Horeca Goede restaurants in Harrachov?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zoals velen hier volgens mij, gaan ook wij volgende week naar Harrachov. (Kunnen we daar dan ook geen meeting :shake: organiseren?)

Nu zijn we op zoek naar goede kindvriendelijke :kind: restaurantjes daar. Wie is er al eens (of vaker) geweest en heeft er tips?

Alvast bedankt!
 

Maria

Geroyeerd Lid
Alles is kindvriendelijk want super gemoedelijk.
Naast pension Patrick & Filip zit de beste Italiaan met de lekkerste salades die ik ooit gegeten heb, uit m'n hoofd Verda Rosa. Jammie! (bijna jammer dat ik niet naar Harrachov ga...)(omrijden dan maar???)
 
kindervriendlijkheid kennen ze nog niet daar, daarmee bedoel ik dat er geen speciale kindertafels, of speelhoeken zijn.

het eten in bleu caffee is te doen de rest is in vakantie periodes slecht
 
Vašek m schreef:
kindervriendlijkheid kennen ze nog niet daar, daarmee bedoel ik dat er geen speciale kindertafels, of speelhoeken zijn.

het eten in bleu caffee is te doen de rest is in vakantie periodes slecht
ohh natuurlijk had niet gelezen dat het kindvreindelijk moest zijn :oeps:
 
Corrie schreef:
........maar je kan voor je eigen kinderen toch wel wat kleurtjes of spelletjes meenemen?
Dat doet toch iedereen???
Valt me al jaren op dat veruit de meeste Tsjechische kindertjes zich in Restaurants wel keurig weten te gedragen.
In tegenstelling tot hun Hollandse tegenvoeters die zonder kleurtjes, barbies computerspelletjes, en weet ik veel meer wat NL'ers nog meer meeslepen om hun kroost "rustig" te houden, als kamikazes tussen de tafels doorjassen.
Nee niet iedereen, zeker niet de Tsjechen. Die voeden hun kinderen nog gewoon op. Is nog een stuk voordeliger ook.
 
Corrie schreef:
Natuurlijk is alles ook voor kinderen, maar je kan voor je eigen kinderen toch wel wat kleurtjes of spelletjes meenemen?
Dat doet toch iedereen??? :fool:

Sorry hoor, maar ik had bij Blue Caffee een beetje een idee van een Hardrockcafe o.i.d. vandaar mijn vraag. Denderende muziek zitten mijn kinderen niet op te wachten namelijk! En met kindvriendelijk doel ik meer op aanwezigheid van kinderstoelen en kindermenu's.
 

Maria

Geroyeerd Lid
Hoi BeauNica,
waar heb je nu uiteindelijk gegeten en hebben je kinderen als kamikazepiloten door het restaurant gevlogen of heb jij ze wel keurig opgevoed :-)?
groetjes, Maria
 
Hoi Maria,

We hebben uiteindelijk heerlijk gegeten bij Verda Rosa en Katka. En zeker Verda Rosa daar kunnen de pizzeria's hier nog een puntje aan zuigen. Ik krijg er nog honger van als ik er aan terug denk. 's Avonds stonden de mensen in de rij om naar binnen te gaan. Bij andere restaurants ook wel, maar toch wat minder. Ook nog bij een groot restaurant ergens aan de piste van de Plocskischool gegeten, maar daarvan vond ik het NIET nodig om de naam te onthouden, als je begrijpt wat ik bedoel.
We zijn echter om de dag met de kinderen uit eten gegaan, de andere dag gewoon 1 van ons thuis gebleven om te koken voor ze. De restaurants waren zo overvol en daardoor rokerig, dat we ze dat niet dagelijks aan wilde doen. Met de kinderen zijn we alleen bij Katka geweest, daar mag niet gerookt worden en omdat het niet aan de hoofdweg ligt maar een stukje omhoog, viel het ook mee met de drukte daar. Tenslotte: Wij hebben inderdaad wel getracht om onze kinderen (4 1/2 en 2 1/2 op te voeden en dus hebben ze (behalve om naar het toilet te gaan dan) de tafel niet verlaten. Overigens zelf ook geen last gehad van rondrennende Nederlandse (andere smaken waren er bijna niet) kinderen.

Groetjes van Ella
 

Maria

Geroyeerd Lid
Goed te horen dat het nog steeds goed toeven is bij Verda Rosa (ook zo lullig als je een advies geeft aangaande een restaurant en t is niet te eten :-)). Het was dus blijkbaar erg druk! Wij aten meestal tussen de middag daar, misschien scheelt dat. Wij waren dit jaar in Rokytnice en daar viel het me op (als zeer positief punt!) dat er in restaurants überhaupt niet gerookt mag worden of bv tussen 12:00-14:00 en 17:00-20:00 uur niet. Vond ik best progressief!
groetjes, Maria
 
Maria schreef:
..... daar viel het me op (als zeer positief punt!) dat er in restaurants überhaupt niet gerookt mag worden of bv tussen 12:00-14:00 en 17:00-20:00 uur niet. Vond ik best progressief!
Hebben ze ook bepaalde tijden dat alcohol taboe is of er geen vet eten genuttigd mag worden? Da's vast ook heel progressief. :D
 

Maria

Geroyeerd Lid
Haha, dat vind ik nou meer maatregelen die in Nederland genomen zouden kunnen worden! Maar goed, ik vind het toch wel lekker dat je gedurende het eten niet steeds wolken rook hoeft in te ademen, maar dt is natuurlijk persoonlijk! En zeker als je met kleine kinderen bent kan ik me voorstellen dat je met de keus voor een restaurant daar zelfs rekening mee houdt. Ook een kwestie van opvoeden....:-)
 
Ik begrijp je voorkeur heel goed, hoor...
Maar ik ben ervoor om mensen zoveel mogelijk vrij te laten, of wat ze doen nou gezond is of niet. Dus ik zie liever restaurants met een goed afgeschermde rokersruimte in plaats van een algeheel rookverbod. Dan is iedereen blij. :)

Maar goed, we dwalen lichtelijk af. Mijn schuld... :bloos2:
 
Bovenaan