Goedkoop overnachten in Praag?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo iedereen,

wij gaan op reis naar Praag en we zoeken goedkope overnachtingen.
d.w.z. rond de 15 euro per persoon per nacht. Hoe authentieker, hoe beter zou ik zeggen, bij een echte Tsjechische host...

De data waarop we willen blijven overnachten zijn 1 april, 2 april, 6 april en 7 april.

Kan iemand ons iets aanbevelen?

bedankt!!!
 
Ik heb het afgelopen jaar een paar keer geboekt via www.booking.com. Het goedkoopste hotel wat ik geboekt heb was 16 euro voor een éénpersoonskamer in Zizkov. Was prima hotel voor die prijs.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met hoe authentieker hoe beter, maar de goedkope hotels waren een beetje versleten en hadden een eind jaren ´80 begin jaren ´90 decor en rohliky en oploskoffie bij het ontbijt. Typisch tsjechisch?
 

Vodnik

† In Memoriam
En voor 200 czk pppn heb je een tweepersoomskamer in Ubytovna Maleciska (Praag 10 Pocernicka ulice) Zeer eenvoudig maar netjes.
Er wordt echter alleen tsjechisch gesproken dus voor reserveren kan dat een probleem zijn.
(Deze slaapgelegenheden worden veel door czechen gebruikt die in een andere plaats wonen)
 
Voor minder dan 15 euro: hostel Praha Ladvi. Ligging direct aan Metro (station Ladvi, rode lijn). En direct tegenover bewaakte parkeerplaats (eveneens goed betaalbaar). En goede pizzeria (Giovanni). Onlangs in elk geval aan de buitenkant een verfraaing. Van binnen ken ik het niet. Ga je met de auto naar Praag dan is de ligging perfect. Straat heet Davidkova. Via Google is hostel makkelijk te vinden.
 

kuurgast

Donateur
Het kan nog goedkoper!
Stond in de idnes.cz deze week nl Couchsurfing overnachten bij lokale mensen thuis "gratis".

edit;ik hoop dat je deze berichten nog wel leest want je was hier kort aanwezig zie ik nu.
 
Mooi concept! Voor mij gaat het niet zozeer om het geld uitsparen. Maar het lijkt me leuk om als ik in Praag ben contact te hebben met "locals" zodat je toch wat meer van de cultuur opsteekt. Zal me is aanmelden bij de site.

Bedankt voor de tip!
 
Bovenaan