Goede vertaalsite gezocht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo, Ik wil graag een briefje sturen naar een oude kennis in CZ.
De Tsjechische taal ben ik totaal niet machtig..Ik heb voorheen wel eens een stukje door Google vertaald, maar ik heb daar niet echt vertrouwen in.
Heeft iemand een tip voor een goede vertaal-site???:toppie:
 
Mijn mening is; gezien het feit dat Tsjechisch hele andere zinsopbouw heeft dan Nederlands komt het via de vertaalsites er altijd heel ' krom' uit en dan terwijl Google Translate een van de beste sites is naar mijn mening. Deze sites vertalen nou eenmaal woord voor woord. :confused:
 
Een vertaalsite kan eenvoudig weg nooit feilloos vertalen. Er kunnen bijzonder stomme en kromme situaties ontstaan. Google is volgens mij zeker een van de betere als je het daarmee toch wilt proberen. Maar een briefje wil hier ook vast iemand voor je nakijken gok ik... Wat trouwens wel beter werkt is google laten vertalen vanuit het Engels. Dat werkt beter dan vanuit het meer exotische Nederlands-:)
 
Dank voor jullie reactie, het gaat om een briefje waarin ik een persoonlijke situatie moet uitleggen, heb het al eerder geprobeerd maar dit kwam volgens mij niet duidelijk over, het gaat om een "oude dame" van 83 jaar, bellen helpt ook niet goed.....Ik ga het eerst van NL naar duits proberen kijken hoe de vertaling is, klopt dit een beetje, dan in CZ....ben benieuwd...Nog maals bedankt!!:ja:


Nou dat is geen succes, ik heb het van NL naar D vertaald, kon het zelf met moeite lezen....

Hier komt dan mijn brutale vraag....is er iemand die voor mij het briefje wil vertalen, kost waarschijnlijk 5 min en je krijgt mijn eeuwige dank!!!:bloem:
 
Ik zou het er op wagen Sibbel maar hoe doen wij het daarmee niet de geheele aardbol meegenieten moet? Trouwens Je avatar is dat bij Vysoke nad Jizerou gefotograheerdt?Mij lijkt van wel. Heb ik het goed?
 
Hallo Mazackova,

Wat fijn dat je dit voor mij wil doen!!!Maar idd hoe pakken we dit aan, denk via een persoonlijke mail??Of in de boven balk staat "conversaties"..ik ga het even uit proberen!!

Mijn avatar is uit Vrchlabi...:ja:
 
App van de dag is vandaag een vertaler.

En die is helemaal gratis natuurlijk.

Voice translator

Maar of deze bruikbaar is aan de balie bij een Tsjechisch bedrijf weet ik niet.

Wel makkelijk als dat zo is.
 
Ik heb suggesties voor drie verschillende snelle en gratis vertaaldiensten.

Google Vertalen
Het vertaalt bijna 100 talen en biedt zowel snelle als volledig gratis vertaaldiensten. Er zijn bijna geen tekortkomingen:

VertaalSite
Hij vertaalt in 65 verschillende talen, Nederlands, Engels, de leukste onderwerpen en werkt snel. Het kan tot 5000 tekens vertalen.

Yandex Vertalen
Dit is het systeem dat de minste taal van de drie vertaalt, maar het kan de voorkeur hebben omdat het snel en gratis is.
 
Bovenaan