Goedkoop vliegen naar CZ met SkyEurope ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

</font><blockquote><font class="small">Als antwoord op:</font><hr />
Is Slovak Airlines ook zo goedkoop als SkyEurope of Germanwings?

[/ QUOTE ]

Volgens een folder van Slovak Airlines vlieg je vanaf Brussel naar Bratislava vanaf 85 Euro. Schrijven ze alleen niet bij of het retour of enkeltje is.

http://www.slovakairlines.sk
 
Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om dan nog eens met de bus naar Praag te moeten, dat is langer dan de vliegtijd.
In december vloog CSA redelijk goedkoop naar praag voor 120 ex. luchthblstng. maar dat was maar 40 euro. Maar nu vliegen ze weer voor de volle prijs van 266 belachelijk gewoon. Er is weinig concurrentie naar Praag er vliegen geen budget maatschappijen (misschien verandert dat nadat ze bij de EU zijn gekomen). Je vliegt nu het goedkoopst naar Praag voor 149 met Lufthansa en dan komt er nog eens 70 euro luchthavenbelsting bij en je moet overstappen. Met klm airmiles vlieg je voor 122 (5000 miles) of 136 (2500 miles). de prijzen kunnen soms dus erg varrieren en lijndiensten zijn ook duurder dan charters. op www.vliegwinkel.nl kun je de goedkoopste weg zoeken.
 
Ik had het op een bepaald moment ook helemaal gehad met de bus, maar al met al kom ik er langzaam op terug....nauwelijks inchecktijd nodig, je komt midden in de stad aan, je reist 's nachts (maar daarbij moet ik wel melden dat ik ben geprezen met het voordeel dat ik &amp;#242;ok in een bus kan slapen!!) en de prijs is nog aardig te doen (vooral als je een paar keer per jaar gaat). Alleen met de auto is mij best goed bevallen, maar voor dat benzinegeld had ik twee retourtjes met Eurolines kunnen kopen..... Maar als er van Amsterdam naar Praag wordt gevlogen voor slechts € 85,= dan zal ik er zeker gebruik van gaan maken hoor.
smile.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Als antwoord op:</font><hr />
Ik had het op een bepaald moment ook helemaal gehad met de bus, maar al met al kom ik er langzaam op terug....nauwelijks inchecktijd nodig, je komt midden in de stad aan, je reist 's nachts (maar daarbij moet ik wel melden dat ik ben geprezen met het voordeel dat ik &amp;#242;ok in een bus kan slapen!!) en de prijs is nog aardig te doen (vooral als je een paar keer per jaar gaat). Alleen met de auto is mij best goed bevallen, maar voor dat benzinegeld had ik twee retourtjes met Eurolines kunnen kopen..... Maar als er van Amsterdam naar Praag wordt gevlogen voor slechts € 85,= dan zal ik er zeker gebruik van gaan maken hoor.
smile.gif


[/ QUOTE ]

hoeveel kost het met eurolines dan?

ik ging altijd met de tsjechen www.ftl.cz geloof ik.
Was altijd goedkoper dan eurolines.

Maar ik vlieg meestal met airmiles en ik heb het er wel voor over meer te betalen, dan ben ik er ten minste lekker snel. De bus vond ik echt dramatisch. Auto is veel beter te doen aangezien we op de helft in duitsland kennissen hebben wonen waar we dan slapen.
 
D

Deleted member 495

Guest
Als alternatief kun je vanaf Niederrhein (D) vliegen naar Wenen. Niederrhein ligt bij Kleve (net achter Nijmegen).
Komende maand ga ik deze maatschappij proberen en zal mijn bevindingen op het forum zetten (vbird.com)
Overigens start 3 maart Discovery met een binnenlandse vlucht van Praag naar Kunovice (regio Zlin). Ook vliegen ze op Slowakije (www.discovery-link.com)

Het wordt steeds beter en goedkoper
 
Bovenaan