Goedkoop hostel gezocht in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo Tsjechie-kenners!

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Praag met de familie. We zijn een groep van 13 personen, incl. 4 kinderen.
Nu heb ik al een beetje rondgekeken op dit forum en wat gezocht op internet en er zijn 2 hostels die mij wel aanspreken:
Hostel Praha Ladvi
en
Hostel Marabou
Beide kosten rond de 15 euro p.p.p.n. en dat ligt rond het bedrag wat wij in gedachten hadden.
Kan iemand mij vertellen welke van de twee er een betere ligging heeft? Zeg maar, dichterbij het centrum of bij touristische plaatsen? Of welke van de twee er uberhaupt beter is?
Of weet iemand eventueel een ander (beter/goedkoper) hostel? Of een vakantiehuisje (en dat zou dan nog goedkoper moeten kunnen neem ik aan)?
Het gaat om de periode donderdag 13 mei - zondag 16 mei.
Allemaal alvast heel erg bedankt! :top:
 
Kijk even op google maps en je ziet dat Malabou dichterbij het centrum ligt dan Ladvi. Loopafstand is wat veel gezegd maar het zou kunnen (zo'n 3,5 km).
Ladvi is verder (water over) maar ligt wel erg gunstig om relaxed te bereiken vanaf de snelweg en veilig te parkeren. Ladvi ligt tegen het gelijknamige metrostation maar is wel een kwartiertje van het centrum.
 
Hallo,

In Hostel marabou zijn wij een aantal jaren geleden geweest, en dit is zeer goed bevallen.
Mooie kamers, gezellige sfeer, simpel ontbijt maar goed, en ongeveer 10 minuten lopen naar het centrum, en als je met het vliegtuig komt moet je ze even een mailtje doen en halen ze je ook nog op voor een klein bedrag.
veel fun alvast met voorbereiden
 
Hallo Stijn!

Zojuist even op Plusprague gekeken...ziet er inderdaad erg leuk uit!
Maar hoezo boven ons budget? Want voor zover ik het kan zien is het juist nog veel goedkoper dan 15 euro p.p.p.n. (6 - 12 euro)...
Of mis ik iets?
En ligt het wel dichtbij een metrostation?
Bedankt voor de tip!
 
Hallo allemaal!

Na heel veel en heel lang zoeken op deze site en op internet en zelfs al mailtjes over en weer te hebben gestuurd naar sommige hostels ben ik er toch nog niet helemaal uit. De hostels die me erg aanspraken liggen vrij ver uit het centrum en ik weet niet hoe makkelijk het is om een metro te nemen in Praag (als het net zo makkelijk zou zijn als in Parijs dan is het geen probleem...maar dat vraag ik me dus af).
Is er iemand die mij een goedkoop hostel/hotel in het centrum van Praag kan aanbevelen? We zijn met een groep van 13 man, incl. 1 baby en 3 kinderen. Het is dan toch wel handig als je niet elke dag in de metro hoeft.

Alvast heel erg bedankt!
 
Bedankt voor de site! Daar kan ik wat mee.
Welke wijk van (het centrum van) Praag is het beste om te zitten?
Stare Mesto, Nove Mesto of Mala Strana?
Of als ik niks vind is het misschien toch een optie om met de metro te gaan...
Bedankt voor jullie hulp!
 
marabou is echt maar 10 minuten lopen naar het centrum...en je komt ook nog veel leuke tentjes voorbij.
Met de bus is het nog geen 5 minuten.....
Dat is toch heel dichtbij ???
Praag 1 is het oude centrum ( welke ook het leukst is, met alle bezienswaardigheden bij elkaar)
Op de site van marabou kan je ook lezen dat het hooguit 13 minuten lopen is....ik kan je vertellen dat het in 10 minuten makelijk te doen is.
Veel succes met je zoektocht.
http://www.hostelmarabou.com/index.html
 
Bovenaan