Goederen exporteren vanuit Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie weet er meer over de kosten en procedures om goederen vanuit tsjechie naar nederland te importeren?
blush.gif
 
Re: goederen exporteren uit Tsjechie

Licht eraan.

Wil je wat dingen als partikulier meenemen of als bedrijf?
 
Re: goederen exporteren uit Tsjechie

Net wat Erik schrijft, wat wil je exporteren en hoe?
Zelf hebben wij in het verleden autoonderdelen, hout speelgoed en nog wat andere zaken geexporteerd.
Je hebt in iedergeval export papieren nodig voor de CZ kant en inport voor de EU kant. Ik zou wachten tot mei 2004 als dat kan, dan zijn de mogelijkheden beter en de het papierwerk minder.

Ahoj,

Alfred
 
Re: goederen exporteren uit Tsjechie

En als ik mijn huisraad wil invoeren in Tsjechie wat voor douane documenten heb ik dan nodig?
En heb ik dan ook uitvoer en invoer docs nodig?
Groeten Alberto
 
Re: goederen exporteren uit Tsjechie

Als jij officieel immigreert in CR, dan mocht je een half jaar na deze datum je eigen bezittingen gewoon zo meenemen.

Je moest dan wel papieren hebben om aan te tonen dat je verhuist.
En de spullen moesten een bepaalde tijd in je bezit zijn, een jaar of een half jaar ofzo, ook dit moest je kunnen aantonen met bonnetjes enzo.

Dit geld meer voor de grote dingen.

Maar of dit hele verhaal nog zo is weet ik niet.

Maar opzich denk ik dat als je naar de grens rijdt, gewoon zegt dat je gaat verhuizen en je idd echt spullen uit 1 huis bij je hebt dan zullen ze je wel laten gaan.

Maar neem je alles zelf mee?
Als je het een verhuizer laat doen, die regeld dan alles voor je.

maar kweet ook niet precies hoe het nu zit.
 
Re: goederen exporteren uit Tsjechie

Ja maar weet je wat een verhuizer kost..
shocked.gif
..
Ik ga idd alles zelf doen, en desnoods laat ik in het begin hier nog wat achter wat ik later op kan halen.
Ik hou hier namelijk nog een adres
27.gif
aan voor wat officiele instanties.
Maar goed bedankt in ieder geval voor je antwoord, ik weet weer wat meer.
 
Re: goederen exporteren uit Tsjechie

maar ik bedoel eigenlijk....is er geen website van de ambassade of zo, waar ik in het algemeen wat informatie hierover kan ophalen? Ik wil overigens gewoon als bedrijf in tweedehands muziekinstrumenten deze gaan invoeren vanuit tsjechië.....
 
Re: goederen exporteren uit Tsjechie

Bedankt Alberto (en ook de overige reacties); het is in eerste instantie de bedoeling om huisraad naar Tsjechie te brengen. Wellicht in de toekomst nog commerciële ambities, dat zie ik nog wel.
Ben enkel aan het oriënteren..
 
Re: goederen exporteren uit Tsjechie

Ha die Roberto,
Ik ben naar een expeditiebedrijf geweest en die zeiden dat je een uitvoerdocument voor de eu moet hebben
crazy.gif
en een invoerdocument voor Tsjechie. En alleen een uitvoerdocument kon ik hier laten opstellen voor huisraad en dan moet je alles wat je wilt meenemen op een lijst zetten en deze bij het document voegen. Ik heb inmiddels mijn huisraad begin January naar CZ gebracht en ik heb mijn documenten niet laten zien alleen had ik wat overredingskracht nodig omdat mijn aanhanger nogal groot
confused.gif
was en ik via de personenwagen overgang doorwilde omdat de vrachtwagens meestal nogal lang moeten wachten
blush.gif
en het is gelukt. Op mijn website staan foto's over de verhuizing met de aanhanger/trailer.. vysneny dum .
groetjes Albert
 
Re: goederen exporteren uit Tsjechie

wat zijn de kosten die jij ongeveer hebt gemaakt voord de verhuizing?
 
Re: goederen exporteren uit Tsjechie

De kosten die ik gemaakt heb waren de diesel ongeveer 400 Euro, de trailer huren 300 euro en het uitvoerdocument a 35 euro die ik dus niet heb gebruikt.
Ik neem aan dat je deze kosten bedoelt.
groeten Alberto
 
Re: goederen exporteren uit Tsjechie

ja inderdaad, thx
ik hoop dat ik deze gegevens ooit nodig heb
laugh.gif
yeah.gif
 
Re: goederen exporteren uit Tsjechie

Alberto, Je moet je export document wel laten aanzuiveren hoor !!! Anders kan je een boete krijgen achteraf.
Je kan best naar een expideteur gaan in Tsjechie, zij kunnen dit nog voor je regelen.
Eens je een Export document hebt laten maken bij een Nederlands expeditiekantoor moet dat ook aangezuiverd worden, anders komt de douane (na 3 maand ongeveer) bij hen aankloppen en moet je allerhande bewijzen voorleggen dat de goederen daadwerkelijk ge-exporteerd werden, zoniet hangen daar boetes aan vast.
(Werk zelf in export-import, vandaar...)
 
Re: goederen exporteren uit Tsjechie

O dat wist ik niet Kesip, dank je voor de tip. Ik ben zelf momenteel in Nederland dus ik zal het eens navragen hier hoe dit precies moet.
 
Bovenaan