mooie maar soms even het onhandige als je in een natuurpark ligt waar niet gestrooid wordt. Geeft altijd erg mooie plaatjes. Ook last gehad?
 
Bovenaan